Duyuru

Collapse
No announcement yet.

ADHD nedir?

Collapse

Kategori

Collapse

Latest Articles

Collapse

  • Şizofreni
    admin
    Şizofreni Şizofreni; kişinin düşüncesini, hareketlerini, duygularını ifade şeklini, gerçeği algılamasını çarpıtan ve kişinin diğerleriyle ilişkilerini bozan, nöronlar arasında iletişim sorunları yaşatan ve hormonların normal çalışmaması sonucunda ortaya çıkan önemli bir beyinsel rahatsızlıktır. Şizofreni ile yaşamak zorunda olan kişiler, her türlü sosyal ilişkide zorluk yaşarlar. Bazı uzmanlar, aksini iddia etse de şizofreni, bölünmüş kişilik olarak basitçe tanımlandırılamaz. Hastalar, psikozun etkisiyle, zaman, mekân, doğru, yanlış algısını kaybederler. İleri durumlar gerçeklikle de bağlantı da kopar. Bilinmeyen sesler ve görüntüler hastaları şoka sokabilir. Bazı hastalar, yaşam...
    10-07-2013, 04:11 AM
  • Sınırda Kişilik Bozukluğu
    psikolog
    Sınırda Kişilik Bozukluğu Sınırda kişilik bozukluğu, (Borderline personality disorder) nispeten hafif psikolojik rahatsızlıklar olan nevroz ve ağır kişilik bozukluğu olarak tanımlayacağımız psikoz arasındaki noktada bulunur. Sınırdaki kişilik bozukluğu, nevroz veya psikoz olarak tanımlanamaz. Özellikleri açısından iki rahatsızlık türünden de belirtiler gösterir. Hastalığa sahip kişiler, normal bir hayat sürdürmekte ve ilişki kurmakta ciddi sorunlar yaşarlar. Davranışları "dengesiz" olarak tanılandırılabilir. Bu probleme sahip kişiler, her türlü duyguyu çok yoğun olara...
    08-03-2013, 12:13 AM
  • Alkol Bağımlılığı
    psikolog
    Alkol Bağımlılığı Alkol bağımlılığından bahsetmeden önce alkolü tanımamız ve kökenlerini belirtmemiz gerekir. Alkol, Arapça kökenli bir sözcüktür. "El-kühül", alkolün Arap dilindeki karşılığıdır. El tanımlama ifadesiyken, kühül çok ilginç bir anlama sahiptir: Rastık tozu(Bir çeşit madeni toz). Alkolün kullanımı hemen hemen tarihin başlangıcına dayanır. Ne var ki, Orta Çağ'da, yeni fermente işlemleri bulunmuş ve böylece alkolün tadı zenginleştirilmiştir. Avrupalılar, bu keyif verici maddeye "Hayat İksiri" adını takmıştır. Viski gibi daha sert içkiler ise Spirit (Ruh) olarak adlandırılmıştır. Alkol, sigaray...
    08-03-2013, 12:08 AM
  • Çocuklara Düşünmeyi Öğretmek
    admin
    Çocuklara Düşünmeyi Öğretmek 21.yüzyılda eğitimin temel odak noktası; okuma yazma ve aritmetik değil, iletişim, yüksek derecede nitelikli problem çözme becerisi, bilimsel ve teknolojik okur yazarlık olacağına göre, bu özelliklerin eğitim politikalarına ve programlarına yansıması gerekmektedir. Bu gereklerin sınıf içine yansımasını değerlendiren Bursalıoğlu (1996) öğrencinin mükemmeliyetine öğrenmesi veya öğrendiklerini ne zaman ve nasıl kullanması gerektiğini bilmesi midir?'" yoksa 'eleştirici ve değerlendirici bir düşünce sistemi geliştirmesi midi?" soruların] öğrencinin bir karar sorunu karşısında kaldığı vakit en uygun çözümü bulma ve uygulama yeterliği kazanmış olmasının öğrencinin mükemmelliği anlamına geldiğini belirtmektedir. (Hesapçıoğlu ve Bakıroğlu, 1997, s.49) Birçok eğitimci öğrencilerin öğrenme yeteneğini geliştirmek konusunda oldukça üstün basan kaydettiğine inanmakta, çoğu okul yöneticisi ise öğrenme yeteneğinde düşünmenin yerini pek ...
    19-10-2011, 09:58 AM
  • Hiperaktif çocuklarla neler yapılabilir?
    admin
