Duyuru

Collapse
No announcement yet.

aurorix cipralex çok önemli benim için lütfennn...

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Clear All
new posts

  • mukemmelyasam
    adlı üyemiz aurorix cipralex çok önemli benim için lütfennn... konusunu başlattı

    aurorix cipralex çok önemli benim için lütfennn...

    arkadaşlar ilk başta aurorix kullanıyordum bi arkadaşım cipralex kullanıyodu kendi ilacımdan pek bişe hissetmemiştim bigün arkadaşın yanındayken onun cipralexinden attım bitane agzıma işin şakasındaydım sonra mide bulantım oldu dedim ben ne yaptım korktum kendimi çok kötü hisserttim 1-2 saat sonra mide bulantım geçti geçmesinden sonra gülme krizine girdim kendimi durduramıyordum ne oluyor dedım adeta uçuyordum süper olmuştum yerimde duramıyordum bütün aileyi geziyor durmadan konuşuyordum bir sf li olmama rağmen sonra düzenli bir sekilde hem cipralex hem aurorixi kullandım benden iyisi yoktu ama acaba yaptıgım ne diye doktora sordum bana çok tehlikeli oldugunu söykedi ama ben halen kullanıyorum gerçekten cok tehlıkelımı buna ınanmak istemıyorum neden tehlikeli lütfen yardımmmm teşekkürler şimdiden

  • mukemmelyasam
    replied
    ne oldu son durum hu hu

    Leave a comment:


  • Mert7
    replied
    vede epilepsiye benzer krizler mesela her tarafının karıncalanı kasılması gibi problemlerim giderek artıyoda ondan soruyorum

    Leave a comment:


  • Mert7
    replied
    yani etrap sisli puslu bulanık mat ve gerçek dışı göründümü ilaçlardan dolayı ve eğer olduysa nasıl atlattın ?

    Leave a comment:


  • Mert7
    replied
    ya hiç bilinç bulanıukılığı kafada basınç yaayıpta kurtuldun mu ? ilaçlardan dolayı ?

    Leave a comment:


  • mukemmelyasam
    replied
    ya eski konu canlanmış olaya bak bende tesadüf gördüm şansa bak bu yazıyı yazdıktan sonra uzun süre kullandım ama ben çok büyük şeyler yaşadım uyuşturucu felan senınde ruhsal durumun ıyı degıl sanırım.konuda uzmanlastım artık kendı soruma yıllar sonra kendim cvp verıyom ise bak vay be duygulandım neyse ;

    dostum yaptıgın cok tehlıkelı ki ben ona ragmen yapmıstım bende bişey olmadı toplamda 1.5 sene aurorix cipralex kullandım..vucudum alıstı sfden kutuldum tamamen ama hafızam gitti :--) okulu sallamamaktan 7 seneme geldim sana pek yaramamıs dedıgıne gore nıye kullanıyon kı ozamn yarasa gıt doktorla konus cok kucuk dozda birini al dicem ama yaramamıs?? senin msj yazıs tarzın antipisikotiklik durumun var gibi geliyo bana .. soruun me onu anlamadım

    Leave a comment:


  • Mert7
    replied
    bana acil yardımınız gerekiyo. Biri yardım etsin çünkü ölmekten korkuyorum ŞİMDİ OLAY ŞÖYLe=prozacla beraber aurorixi bi kaç gün kullandım ve aşırı hareket bozukluğu aşırı titreme ciddi kasılmalar bilinç bulanıklığı algılama sorunları sıcak basması olduğum yerde değilmişim gibi hissetme halsizlik baygınlık enseden yukarı doğru çıkan aşırı basınç ve daha bir çok problemim var. yani şu an ölsem kurtulurum. pazartesi tekrar gitcem doktora. bana bi akıl verin

    Leave a comment:


  • Mert7
    replied
    cipralexle aurorix i deneme hatasını bende yaptım her yerim kasılıo doktor kısaca nah geçer dedi

    Leave a comment:


  • Mert7
    replied
    aurorix değilde (mao) maoı inhibitörü kullansaydın seni aramızda göremeyebilirdik.

