Duyuru

Collapse
No announcement yet.

sosyal fobi belirtileri nedir... ( taslak hazırlığı )

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Clear All
new posts

  • BetulUmut
    replied
    Ben teşekkür ederim therapy

    Evet yanımda olacak birilerini arıyorum...
    Güvenebileceğim birilerini..
    Bakıyorum arkadaşım dediğim kişilerin çoğu boş...
    Gördüğüm örneklerden onlara pay biçiyorum...
    Arkadaşlığı bırak tanıdık bile denemez bazılarına...
    Ki çok yakın diye kendimi kandırdığım kişiler...

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    arkadaşlar ihtiyaçlar konusuna devam ediyoruz... ayrı bir başlık açtım... burda :arrow: http://www.psikoloji.gen.tr/modules....=472869#472869

    bunu tamamladıktan sonraki çalışmamız maruz kalınmak istenmeyen durumlar hakkında yeni bir başlık açacağız onu inceleyeceğiz....

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    Orjinal yazı sahibi: kahrolsunsorunlar
    mrb arkadaşım bendede sosyal fobi takıntı kendine özgüven sorunu aşırı heycan laf üretememe alınganlık ağlama hepsi mevcut ve kendimi savunamama var bunların kesin çözümü varmı arkadaşım bu arada adım sema
    bizde çözümü için uğraşıyoruz... hoş geldin aramıza takip etmeni ve katılımcı olmanı istiyorum....

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    Orjinal yazı sahibi: BetulUmut
    Annem beni hiç anlamıyor bu konuda
    Bir şey alınacak mesela marketten ya da çarşıya çıkılması lazım...
    Bana söylüyor...
    Ben yapmak istemeyinde gitmek istemeyince de olayı tembelliğe bağlıyor...
    Hiç düşünmüyor acaba neden diye...

    Ya da arkadaşlarla toplanılacak mesela...
    Daha önce bahsetmiştim ya mutlaka benim oturduğum yere yakın arkadaşım olması lazım benim de oraya gitmem için..
    Yok diyorum ben tek gelemem...
    Aman işte niye gelemezsin... Off sen de Betüş... Ne olacak işte...
    Sürekli üsteliyorlar ve yanlış tavır sergiliyorlar...
    bak mesela burdan ben anlaşılma ihtiyacı duyduğunu çıkardım... seni anlamalarını istiyorsun.... ve destekci bir insan istiyorsun.... yani bir nevi güvenli adım atmana neden olacak destekci bir insan.... güven ihtiyacının varlığınıda burda görüyoruz.... ne güzel anlatmışsın betül....

    bunlar sadece sende yok.... her insanda var... ama sf liler bu ihtiyaçları karşılanma problemi yaşıyorlar.... sf lilerin hepsinde bu anlattıkların değişik şekillerde ortaya çıkıyor.... tşkler betül.... en aktifi sensin... bu konuda ayrı bir teşekkürüde hak ediyorsun....

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    Orjinal yazı sahibi: BetulUmut
    Therapy böyle demişsin ama herhalde katılmak isteniyor fakat ifade edilemiyor...
    Yani ben öyleyim en azından :roll:
    ifade edilemeyen durumlar net farkına varılmayan durumlardır sevgili betül... bizde net anlaşılsın diye uğraşıyoruz... o yüzden ne kadar tam ifade edemesende ifade etmeye çalışman bile güzel

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    Orjinal yazı sahibi: deli_
    İlgiye çok ihtiyaç duyar.. İlgi görmediğinde kendisini değersiz hisseder..
    evet arkadaşım bunun gibi çok ihtiyaçları var sf lilerin... ve hepsini ortaya koyacağız

    Leave a comment:


  • BetulUmut
    replied
    Hoşgeldin Sema
    İşte biz de üstesinden gelmeye çalışıyoruz therapy öncülüğünde
    Takip et başlığı, katıl...
    Eminim faydası olacaktır...
    Tabi önce kararlı olman lazım...

    Leave a comment:


  • kahrolsunsorunlar
    replied
    mrb arkadaşım bendede sosyal fobi takıntı kendine özgüven sorunu aşırı heycan laf üretememe alınganlık ağlama hepsi mevcut ve kendimi savunamama var bunların kesin çözümü varmı arkadaşım bu arada adım sema

    Leave a comment:


  • BetulUmut
    replied
    Annem beni hiç anlamıyor bu konuda
    Bir şey alınacak mesela marketten ya da çarşıya çıkılması lazım...
    Bana söylüyor...
    Ben yapmak istemeyinde gitmek istemeyince de olayı tembelliğe bağlıyor...
    Hiç düşünmüyor acaba neden diye...

    Ya da arkadaşlarla toplanılacak mesela...
    Daha önce bahsetmiştim ya mutlaka benim oturduğum yere yakın arkadaşım olması lazım benim de oraya gitmem için..
    Yok diyorum ben tek gelemem...
    Aman işte niye gelemezsin... Off sen de Betüş... Ne olacak işte...
    Sürekli üsteliyorlar ve yanlış tavır sergiliyorlar...