    Hiperaktif Çocuklar İçin Evde ve Okulda Neler Yapılabilir? Hiperaktif çocuklarla neler yapılabilir? 1. HIPERAKTIVITE TANIMI Ergenliğe kadar uzanan çocukluk çağının tümünde gelip geçici veya uzun süreli bir özellik olarak aşırı hareketlilik görülebilir. Hiperaktivite veya hiperkinezi de denen bu uyum sorunu içinde organik kaynaklı MB.D (Minimal Brain Dysfunction) özel ve Önemli bir yer tutar (Aydoğmuş. 1984. s.514). Minimal Brain Dysfunction kelimelerinin baş harflerinden oluşan MBD. doğuştan hafif motor koordinasyon kusuru olan ya da hareket sistemi koordinasyonu erken yaşlarda gecikerek olgunlaşan çocukları ifade ederken kullanılmaktadır. Zekâ problemi olmayan bu çocuklar, sarsak, beceriksiz, aşırı hareketli, dikkati zayıf çocuklardır (Madi. 1989. s.51). Özellikle okul çağma gelince daha kola}" tanınan bu çocuklar, okul öncesinde de yaşıtlarından çok değişik bir görünüm içindedirler. Anneler bu çocukları '"Düz duvara tırmanan" çocuklar olarak nitelendirirler. Bir dakika oturmadan anneyi gün boyu ardından koştururlar. Koltukların üstünden atlar. dolaplara tırmanırlar. Boyundan büyük işlere kalkışırlar. Düşseler de. yaralansalar da taşkınlıkları sürer gider. Kuşkusuz böyle bir çocukla gün bo_ u uğraşmak zorunda kalan anne yorulur, katlanışı (sabrı) tükenir. Sen tepkiler ve cezalarla çocuğu dizginlemeye çalışır. Anne-çocuk ilişkisi gittikçe bozulur, ama, çocuk durulacağı yerde daha çok azar. Böylece, anne ile çocuk, kısır bir döngü içine girerler. Kimi anne bu tür çocukların daha bebekliklerinde kıpır kıpır ve tedirgin olduklarını anımsarlar (Yörükoğlu. 1983. s.265). Hiperaktivite. dikkat süresinin kısalığı, engelleme) e yönelik denelim eksikliği nedeniyle davranışlarda veya bilişle onaya çıkan ataklık e huzursuzluktur (Haris, 1994. s.8). II- HİPERAKTİVİTENİN GÖSTERGELERİ Hiperaktivite genellikle 6-8 yaşları arasında fark edilir. Tedavide önemli olan erken tanınmasıdır. Erken Semptomları: -Devamlı huzursuzluk, sebebsiz bağırma. uykusuzluk, memnun olmama telaşlı, hareketli, karmaşık düzeni çocuktaki aşırı hareketliliğin ve tedirginliğin başlıca sebebidir. Bütün çocuklarda kısa süreli, gelip geçici aşırı hareketlilikler görülebilirse de şiddetli ve uzun süreli olanlara önem vermek ve tedavi ettirmek gereklidir (Ay doğmuş. 1983. s.9). Ergenlik döneminde Hiperaktivite bozukluğu olan çocukların bu dönemi daha zor geçirdikleri belirtilmiştir. Anne-baba çocuk arasında en sık karşılaşılan sorunlar genellikle şu konularda yaşanmaktadır. • Ders çalışma ödevlerini yapma Evde yapılması gereken işlere yardımcı olma. sorumluluklar yerine getirme • İyi arkadaş...
    19-10-2011, 09:48 AM
  • Tutumlar
    admin
    Tutum bir nesneye ya da bir kişiye karşı, inanç, duygu ve davranış eğilimlerimizin görece durağan örgütlenmesi olarak tanımlanmaktadır. Tutumun üç temel bileşeni vardır bunlar; inanç, duygu ve davranış eğilimleridir. İnançlar bir nesne hakkındaki temel bilgi düşüncelerimiz ve o nesne hakkındaki gerçeklerdir. Duygular; o nesneyi sevip sevmeme, nefret etme gibi durumları ifade eder. Davranış eğilimleri ise; o nesneye yakın olma, uzak olma, hoşlanıp hoşlanmama gibi durumlardır. Örneğin bir kişinin bir siyasi partiye olan tutumuna bakıldığında o parti hakkındaki bilgi ve genel düşünceleri inançlarını, o partiyi sevip sevmemesi duygularını ve o parti liderine oy verip vermemesi davranış eğilimlerini ifade eder. Tutumlar...
    21-05-2011, 01:47 AM
X
Collapse

  • ADHD nedir?