    Leave a comment:


  • mukemmelyasam
    replied
    öncelikle bütün arkadaşların soledikleri için cok teşekkr ederim özellikle umut senın solediklerinin aynısını doktordan duymuştum 1-2 saat derken aslında pek düşünmeden dedim daha uzun bir süreydi ve beni çok kötü yapmıştı ama zamnla vucudum alıştı artık kendimi kötü hissetmiyordum ama özellikle yatakta daima ellerimi bacaklarımın arasına koyuyor ve kendimi durmadan kasıyordum illa kaslarımı sıkmam gerekiyodu benim mevzum uzun sana özel msj attım bakarsan sevirim tekrardan tesekkrler

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    Arkadaşlar,

    Verdiğiniz bilgilerde elbette iyi niyet ortada ancak detay konusunda beklenmeyen tedirginliklere de yol açabilirsiniz.

    Moklobemid (Aurorix) reversible selective bir mao-a inhibitörüdür ve klasik mao inhibitörlerine göre daha geçimlidir. Bu demek değildir ki istenildiği şekilde karıştırılabilir. Diğer mao sınıfı ve trisiklik antidepresanlarla geçimsizliği olsa da, seçici serotonin geri alımı sınıfı ile geçimlidir ve gerektiği halde kombine edilebilir. Buna en doğru kararı, hastayı gözlemleyen doktor verecektir.

    Serotonin sendromu gibi spesifik durumlar, kontrolsüz her kullanımda olabileceği gibi, bu tip koşullarda adı geçtiğinde, okuyan kişiye sadece tedirginlik verecektir.

    Sevgiler.

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    Arkadaşlar,

    Verdiğiniz bilgilerde elbette iyi niyet ortada ancak detay konusunda beklenmeyen tedirginliklere de yol açabilirsiniz.

    Moklobemid (Aurorix) reversible selective bir mao-a inhibitörüdür ve klasik mao inhibitörlerine göre daha geçimlidir. Bu demek değildir ki istenildiği şekilde karıştırılabilir. Diğer mao sınıfı ve trisiklik antidepresanlarla geçimsizliği olsa da, seçici serotonin geri alımı sınıfı ile geçimlidir ve gerektiği halde kombine edilebilir. Buna en doğru kararı, hastayı gözlemleyen doktor verecektir.

    Serotonin sendromu gibi spesifik durumlar, kontrolsüz her kullanımda olabileceği gibi, bu tip koşullarda adı geçtiğinde, okuyan kişiye sadece tedirginlik verecektir.

    Sevgiler.

    Leave a comment:


  • hakan_yel
    replied
    ikinin bir arada kullanılması serotonin sendromuna yol açbilir.bazı hekimler yazabiliyor amma bazıları şidetle karşı çıkyor.zayıf bir ihtimalde olsa ölüm riski var.ondan dolayı ikisini bir içmni önermen.aurorix tek başına ii gelmediyse birbiri ile uyumlu kullanılan kombine ilaçlar var.doktorunuz onları yazabilir.ama bence riske girme doktoruna uy.sayın kardeşim....

    Leave a comment:


  • Umut34
    replied
    Re: aurorix cipralex çok önemli benim için lütfennn...

