Duyuru

Collapse
No announcement yet.

cipralex bırakımı..

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Clear All
new posts

  • sunmoon
    adlı üyemiz cipralex bırakımı.. konusunu başlattı

    cipralex bırakımı..

    Arkadaşlar bu ilacı bırakabileni tebrik ediyorum öncelikle.. ben bu ilaca trafik kazası geçirdikten sonra başladım, panik bozukluğu nedeniyle.. çok yol katettim çünkü başlangıçta xanax 0.5 ve 20 miligram cipralex içiyordum.. xanaxı ilk 3 ay sonrası bıraktım, cipralexi 1 yıl 20 miligram içtim, daha sonra bırakmamı istedi doktorum ancak 3 ay sonra tekrar kendimi iyi hissetmemeye başladım her an fenalaşacam gibi geliyordu.. neyse tekrar başladım cipralexe ama 10 miligram içiyorum şu anda.. 2 yıldırda cipralexle yaşıyorum bir bırakıp bir başlayarak.. doktorum hiçbir ilaca gerek olmadığını söylüyor ama almayınca kendimi kötü hissetmeye başlıyorum mide bulantım ve baş dönmem oluyor sürekli.. cipralexi bırakabilen arkadaşlar nasıl bıraktıklarını paylaşabilirlerse sevinirim..

  • ziyonn
    replied
    Bu ilacı 1 yıldan daha uzun bir süredir kullandım, hergün 5 mg. alıyordum, doktorum bırakmamı istedi ve bıraktım...
    Yöntem şu: ilk once dozaj yarıya duşuruluyor, yani 10 sa 5 oluyor, bu şekilde yaklaşık 1 ay gidiyor daha sonra 5 mg. 2 günde bir içiliyor bu şekilde duruma göre 1 ay gidiyor. sonrasında 3 günde bir, 4 günde bir derken süre uzatılıyor, bu aşamada biraz baş dönmesi miğde bulanması ve krizimsi durumlar olabiliyor ama ilacın yanınızda var olması ve istediğiniz zaman onu içebileceğiniz varsayımı işinizi kolaylaştırıyor.

    Bence en önemlisi ilk bırakma kararıdır, yani tam iyileşmeden bırakırsanız geri dönmeniz gerekir, tam olarak kendinizi iyi hissettikten sonra bile 5-6 ay daha kullanmanızı tavsiye ederim.
    Bunlar benim bünyem için geçerliydi, herkezin bünyesi farklı, bazen doktor tavsiyesi bile işe yaramaz en iyi bırakma şeklini bulmak maalesef kendinizi tanımakla alaklı bir durum.
    Last edited by ziyonn; 15-03-2012, 05:59 PM.

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    Bırakmak zorunda hissetmeyin kendinizi. Sonuçta bu bir kölelik değil. Eğer bu ilaç sizi iyi ediyor ise (ki ben yıllardır cipralex kullanıyorum, bırakmayı da hiç düşünmüyorum) devam edin kullanmaya. Sonuçta ortada bir rahatsızlığınız, bir eksikliğiniz/fazlanız var ve size iyi gelen de bu ilaç. Yıllarca üzerinde ilaç denemesi yapılıp uygun ilacı bulunamayan milyonlarca hasta var. Bunu sorun olarak görmezseniz hem içinizdeki ses kafanızı kemirmez hem de rahat bir şekilde ilacınızı alaraktan yaşarsınız.

    Leave a comment:


  • Umut34
    replied
    Cipralexi nasıl bıraktım

    Merhaba Sunmoon,

    Mart 2009’da küçük dozla başladığım Cipralex’i 15mg’da 4 ay kullandıktan sonra şöyle bırakmış ve çok rahatsız edici geri çekilim reaksiyonlarıyle karşılaşmamıştım:

    1 ay 10mg, sonraki 2 hafta 5mg (10mg’lık tabletin yarısı), sonraki 10 gün günaşırı 5mg, sonraki 8 gün 2 günde bir 5mg, sonra Stop.
    Siz zaten 10mg kullanmakta olduğunuzdan, yukardaki metodu uyguladığınızda Stop’a erişmeniz yaklaşık 32 gün alacaktır. Eğer rahatsız edici geriçekilim reaksiyonlarıyla karşılaşırsanız, sineye çekmekten veya 32 günlük süreyi uzatmaktan başka çaresi yok. Zamanla bu reaksiyonlar şiddetini kaybedip geçecektirler.

