Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Eğitimimiz ve Beyin

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Clear All
new posts

  • Eğitimimiz ve Beyin

    İnsan düşünen bir canlı.Bu düşünce sistemi ise kişiden kişiye değişiyor.Beynimiz sağ ve sol lob denen iki kısma sahip.Bazıları sol lob'u ağırlıklı kullanırken,bazılarımız ise Sağ lob u ayrıcalıklı kullanırız.Aslında ikisi de bizde var lakin birini daha fazla kullanıp geliştirmişizdir.
    Sol lobunu ağırlıklı kullanan kişiler; mantık,peşpeşe gelişen hareketler arasında bağıntı kurma,cebir ,detay gibi konularda başarılıdır.
    Sağ lob ise;Yaratıcılık,hayal gücü,görsel hafıza,genel'i görme gibi konularda ön plandadır.
    Türk eğitim sistemi ise genelde mantıkçılık güdürek sol beyin üzerine yüklenir.Matematiği bol tutar sınavlarda mesala.Bu sayede sol beyin ağırlıklı olanları ayıklar,seçer.
    Okullarda öyledir.Genelde sol beynin gelişimine yönelik dersler ve yönetmeliklerle doldurulmuştur eğitim sistemi.Böylelikle mantığın geliştiği bir nesil istenir. Peki ya sağ beyinler?
    Sağ beynini kullanan çocuklara maalesef eğitim sistemimiz eziyet gibi gelir.Duyarlı,iletişime önem veren yaratıcı zekalı çocuklar pek görülmez eğitim sisteminde zira sol beyin ve mantık önemli.
    Mantığın ön plana bu denli ortaya çıkarılmasıyla insandan anlamayan psikolog,öğretmen,sosyalog yetiştiriliyor. Zira sırf para ve mantık üzerine sistem.Taklitten öte de geçilemiyor. Birçok bilimsel makale veya Tez lere baktığınızda bilimsellikten çok akademik olduğunu görüyoruz.Kes ,kopyala, yapıştır...
    Özellikle psikoloji nin temeli duygulardır.Duygulardır insanları yöneten.Duygulardan uzak ,motomod bir eğitim veya ondan bundan taklit ile ileri götürülemiyen bir sistem çökmeye veya yapmacık olmaya mahkumdur.
    Nasrettin hoca ağaçtan düşmüş.Bütün ahali koşuşturmuş başına;''Bana hemen ağaçtan düşün birini bulun demiş,ancak o anlar beni.''
    İnsanı konu alan ve İnsanlığı anlamaya çalışan biri iletişimi kuvvetli,sağ beyin yönetimi kuvvetli olmalıdır.
İşleniyor...
X