Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Yutma Fobisi / Yutma Güçlüğü / Yemek Yiyememe !!!

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Clear All
new posts

  • Yutma Fobisi / Yutma Güçlüğü / Yemek Yiyememe !!!

    Herşey 4 sene önce panik atakla başladı. daha sonra okb ve anksiyete bozukluğu dediler. bi çok şeyi atlattım geçirdim. panik atak derseniz o ataklar geçeli yıllar oldu. suan sıkıntım ne mi neden mi burdayım ? yemek yiyemiyorum arkadaşlar. 2 yıldır ugrastıgım bu sorunu asamadım. doktorlara binlerce lira para döktüm.Emg,Ekg,Eko,Beyin Mr,Beyin Tomografisi,Eeg,Akciğer Filmi,Holter ve daha binlerce kan ve radyoloji tahlili. Yaptırdımda yaptırdım. 2 yıllık İstanbul hayatımda üniversiteden çok hastanelerdeydim. sonuç olarak okulu dondurdum ve baba evine döndüm. her yemek yiyişimde lokmalar boğazıma diziliyodu. katı şeyleri sıvı olmadan yiyemiyodum üstüne üstlük her yuttuğumda nefes boruma kacıyo diye acile gidiyodum. sonuç ? tertemiz. uzun lafın kısası yutma güçlüğüme psikolojik dedi sevgili tıp doktorları. açlıktan ölmekten korkuyorum zoraki bişeyler yiyorum ama işkence gibi. hap zaten yutamıyorum. doktorum bana prozac şurup ve risperdal oral solüsyon verdi 1 haftadır içiyorum. umarım işe yarar. varmı benim gibi yutma problemi olanlar yemek yerken lokmaları boğazında hissedenler yutarken yemek başka bi yerine gidiyomus gibi olanlar bogulucam diye ödü b*okuna karışanlar(bu arada yutma güçlüğüm katı yiyecekler üzerine ve arada tükürük yutamama üzerine. sıvılarda sorun yok) fiziksel olarak ne rahatsızlığım var derseniz reflü, gastrit ve faranjit. başkada bişey yok.. ?

  • #2
    merak etme açlıktan kim ölmüş, gidenler tokluktan gidiyor. ama güçsüz kalmamak için yemek de zorundasın (nasıl olacaksa). geçmiş olsun zor durum :/ ilaçlarını düzenli kullan
    ''bilirim, gidenlerle ölünmez ama kalanlarla da yaşanmıyor''
    18.12.2012 - 2015
    ©

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: dertli biri View Post
      merak etme açlıktan kim ölmüş, gidenler tokluktan gidiyor. ama güçsüz kalmamak için yemek de zorundasın (nasıl olacaksa). geçmiş olsun zor durum :/ ilaçlarını düzenli kullan
      haklısın.. yemeye çalışıyorum zorluyorum kendimi ölmemek için. geçicek bigün bunlarda biliyorum ama ne zaman..

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: sezeryaslak View Post
        haklısın.. yemeye çalışıyorum zorluyorum kendimi ölmemek için. geçicek bigün bunlarda biliyorum ama ne zaman..
        panik atağı başlatan olay yaşadın mı ? çünkü ilk panik atak başlamış sonra bu hastalık gelmiş nasıl gelişti ?
        ''bilirim, gidenlerle ölünmez ama kalanlarla da yaşanmıyor''
        18.12.2012 - 2015
        ©

        Yorum


        • #5
          panik atağı 2009 da geçirdim. aşırı stresliydim o dönemlerde bildiğimiz beyin kanaması kalp krizi geçiriyorum sandım uyuşmalar ataklar vs geçti çok şükür. yutma fobimde 2011 de başladı. ama beni rahatlatan şey bu konuda yalnız olmamam. bunca yıldır doktorlara verdiğim boşa harcadığım paralara yanarım. myastenia gravis hastalığından tut özefagus divertikülleri gibi adını ilk kez duyduğum hastalıkları yakıştırdı doktorlar bana tanı koymadan. pskolojimi iyice bozdular anlıcagın. emg ve endoskopiyle bu hastalıklar olmadıgıda kanıtlanmış oldu. bi ara doktorlara bile inancım kalmamıştı. benim kadar hastaneye giden yoktur heralde. geçicek inanıyorum. varsa benim gibi bu sorunu yaşıyan arkadaşlar onlarda gelsin katılsın.

