Duyuru

Collapse
No announcement yet.

ilacı bırakma ve ilaca tekrar başlama hakkında

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Clear All
new posts

  • gokhanhoca22
    adlı üyemiz ilacı bırakma ve ilaca tekrar başlama hakkında konusunu başlattı

    ilacı bırakma ve ilaca tekrar başlama hakkında

    merhaba. okb ilaçlarımı 7 ay önce kullanmayı bırakmıştım ama eski takıntılı halime döndüğümü fark ettim.ilaçlra devam etmek istiyorum ancak yan etkisi 1 haftadan uzun sürecek diye korkuyorum açıkçası.yan etkisi uzun sürer mi acaba?i ilaca başladığımda 4 ay kendimi toplayamamıştım.(şubatta başlayıp ancak temmuz ayında kendime gelebilmiştim.)

  • gokhanhoca22
    replied
    Bu gece saat 00.30 sularında acildeydim.Gittiğim de iyi olmuş.Bugün de nevroz'dan gün aldım ve İlaçlarımı kullanmaya başladım.Lustral 50 mg kullanmaya başladım ama çekincelerim var.Çalışmama engel olabilir mi? sorumluluk duygumda azalma yaratır mı ilaç? gördüğünüz yan etkiler neler?

    Leave a comment:


  • bir dost
    replied
    Yüksek düzeyde okb sorunu yaşıyorsanız, bence tedavinize devam ettirin.
    Okb biraz olsun düzelmeden, hayata istenilen düzeyde devam etmek zor olabilir.
    Bu tabi benim görüşüm.
    O yüzden uzman yardımı almaya devam etmeniz iyi olabilir.

    Leave a comment:


  • bir dost
    replied
    Madem ciddi okb sorunu yaşadınız. O zaman bu sorunun cevabını ancak psikiyatrist verebilir bence.

    Leave a comment:


  • gokhanhoca22
    replied
    Merhaba.İlacı kullanmaya başladığım ilk dönem ciddi yan etkilerini gördüm ilaçların.İntiharı düşünüyordum ama üni. diplomamı aldıktan sonra da tam tersi;hiçbir şeyi kafaya takmayan biri olmuştum.Rahatlık çökmüştü üstüme.Hatta bu rahatlık ,düşüncesizlik ve motivasyon düşüküğü, ilacı bırakmama neden olmuştu.ilacı bırakmama neden olan,amacımı unutmuş ve bir anlık isteklerin beni ne hallere getirebileceğini düşünmemiş olmamdı.2009 temmuzunda bırakmış bulundum böylece ve takıntılarım gitgide artıyor.çekemeyeceğim hale geldi artık.doktorum daha önce sen ağır derecede okb'lisin demişti.işin kötüsü kritik bir sınava hazırlanıyorum ve daha önceki gibi (4 ay süren)yan etkilerle karşılaşacağımı (sınava hazırlık sürecimin aksayacağını),sorumsuz biri olacağımı ve işin en kötü tarafı da ........'in ailemin sigortasından faydalanma hakkımı elimden alması dolayısıyla aileme tedavi masraflarının ciddi bir yük bindireceğini düşünmemden ötürü korkuyorum.fikirlerinize çok ihtiyacım var.

    Leave a comment:


  • oslemm
    replied
    bende 7 ay oldu ılaçları bırakalı son 10 gundur tekrar dr a gıdıp baslasammı acaba dıyorum demekkı arkadaslar ılaçları bıraktıktan 7 ay sonra ınsan eskı halınemı donuyo acaba kafama takıldı sımdı..

    Leave a comment:


  • iyimser
    replied
    Orjinal yazı sahibi: gokhanhoca22 View Post
    merhaba. okb ilaçlarımı 7 ay önce kullanmayı bırakmıştım ama eski takıntılı halime döndüğümü fark ettim.ilaçlra devam etmek istiyorum ancak yan etkisi 1 haftadan uzun sürecek diye korkuyorum açıkçası.yan etkisi uzun sürer mi acaba?i ilaca başladığımda 4 ay kendimi toplayamamıştım.(şubatta başlayıp ancak temmuz ayında kendime gelebilmiştim.) (sadece 1 htane tatmin edici cevap alaildiğim için sorumu buraya da yazma ihtiyacı hissettim.mazzur görünüz.)
    Merhaba gokhan, aynı konu için yeni bir başlık açmıştın ben bunları birleştirdim. Sana önerim; önceden açmış olduğun bir konunun tekrar ön sıraya çıkmasını istiyorsan açtığın başlığı bul ve mesaj yaz yeter.
    Çok geçmiş olsun.

