Duyuru

Collapse
No announcement yet.

depresyonla mücadele- 4-7-8 nefes tekniği

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Clear All
new posts

  • depresyonla mücadele- 4-7-8 nefes tekniği

    Depresyonla mücadele diğer çabalarımızın yanında küçük bir destek sağlayabiliriz. anlık gelen sıkıntılarımızı aşmak için birkaç yöntem:

    4-7-8 nefes alma tekniği

    Bu egzersiz, rahatlamanıza yardımcı olmak için aynı zamanda diyafram nefesini kullanır. Bu egzersizi oturarak veya yatarak yapabilirsiniz.

    Başlamak için diyafram nefesinde olduğu gibi bir elinizi karnınızın diğer elinizi de göğsünüzün üzerine koyun.
    Karnınızdan derin, yavaş bir nefes alın; nefes alırken sesizce 4''e kadar sayın.
    Nefesinizi tutun ve sessizce 1''den 7''ye kadar sayın.
    Nefesinizi tamamen dışarı verirken sessizce 1''den 8''e kadar sayın. 8''e kadar sayarken akciğerlerinizdeki tüm havayı dışarı çıkarmaya çalışın.
    3 ila 7 kez ya da sakinleşinceye kadar tekrar edin.

    Dalgalanan nefes

    Rulo nefesin amacı akciğerlerinizin tam kapasiteyle kullanımını geliştirmek ve nefes alma ritminize odaklanmaktır. Bunu herhangi bir pozisyonda yapabilirsiniz. Ancak öğrenirken en iyi pozisyon dizlerinizi bükerek sırt üstü yatmanızdır.

    Sol elinizi karnınızın, sağ elinizi de göğsünüzün üzerine koyun. Nefes alırken ve verirken ellerinizin nasıl hareket ettiğine dikkat edin.
    Akciğerlerinizin alt kısmını havayla doldurmayı deneyin, böylece göğsünüzdeki (sağ) eliniz hareketsiz kalırken, karnınızdaki (sol) eliniz yukarıya doğru hareket edecek. Her zaman burnunuzdan nefes alın ve ağzınızdan verin. Bunu 8 ila 10 kez yapın.
    Akciğerlerinizin alt kısmını 8 ila 10 defa doldurup boşalttıktan sonra ikinci adıma geçin: Önceki gibi nefes alarak öncelikle akciğerlerinizin alt kısmını havayla doldurun, daha sonra üst kısmı doldurmaya devam edin. Bunu yaparken sağ eliniz yükselecek ve sol eliniz karnınızla birlikte biraz alçalacak.
    Ağzınızdan nefes verirken sessizce ıslık gibi ses çıkarın ve ilk önce sol elinizin, daha sonra da sağ eliniz alçaldığını hissedin. Nefes verirken gerilimin vücudunuzu terk ettiğini ve giderek daha fazla rahatladığınızı hissedin.
    Bu şekilde nefes almaya ve vermeye 3 ila 5 dakika devam edin. Karnınızın ve göğsünüzün hareketinin yükselen ve alçalan dalgaların hareketine benzediğine dikkat edin.
    Dalgalanan nefesi herhangi bir yerde yapabilecek seviyeye gelene kadar, birkaç hafta boyunca hergün çalışın. Acil bir rahatlama aracına ihtiyaç duyduğunuz herhangi bir zamanda bunu kullanabilirsiniz.

    Dikkat: Bazı insanlar dalgalı nefesi denerken ilk birkaç seferde baş dönmesi yaşayabilir. Eğer çok hızlı nefes almaya başlarsanız ya da sersemlemiş hissederseniz nefesinizi yavaşlatın. Yavaşça kalkın.
    Sahte kalabalıkların olacağına, kaliteli bir yalnızlığın olsun..

  • #2
    Gelip forumda ağlanmak sızlanmak varken kim uğraşır ki böyle şeylerle...? Böyle gereksiz şeylerle bizi uğraştıracağına; konularımıza gelip; "Aynen vallaaaa... ben de aynı senin gibiyim yaaaa...!" yazarsan daha makbule geçer.
    Aynasıdır insan insanın. . !

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: saf_ak View Post
      Gelip forumda ağlanmak sızlanmak varken kim uğraşır ki böyle şeylerle...? Böyle gereksiz şeylerle bizi uğraştıracağına; konularımıza gelip; "Aynen vallaaaa... ben de aynı senin gibiyim yaaaa...!" yazarsan daha makbule geçer.
      Alemsin kardeşim olsun öyle demeyelim insanlara, hepimizin derdi olabilir derdi olan anlatır..
      Sahte kalabalıkların olacağına, kaliteli bir yalnızlığın olsun..

      Yorum

      İşleniyor...
      X