          Yorum


          • #6
            Yaşadığınız durum belliki psikolojik panik atak hastaları yada anksiyete yaşayanlar daha net anlayabilir bu gibi durumları, bende panik atak geçirdim o kadar farklı duyguları içinde barındıran ve insanı şekilden şekile sokabilen rahatsızlıkki yaşamadan anlaşılamaz. ama siz tedavinizi aksatmayın ve kafanızı karışıtıracak şekildede çok araştırma yönüne gitmeyin bu gibi durumlarda okuduğunuz yada duyduğunuz en ufak bir yorum kafanızı karıştırıp bu takıntınızı dahada katlayabilir. zaman gerekli inş düzelecek sabredin ve tedavinizi aksatmayın.
            Denizdeki damlaları sayın desem sayar mısınız? Canlar damladır, sonunda aynı denize damlayacağız.

            Yorum


            • #7
              teşekkür ederim güzel dilekleriniz için saolun. umarım geçicek. ilaçları daha önce hiç düzenli kullanmadığım için tekrarladı. ama bu sefer bırakmıcam ve ben kazanıcam

              Yorum


              • #8
                başarılı olur umarım hayatınızdan mümkünse steresi ve üzüntüyü uzak tutun ve ilaçlarınızı düzenli kullanın o zaamn daha iyi olursunuz
                Hayatta yapabileceğiniz en büyük hata,
                sürekli bir hata daha yapacağımız KORKUSUDUR!

                Hayat budur.Onu hissedin , onu yaşayın ve ondan hoşnut kalın .

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: kripton94 View Post
                  başarılı olur umarım hayatınızdan mümkünse steresi ve üzüntüyü uzak tutun ve ilaçlarınızı düzenli kullanın o zaamn daha iyi olursunuz
                  umarım inşallah iyileşirim.

                  Yorum


                  • #10
                    erkek kardeşimde var bu...yenemiyor bir türlü..insanlardan kaçıyo bu sebepten..asabi oluyo..
                    psikologlara filanda gitmiş ama boş..panik atak geçmişi var..ondan kaynaklandığını düşünüyorum...

                    allah şifa versin..çözüm bulursanız yazın..iyileşirseniz..

                    Yorum


                    • #11
                      Aynı sorun bendede var.sıcak yemek yerken bayat ekmek yiyorum.taze ekmeği yutamıyorum.katı yiyecekleride yememeye çalışıyorum bende bu son 1 senede artma gösterdi.önceleride vardı ama bu son senede baya artış gösterdi.

                      Yorum


                      • #12
                        yutkunma problemi ya triod rahatsızlığını yada mide rahatsızlığının nedenlleri önce bir iç hastalıkları uzmanına başvurun.

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: panik View Post
                          yutkunma problemi ya triod rahatsızlığını yada mide rahatsızlığının nedenlleri önce bir iç hastalıkları uzmanına başvurun.
                          uzmana değilde doktora söylicem psikolojik tahminim.

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: meva_ View Post
                            erkek kardeşimde var bu...yenemiyor bir türlü..insanlardan kaçıyo bu sebepten..asabi oluyo..
                            psikologlara filanda gitmiş ama boş..panik atak geçmişi var..ondan kaynaklandığını düşünüyorum...

                            allah şifa versin..çözüm bulursanız yazın..iyileşirseniz..
                            bende tıpta yapılabilcek bütün testleri yaptırdıktan sonra psikolojik olduğuna inandım çünkü benimde panik atak geçmişim var ve suandada anksiyete ve okb. kardeşinizde yutarken yutağında kalıyo gibimi hissediyor ? bu arada saolun. umarım kardeşinizce şifasını bulur bir an önce.

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: barmen123 View Post
                              Aynı sorun bendede var.sıcak yemek yerken bayat ekmek yiyorum.taze ekmeği yutamıyorum.katı yiyecekleride yememeye çalışıyorum bende bu son 1 senede artma gösterdi.önceleride vardı ama bu son senede baya artış gösterdi.
                              boğazına yapısıyo gibimi oluyo boğazında kalıyo gitmiyor sanki o ekmek ?

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X