Duyuru

Collapse
No announcement yet.

kafam karıştı

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Clear All
new posts

  • kafam karıştı

    doktora ilk gittiğimde sende 2 senedr distimi şimdide majör depresyon war demişti,aradan 4 aya gecti daha iyiyim bugün yine gittim ne zaman gececek dye sordum sende 2 senedr maskeli depresyon warmış şu an distimidesin dedi neden tanısını değiştridi anlamamdım ve kronik leşme eğilimi olan distimi çok uzuz sürer bu konuda bana yardımcı olursanız sewinirim

  • #2
    Distimi (Dysthymia)

    Merhaba Neredith,

    Bence doktorunun tanısını değiştirmesi diye birşey yok. Eğer distimi tanısı doğru ise bu hastalığın 4 ay kadar kısa zamanda geçmesi mümkün değil. Kendini 4 ay sonra daha iyi hissetmen Major depresyonun iyileşmeye başlaması veya onu atlatmış olman nedeniyledir.

    Major depresyonun aksine distiminin ilaçla tedavisine ancak son çare olarak uygulanmaktadır. Bunun yerine esas tedavi hastanın distiminin semtonlarını öğrenerek bu semptonlarla başa çıkmasını sağlayacak psikoterapidir.

    Üstelik major depresyonun aksine, bu semptonlar her zaman hastanın Sosyal, iş hayatı, akademik veya diğer ana konularda fonksiyonlarını engellecek derecede kliniksel bulanım veya eksiltmeye neden olmayabilmektedir. Distimisi olan insanlar umumiyetle günlük yaşamlarını muaffakiyetle devam ettirebilmektedirler. Şu anda Major depresyonunuzun azalması nedeniyle olsa gerek kendinizi daha iyi hissetmekte olduğunuz gibi.

    Kaynak (İngilizce): http://en.wikipedia.org/wiki/Dysthymia

    Yukardaki nedenlerle kalbinizi ferah tutmanızı, eğer doktorunuzun tanısı doğru ise, şimdilik bir yolunu bulup distiminin sizde yarattığı semptonlarıyla başa çıkmasını, ve onunla birlikte yaşamayı öğrenmeniz gerekmektedir. Mamafi genede doktorunuzun tanısından emin olmanız için ikinci bir doktora görünmeninizin faydalı olacağı kanısındayım.

    Unutmayınki distimisi olan insanlar genellikle günlük yaşamlarını muaffakiyetle devam ettirebilmektedirler, Major depresyonda olanlar ise değil. Major depresyon ilaç vasıtasıyle hernekadar bir süre sonra sizin iyi hissetmenizi sağlayabilirsede nüksünü önlemek üzere ilacı doktorunuzun onayı olana kadar devam ettirmeniz şarttır. Bazen 6-8 ay bazen birkaç yıl. Lütfen aceleci olmayın.

    Geçmiş olsun, U34

    Not:
    Burada yazdıklarım doktora danışmanın yerine geçemez
    Çaresizseniz Çare sizsiniz. U34

    Yorum

    İşleniyor...
    X