    ADHD (Dikkat eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu)
    Son 25-30 yılda tanimlanmasi yoğununluk kazanan çocukluk dönemindeki önemli psikiyatrik problemlerden biridir. Bu bozukluk, ilk olarak 1902 yılında George STILL ismindeki İngiliz doktor tarafından tanımlanmıştır.

    DSM-IV’e göre Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite bozukluğu 3 tipte gozlenebilir.

    Dikkat eksikliği / Hiperaktivite Bozukluğu Birleşik tip;

    Dikkat sizlik, hiperaktivite (aşırı hareketlilik) ve impulsivite (dürtüsellik) bir arada görülmektedir.

    Dikkat eksikliği / Hiperaktivite Bozukluğu-Dikkatsizliğin önde geldiği tip;

    Dikkatsizliğin ön planda olduğu görülmektedir.

    Dikkat eksikliği / Hiperaktivite Bozukluğu-Hiperaktivite-İmpulsivitenin önde geldiği tip

    Dikkat Eksikliği

    Dikkatini ayrıntılara verememe , okul ödevlerinde , derslerde ve diğer etkinliklerde dikkatsizce hatalar yapma , dikkatin dağılması , verilen işin-görevin tamamlanamaması, oyuncak ve eşyaların kaybedilmesi , dikkatin dış uyaranlarla çok kolay dağılması , unutkanlık, kendisiyle konuşulduğunda dinlemiyormuş gibi hissedilmesi belirtilerini içerir.

    Hiperaktivite (Aşırı Hareketlilik)

    Ellerin-ayakların kıpır-kıpır olması , sürekli hareketlilik (koşma , tırmanma), sakin zaman geçirme-oyun oynama zorluğunun olması , çok konuşma belirtilerini içermektedir.

    İmpulsivite (Dürtüsellik)

    Sırasını bekleme güçlüğü, başkalarının sözünü kesme, oyunun arasına girme, sorulan soru tamamlanmadan cevabını verme belirtilerini içerir. Bu semptomların 7 yaşından önce de bulunması, en az iki ortamda (okulda- evde) bu belirtilerin olması, kişinin veya çocuğun günlük yaşantısını bozacak derecede olması gerekmektedir.

    Davranım bozukluğu, karşı gelme bozukluğu, öğrenme güçlüğü, depresyon gibi psikiyatrik rahatsızlıklar ADHD’ye eşlik edebilmektedir. Görülme sıklığı cinsiyete göre farklılık göstermektedir. Erkeklerde kızlara oranla 3 kat daha yüksek oranda rastlandığı görülmektedir.

    İstatistiklere göre; erkeklerde, hiperaktivite- dürtüsellik- dikkat eksikliği gösteren birleşik tip, kızlarda ise dikkat eksikliğinin ön planda olduğu tip daha yoğun görülmektedir.

    ADHD’nin nedenleri araştırıldığında, bu kişilerin beynin ön bölümünde ve bu bölümle ilişkili beyin yapılarında normalden düşük kanlanma ve şeker kullanımı bulunduğu ve yine ADHD olan çocukların yakın akrabaları arasında ADHD, davranım bozukluğu, antisosyal özellikler, depresyon, alkolizm ve madde kullanımı gibi psikiyatrik sorunların sık görüldüğü tespit edilmiştir.

    ADHD’yi etkileyen psikososyal etkenler, temel bir etkiden çok hazırlayan ve problemin ortaya çıkışını hızlandıran sebepler olarak ele alınabilir. Ailede geçimsizlik, parçalanmış aile, aile tutumlarındaki bozukluk, yetişme yurdunda yetişen çocuklarda duygusal yoksunluğa bağlı olarak geliştiği ileri sürülmektedir.

    Tedavi

    Tıbbi tedavi, psikostimülan ilaçların kullanımı, anne-baba eğitimi, öğretmen eğitimi desteği, özel eğitim çalışmaları, davranış terapisi birlikte yürütülmektedir.

    • bahattin
      #1
      bahattin commented
      Editing a comment
      bu konu hakında bılgı paylaımınızdan dolayı cok tesekur ederım dıkkat eksıklıgı ıle ılgılı teslerde varsa paylassanaız sok sevınırım dıkkat eksıklıgı dıkkatın merkezlesmesı dıkkat dagınıklıgı dıkkatın paylanması hepsını bırlıkte ıceren testler varsa cok ıyı olur
    Posting comments is disabled.
Working...
X