    Orjinal yazı sahibi: mukemmelyasam
    arkadaşlar ilk başta aurorix kullanıyordum bi arkadaşım cipralex kullanıyodu kendi ilacımdan pek bişe hissetmemiştim bigün arkadaşın yanındayken onun cipralexinden attım bitane agzıma işin şakasındaydım sonra mide bulantım oldu dedim ben ne yaptım korktum kendimi çok kötü hisserttim 1-2 saat sonra mide bulantım geçti geçmesinden sonra gülme krizine girdim kendimi durduramıyordum ne oluyor dedım adeta uçuyordum süper olmuştum yerimde duramıyordum bütün aileyi geziyor durmadan konuşuyordum bir sf li olmama rağmen sonra düzenli bir sekilde hem cipralex hem aurorixi kullandım benden iyisi yoktu ama acaba yaptıgım ne diye doktora sordum bana çok tehlikeli oldugunu söykedi ama ben halen kullanıyorum gerçekten cok tehlıkelımı buna ınanmak istemıyorum neden tehlikeli lütfen yardımmmm teşekkürler şimdiden
    Sevgili Mukemmelyasam,

    Aurorix etkin maddesi moklobemid olan Reversibl selektif MAO-A inhibatörleri grubuna ait bir antidepressandır.

    Cipralexin prospektüsünde:

    1) “Serotonin sendromuna yol açma riski nedeniyle, essitalaprom (etkin maddesinin adı) ile MAO-A inhibtörlerinin birlikte kullanımı genellikle önerilmez. Eğer bu kombinasyon gerekli ise , önerilen en küçük dozla başlanılmalıdır. Klinik izleme mutlaka tavsiye edilir.”

    2) “ Geçmişinde mani/hipomani olan hastalarda Cipralex dikkatle kullanılmalıdır. Hasta manik faza girerse Cipralex kesilmelidir.” yazılıdır.

    Netice:

    1) Doktorunuzun iki ilacı birlikte almanıza tehlikeli demesinin nedeni Serotonin sendromuna yol açma riski yüzündendir.

    2) Üç aylık aurorix kullanımından sonra aldığınız Cipralex her iki ilacın beyindeki serotonin yoğunluğunun aniden artması yüzünden sizi aniden mani/hipomani fazına sokmuş olması yüzündendir demek isterdim. Ancak Cipralexin kandaki azami seviyesine ulaşması ortalama 5 saattir. Bu nedenle bilemediniz mani fazına girmeniz en aşağısından 1-2 saat gerektirecekti ?

    3) Cipralex aldıktan sonra mide bulantısı ve kendinizi çok köti hissetmeniz, serotonin sendromunun semptonları arasındadır. Ancak bunun serotonin sendromu yüzünden olması yukardaki sebeble gene Cipralexi alışınızdan 1-2 saat sonra olmasını gerektirecekti ?

    Serotonin sendromu ilaç reaksiyonları dolayısıyle hayati tehlikeler yaratan, vucudda aşırı serotonin (sinir hücreleri tarafından üretilen kimyasal madde) bulunmasında ortaya çıkan semptonlardır. Serotinin sendromu genellikle vucudda serotonin seviyesine tesir eden iki ayrı ilacın aynı zamanda alınmasında ortaya çıkar. Bu ilaçlar beyinde aşırı serotonin salımına veya birikmesine sebeb olurlar. Buda beyinde hasara yol açabilir.

    4) Eğer bu kombinasyon size faydalı gelmekte ve doktorunuzca onaylanmışsa Cipralex önerilen en küçük dozda ve onun izlenimi altında onun tayin edeceği bir süre devam edin. Yok onaylamıyorsa başka bir doktora danışın, oda onaylamassa her iki ilacı birlikte kullanmaya ikinci veya eski doktorunuzun tayin edeceği birinin dozunu yavaş yavaş (azami 5 gün içinde) azaltarak son verip tek ilaca geçin.

    5) Serotonin sendromu hakkında tamamlayıcı bilgiye aşağıdaki kaynaktan erişebilirsiniz.

    Kaynak (İngilizce): http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/e...cle/007272.htm

    Geçmiş olsun, U34

    Not:
    Burada yazdıklarım doktora danışmanın yerine geçemez.

    Leave a comment:


  • mukemmelyasam
    replied
    keşke tek başına etkisi olsa nerdeeeee

    Leave a comment:

İşleniyor...
X