    Leave a comment:


  • BetulUmut
    replied
    Orjinal yazı sahibi: therapy25
    arkadaşlar konuyu genelden özele doğru alalım....

    konumuz sf li birey nelere ihtiyaç duyar.... güdüsel belirtileri bir ortaya kayalım ilk...

    mesela arkadaş guruplarına sahip olma gereksinimi yaşar.... insanları tarafından kabul görme ihtiyacı vardır.... ben başlattım siz devam edin...
    Therapy böyle demişsin ama herhalde katılmak isteniyor fakat ifade edilemiyor...
    Yani ben öyleyim en azından :roll:

    Leave a comment:


  • deli_
    replied
    İlgiye çok ihtiyaç duyar.. İlgi görmediğinde kendisini değersiz hisseder..

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    arkadaşlar konuyu genelden özele doğru alalım....

    konumuz sf li birey nelere ihtiyaç duyar.... güdüsel belirtileri bir ortaya kayalım ilk...

    mesela arkadaş guruplarına sahip olma gereksinimi yaşar.... insanları tarafından kabul görme ihtiyacı vardır.... ben başlattım siz devam edin...

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    Orjinal yazı sahibi: deli_
    sf olup olmadığımı bilmiyorum ama bende bazen tuhaflıklar yaşıyorum.

    - başkalarının benimle alay edeceklerinden korkuyorum ve hep geri çekiliyorum. Onun için suskunum hep ve bir şey söylemiyorum.
    - bazen saçma sapan konuştuğumu düşünüyorum
    - kendimi küçük görüyorum başkalarının yanında
    - kendimi ifade etmekte güçlük çekiyorum
    - konuşmakta güçlük çekiyorum ailem ve arkadaşlarımla bile doğru dürüst konuşamıyorum.
    - biri benden bir şey istediği zaman, yanlış yapmaktan çok korkuyorum ve korkuğum için de yanlış yapıyorum :?
    - derdimi anlatamıyorum, içime atıyorum
    ama yinede şükür buraya yazabildim
    sosyal fobi olabilirsin.... bunlar sf lerde olan şeyler....

    Leave a comment:


  • deli_
    replied
    sf olup olmadığımı bilmiyorum ama bende bazen tuhaflıklar yaşıyorum.

    - başkalarının benimle alay edeceklerinden korkuyorum ve hep geri çekiliyorum. Onun için suskunum hep ve bir şey söylemiyorum.
    - bazen saçma sapan konuştuğumu düşünüyorum
    - kendimi küçük görüyorum başkalarının yanında
    - kendimi ifade etmekte güçlük çekiyorum
    - konuşmakta güçlük çekiyorum ailem ve arkadaşlarımla bile doğru dürüst konuşamıyorum.
    - biri benden bir şey istediği zaman, yanlış yapmaktan çok korkuyorum ve korkuğum için de yanlış yapıyorum :?
    - derdimi anlatamıyorum, içime atıyorum
    ama yinede şükür buraya yazabildim

    Leave a comment:


  • bydead
    replied
    Orjinal yazı sahibi: therapy25
    evet arkadaşlar belirtileri yazarken farkındalığımızın eksik olduğunu farkettim.... daha sistematik olarak belirtileri ortaya koymanın zamanı geldi...

    rahatsızlığımızın fizyolojik boyutu var... bedenimizde titreme veya yüzde kızarma gibi...

    rahatsızlığımızın duygusal boyutu var... yoğun anksiyete yaşamak gibi...

    rahatsızlığımızın davranışsal boyutu var.... kaçınma güvenli ortamlar arama, donuklaşma gibi,

    rahatsızlığımızın inanış boyutu var, "kimse beni eleştirmesin, eleştirilirsem kusurlarla dolu bir insan olduğumun bir göstergesi olur" gibi.

    rahatsızlığımızın güdüsel boyutu var... nevrotik ihtiyaçlarımız ( çevremin bana anlayışla yaklaşmasına muhtacım gibi ) ve bunu karşılamada yetersiz donanıma sahip olduğumuz için bu gereksinimleri yoğun bir şekilde içimizde hissetmek gibi....

    rahatsızlığımızın bilişsel boyutu var.. olan biteni yorumlama şeklimiz yani... bir kişinin bize ilgi göstermediği zaman "beni değerli bulmuyor" şeklinde yorumladığımız gibi....

    rahatsızlığımızın beyinde bulunan mekanizmalarla ilgisi var. tehlikeye karşı uyaran mekanizmamızın doğal yapısını aşan bir şekilde çalışması gibi.....

    sınıflandırarak daha geniş bir alana adım atalım arkadaşlar....

    bende hepsi var therapy. :roll:

    Leave a comment:

İşleniyor...
X