Duyuru

Collapse
No announcement yet.

yavaş yavaş konsantre

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Clear All
new posts

  • yavaş yavaş konsantre

    Konularımda da dile geitmiştim 1 ay dır DK yasıyordum. 2 gün önce araştırma yaptım çeşitli egzersizler buldum . Hepsini denedim yararlı olanları tek tek seçtim. Seçtiklirimi 2 gündür yapıyorm ve yavaş yavaş eski hayatıma dönmeye başladım. Daha cabuk konsantre oluyorum ve sıkılmıyorum

    Konsantrasyon İçin Zihinsel Stratejiler

    “GITME, BURAYA GEL” STRATEJISI

    Bu stratejiyi mutlaka uygulamalısınız. Düşüncelerinizin ilgilendiğiniz konudan başka bir noktaya kaydığını hissettiğiniz anda, “Bir dakika, hiçbir yere gitme, buraya gel” deyin kendi kendinize.

    Örneğin tam ders çalışırken aklınıza aldığınız başka bir not veya bir ödev, kız veya erkek arkadaşınız, veya karnınızın biraz aç olduğu veya bir şeyler atıştırma gibi düşünceler gelebilir. Böyle bir durumda hemen kendi kendinize, “hiçbir yere gitme, buraya gel” deyin. Ve hemen ilgilenmeniz gereken konuyu düşünerek, konuyla ilgili kendi kendinize birkaç soru sorun ve bunları cevaplamaya çalışın. Konuyla ilgili en son bölümün kısa bir özetini düşünün. Veya konunun ana başlıklarını şöyle bir hatırlamaya çalışın ve elinizden geldiğince dikkatinizi ilgilendiğiniz konuya toplamaya çalışın.

    Dikkatinizi dağıtan konudan uzaklaşmak için kesinlikle o konuyu düşünmemeyi düşünmeyin. Çünkü bu durum gittikçe daha çok dikkatinizin dağılmasına sebep olur. Bir şeyi düşünmemeye çalışmak, onun daha çok düşünülmesine sebep olur. “Şimdi fil düşünmeyeceğim” diye bir düşünün bakalım ne olacak. Şüphesiz hemen aklınıza bir fil gelecektir. Unutmayın, “fil düşünmemeliyim” diye düşünmek aklınıza filin gelmesini sağlamaktan başka bir işe yaramaz.

    Dikkat ve Konsantrasyon Artırıcı Çalışmalar

    1-). Bilincinize sadece bu konu üzerinde yoğunlaşacağınızı telkin edin. (5-10 dakika boyunca) Üzerinde yoğunlaşacağınız kavram hakkında derin derin düşünün ve farklı özelliklerini ele alın. Tüm bu SOYUT kavramları SOMUT bir biçimde gözlerinizin önüne getirmeye çalışın. Örneğin; Sevgi, aşk, çocuk, anne, baba, din, tarih, özgürlük, yaşam, arkadaşlık gibi. Sonra da aklınıza gelen tüm bu kavramları bir deftere not edip düşüncelerinizi anlatan bir yazı yazın. (Ne kadar acemice olursa olsun; çünkü bu düşüncelerinizi yazmak, büyük bir yoğunlaşma ve dikkat artırma aracıdır. (Okuduğunuz bu yazının yorumlar bölümüne de yazabilirsiniz )

    2-)Yine aynı şekilde, gözlerinizi kapatıp renkleri tek tek gözünüzde canlandırın ve o renge yoğunlaşın. Örneğin sırayla, beyaz, mavi, kırmızı, yeşil, pembe, kahverengi. Gözlerinizi kapattığınızda bu renkleri NE KADAR NET OLARAK CANLANDIRABİLİYORSUNUZ gözlerinizin önünde? Her deneme bu yoğunlaşmanın gittikçe arttığını fark edeceksiniz.

    3-)Hava akımının olmadığı bir odada (mumun titrememesi için) sırt, dik olacak şekilde oturun ve ileri doğru uzatılan sağ elde, yanan bir mum tutun Bu muma, bir dakika süreyle çok yoğun şekilde konsantre olun. Daha sonra mumu tekrar masa üstüne bırakın, gözlerinizi kapatın ve mumu tüm detaylarıyla düşünün ve hayalinizde canlandırmaya çalışın. Başlarda sadece yarım dakika ve bir dakika arası başarı sağlanabilirse de, bu süre, zamanla on dakikaya kadar uzatılır. Her alıştırmadan sonra gözlerinizi açın ve imgelenen görüntüyü, gerçeğiyle karşılaştırılırın

    4-)Rahat bir koltuğa oturur. Elinize bir kalem-kağıt alıp bilincinize şu telkini yapın: "Şu anda sadece ve sadece .....'yı düşünüyorum. Başka hiçbir şey, beni ilgilendirmiyor." Alıştırmayı, değişik objelerle tekrar edebilirsiniz. Düşünceleriniz başka konulara geçerse, her seferinde kalemle kağıda bir işaret koyun. Bu şekilde, alıştırmadan alıştırmaya başarının nasıl arttığını kontrol etme imkanı doğmuş olacaktır. Bu alıştırmayı, beş dakika sürdürün

    5-)Duvara, ortasında siyah bir nokta bulunan, sarı renkte, 50 cm çapında kağıttan bir daire asın. Yaklaşık 3 metre uzağında rahat bir koltuğa oturun ve gözlerinizi hiç kırpmadan o siyah noktaya bakın. Gözleriniz kızarmaya başladığında bu alıştırmaya son verin.
    oturun ve

    Bol bol beyin egzersizi yapın. Gazete ve dergilerdeki "iki resim arasındaki farklar" bulmacalarını çözün.

  • #2
    size katılıyorum.

    Yorum


    • #3
      5. maddede yazanı yaptım ama çok zor oluyor "gitme,buraya gel" stratejisi de kısa zamanda işe yarıyor genelde değil. Çalışmalarım devam ediyor...

      Yorum

      İşleniyor...
      X