    Leave a comment:


  • gokhanhoca22
    replied
    ilacı bırakma ve ilaca tekrar başlama

    merhaba. okb ilaçlarımı 7 ay önce kullanmayı bırakmıştım ama eski takıntılı halime döndüğümü fark ettim.ilaçlra devam etmek istiyorum ancak yan etkisi 1 haftadan uzun sürecek diye korkuyorum açıkçası.yan etkisi uzun sürer mi acaba?i ilaca başladığımda 4 ay kendimi toplayamamıştım.(şubatta başlayıp ancak temmuz ayında kendime gelebilmiştim.) (sadece 1 htane tatmin edici cevap alaildiğim için sorumu buraya da yazma ihtiyacı hissettim.mazzur görünüz.)

    Leave a comment:


  • gokhanhoca22
    replied
    cevap bekliyorum.

    Leave a comment:


  • gokhanhoca22
    replied
    Bugün de aynı şeyi yaşadım.Çok kritik bir dönemden geçiyorum.Öğretmenim ama KPSS engelini aşmam şart devlet okullarında görev yapabilmem için.KPSS'yi kazanmak ölüm kalım meselesi benim için.Netlerimi bu hastalık ciddi oranda etkiliyor.İistediğim bazı şeyleri yapamıyorum.yan etkileri ve sigortamın olmayışı beni düşündürüyor.BEN BU YIL KAZANIP İLK FIRSATTA ATANMAK İSYTİYORUM!!! ama engel oluyor bu rahatsızlık.2 yıl önceki halimi(yukarıda bahsettiğim 4 aylık dönemi)yeniden yaşamak istemiyorum.fikirlerinize çok ihtiyacım var.

    Leave a comment:


  • Umut34
    replied
    Merhaba Gökhan hoca,

    Korkunuzu yenmek üzere, eskiden kullandığınız ilaçları yazan veya yeni bir psikiyatriste gözükün.
    Yedi ay ilaç kullanmayı bıraktıktan sonra eski takıntılı halinize döndüğünüzü, eskiden kullandığınız ilaçların adlarını,sürelerini, günlük dozlarını, sizde doğurduğu kötü yan tesirlerin neler olduğunu ve sürelerini söyleyin. Yantesirleri daha az olabilecek ilaçlardan yazmasını talep edin. Böylece ilaçlara başladıktan sonra 4 ay kendinizi toparlayamamış olma durumuna (herhalde yan tesirleri dolayısıyle demek istemiştiniz) tekrar düşmemiş olursunuz.

    Psikiyaride kullanılan ilaç yan tesirlerinin şiddet ve süreleri kişiden kişiye, başlangıç dozuna ve ilacın etkin maddesine göre değişir. Bu yüzden doktorların çoğu bazı ilaçların başlangıç dozunu ilk 10-15 gün kadar ½ civarında tutarlar. Nekadar küçük dozla başlanır ve yavaş yavaş doz arttırımına gidilirse o kadar az yantesir.

    Geçmiş olsun, U34

    Leave a comment:


  • gokhanhoca22
    replied
    cevaplarınızı bekliyorum.

    Leave a comment:


  • beyzazeynep84
    replied
    Merhaba ilacınızı doktorunuza danışmadan mı bıraktınız.Eğer öyleyse doktorunuza başvurmadan ilacınıza kendi kararınızla başlamayın.Yan etkileri uzun süren ilaçlar kullanmanız sizin içinde yaşadığınız rahatsızlıktan kurtulmanızı saglıyor ama bunu düşündünüzmü hiç.Bazen ulaşmak istediğimiz olumlu sonucların önce acısnı hissediyoruz ki sonucun tadına doya doya varalım.Biraz sabırla herşeyin üstesinden geleceğinize inanıyorum.Çok gecmiş olsun hayırlı geceler...

    Leave a comment:

İşleniyor...
X