Duyuru

Katla
Herhangi bir duyuru yapılmamış.

ritalin yerine efexor

Katla
X
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

  • ritalin yerine efexor

    pazartesi günü aşırı derece dikkat dağınıklığı konsantrasyon eksiliği gibi nedenlerle psikiyatra gittim. bi kaç soru sordu ve dikkat eksikliği ve hiperaktive teşhisi koydu. (19 yaşındayım)ritalinverdi. eczaneye gidince bana raporsuz verilmediğini söylediler. bugün rapor almak için tekrar gittim. psikolog basit testler yaptı resim çizdirdi renkli yazılar okuttu . daha sonra elime bi reçete verdi psikayatr bu seferki teşhis major depresyon ve bu sebeple efexor 75 verdi. yan etkileri olduğunu söyledi. salı tekrar gel bir de hoca test yapacak dedi. bugün öğlen kullandım ilacı. günlerdir var olan mide bulantım aşırı boyutlara ulaştı. günde 4-5 saat uyuyan ben akşam üzeri 5.30 gibi uyudum ve 9 da zar zor uyandım. gün içerisinde uyumaktan nefret ederim. umarım gece uyuyabilirim.


    doktorun ritalinden efexora dönmesi kafamı karıştırdı. burada da efexor ile ilgili yazılanlar korkuttu açıkçası.

    ilacı kullanmalı mıyım doktoru değiştirmeli miyim..

  • #2
    Efexordan korkma ben gayet memnunum.

    Kendini rahatlatmak için başka bir dr.u dene istersen ama ne olursa olsun dr.unun söylediklerinden dışarı çıkma ve dışarıda söylenenlere kulak asma derim ben.

    Geçmiş olsun şimdiden..
    <a target="_self"><strong>DUNYA DONUYOR DONECEK...<br />BITECEK ACILAR BUGUNLER GECECEK...</strong></a>

    Yorum


    • #3
      Merhabalar,

      Öncelikle hiperaktivite ve dikkat eksikliği sendromu çok hızlı koyulan bir teşhis değildir. Üstelik Ritalin,direkt reçeteye yazılacak bir ilaç da değildir. Bu noktada ilaca başlamadan önce, doktor değiştirerek teşhisi teyit etmeniz daha doğru olacaktır.

      Bunun yanı sıra, Efexor'un başlangıç yan tesirleri arasındadır mide şikayetleri de. Ama birincil olarak teşhis teyidini değerlendirin. Ritalin kırmızı reçete ile verilen bir ilaçtır ve direkt yazılamaz.

      Geçmiş olsun.

      Yorum


      • #4
        Arkadaşlar Bende uzun seneler lustral, efexor, dideral, anafranil kullandım. ilacı bıraktıktan kısa süre sonra eski halime dönüyorum.Durduk yere moralim sıfıra iniyordu.Bana bir gün bi arkadaş bana şunları anlattı:Bir insan beyni aynı zamanda enerji dönüştürücüsüdür, vücuda alınan enerji eğerki bir yerde harcanmazsa ve okişi çok düşünen bir kişiyse psikolojisinin bozulmasına daha yatkın hale gelir diye. ama inanmamıştım hakikaten doğru olduğunu şu şekilde anladım.Birinci tavsiyesi olarak düzenli spor yapmaya başladım.İlk başlarda ağır geldi çünkü saçma geliyordu.ama faydasını uzun sürmeden gördüm.Zaten bu bilim adamları tarafından ispatlanmış yani spor yapan kişinin serotonin(mutluluk hormonu) üretiminde artış olduğu.İkincisi Ama en önemlisi MANEVİYAT yani ibadet.Bununda psikoloji için pozitif etkisinin olduğu ispatlanmış.Fakat ALLAH rızası için yapılanı tabiki.İbadet derken yanlış anlamayın ben öyle kafa yıkamaya çalışan kişilerden değilim. İhtiyacı olan kişiye yardım ettiğimde o kişinin yüzündeki tebessümün bana verdiği huzur ve mutluluk onlarca ilacın vereceğinden daha kalıcı doğal olduğunu anladım.Kimse denemeden yorum yapmasın lütfen.

        Yorum


        • #5
          8 aydır efexor kullanıyorum ve gayet de memnunum.ılk 10 gun yan etkılerını yasamıstım 1 aydan sonra tam olarak etkısını gormeye baslıyosun zaten.genderınde dedıgı gıbı bırakınca eskı halıme donerım dıye korkuyorum o yuzden dr a cok da ıyı oldugumu soylemıyorum ılacı kesmesın dıye
          tek bır sıkayetım var kılo aldırıyo..

          Yorum


          • #6
            teşekkürler,,
            ilacın yan etkileri sadece 2 gün sürdü :lol: :lol: :lol: şimdi gayet iyiyim. ilaç kullanıp kullanmadığımın farkında değilim. bu ilacı ne diye verdi anlamış değilim. bu ilaç bende işe yaramadı sanırım. ilacı kullanmadan önce neysem şimdi de oyum

            ritalini kırmızı reçete ile vermişti zaten. eczane rapor istedi.
            yarın bi daha gideceğim. aynı hastahaneden bi hoca da beni görmek istemiş 8O :? başka bi doktora daha gitmeyi düşünüyorum.

            Yorum


            • #7
              hala efexoru kullanıyorum geçen ay yarım kutu 150 mg kullandım sınavlardan önce.. sınav dönemi ritalin aldım.. o dönemde 75 mg a döndüm..


              15 20 gün önce sevgilimle tartıştıktan sonra midem bulanıyor halsizleşiyorum sürekli istifra ediyordum. hastahanede kriz geçirdim kasılmışım ve bayıldım.. 4 kere acile gittim. bi serum bi iğne psikolojik deyip gönderiyorlardı. kollarımda ve çenemde de uyuşma oluyordu.. ve nefes alamıyordum. doktorum psikolojik değil dedi..

              yapılan tahliller sonucu vücümda iltihap çıktı.. şimdi iyiyim.. ama geçen gün yine öyle oldu.. şehir değiştirdim ve burada başka bi psikayatra gittim. 75 lik efexoru 150 mg a çıkardı 15 gün sonra yine gel dedi..

              geçirdiğim kriz sinir krizi mi.. araştırdım google da sinir krizinde bendeki belirtiler yok.. kollarımın ve çenemin uyuşması beni çok korkutuyor

              Yorum


              • #8
                bende normalde ritalin kullanmak istiyorum,yani düzenli kullanımda çok süper ilaç,acay,p uyanıklık veriyor zaten bi çeşit uyarıcı..ama kullanmıyorum çünkü kırıp toz halne getirip burundan çekmekten korkuyorurum..o uyuşturu etkisi olur.
                o yüzden benden efexor kullanıyorum,bu ilacında konsatrasyonu arttırıcı etkisi var ..

                Yorum

                İstek İşleniyor...
                X