    İyi şanslar dilerim, U34

    Kaynak(İngilizce, Lexapro=Cipralex): http://www.medhelp.org/forums/Mental...ges/32984.html

    Leave a comment:


  • aloneman86
    replied
    cipralex 20mg, paxil, dideral, noroldol kullanıordum bir zamanlar hepsi tarih oldu..=)) Biliyorum psikopatik ilaçlar birden kesilmez yavaş yavaş azaltılır ama ben birden şak die kestim düzenli içiciydim epey kullandım baktım böyle olmuyor sonu gelecek gibi deil hadi bakalım dedim kim galip olacak panik atak mı ben mi dedim kendi kendime bigün hepsini doldurdum boşete çöp kovasında yaktım tabi öle basit olmadı ilk bir hafta boyunca titreme uzuvlara hakim olamama gibi sorunu oldu sanki elden ayaktan kesilmiş gibiydim ama 1 hafta da hepsi bitti kafam netleşti.. Şimdi kesinlikle rahatım norodol kullananız var mı bilmiorum o ilaç yüzünden kısmi felç gibi bir şey oldum yahuu elim ayağım tutamadı kasıldım ağzım yüzüm kaydı neyseki atlattık sorun kalmadı çok şükür arasıra atak gelecek gibi oluyor bende gelirse 1 gelmesse 2 diyorum..=))

    Leave a comment:


  • JayJay_TT
    replied
    Arkadaslar bende 15 aydır kullaniyorum hergün. 3 4 ay once yarıma düşürmemi istedi doktor ve hala yarım kullanıyorum. 3 4 gün icmedigim halde fazla degisiklik hissetmiyorum ama o sayıyı gectigi zaman ufak ufak rahatsızlıklar baslıyor. tavsiyem once dktorunuza danısmanız ve dozajı vücuda hissettirmeden azaltip brakmanız. benim sorunlarım oldgu icin ebn bırakmak istemiyorum. ama istedigim an 2 hafta icinde birakabilirim. cok büyütmeyin gözünüzde.. Hersey beyinde bitiyor bnu unutmayın

    Leave a comment:


  • sonkartal
    replied
    Orjinal yazı sahibi: sunmoon View Post
    katılıyorum ilaçtan bünye arınınca etkiler başlıyor.. aslında 3 haftayı atlatabilsem gerisi zaten gelecek.. ilaç içtiğimide saklar oldum ailemden doktorumdan.. çünkü herkes bırakmamdan yana bişeyin yok diyip duruyorlar.. evet yok belki görünüşte ama sürekli fenalaşır mıyım korkusu olmasa bide.. bırakmayı bende çok istiyorum.. son günlerde 10 mgı azattım yarısını içiyorum ve bişi olmadı çok şükür.. 2 hafta böyle devam edip 2 günde bir yarım alacam 1 hafta kadarda ondan sonra tamamen bırakacam.. umarım herşey düzelir benim ve hepimiz için..
    Doktorunuzdan gizli saklı ilaç kullanarak ,kendi kafanıza göre dozaj belirleyerek çok yalnış davranıyor ve istemeden de olsa burada kötü örnek olmuş oluyorsunuz.Psikiyatrik ilaçları hiç bir zaman bir kaç gün alıp sonra kullanmama şeklinde ya da sıkıntı hissettiğiniz bir anda kullanmak şeklinde kullanmamalısınız.Aksi taktirde beyin kimyanız daha da bozulabilir.Hem bu davranışı alışkanlık haline getirme ihtimaliniz de çok yüksek diyelim ki; sözkonusu ilacı kendi çabalarınızla bıraktınız ve daha sonra tekrar bir atak gecirerek tedavi olmaya karar verip ilaç tedavisine başladınız.Sonra kendinizi bir dönem iyi hissederek ilaç almayı kestiniz ,sonra kafanıza göre tekrar başladınız.Bu böyle gitmez yalnış yapıyorsunuz.Bir ilacı kullanıyormusunuz ? ve 6 ay ya da daha fazla bir süre geçtiği halde durmunuzda herhangi bir değişiklik yok mu ? ya da daha mı kötüye gidiyor ? o halde mutlaka farklı bir uzmana başvurarak onun da görüşlerini alınız.


    Sizi sağlığınız adına uyarıyorum !!

    Farkında olmadan hastalığınız daha dirençli hale gelmesine ve kronikleşmesine ,beyin kimyanızın daha da bozulmasına ve iyileceğiniz varsa bile buna keyfi davranışlarınızla herşeyden çok sizin engel olduğunuza dikkatinizi çekerim.

    Leave a comment:


  • sunmoon
    replied
    Orjinal yazı sahibi: maviyesil View Post
    Bir yerlerde okuduğum kadarıyla, cipralex ile beraber prozac kullanılıyor ve prozaca vücut alışınca da kademe kademe cipralex bırakılıyormuş. Ama doğru mu bilmem.

    Cipralex in bırakılmasının zor olmasının sebebi yarı ömrünün kısa olması sanırım. İlaç bünyeden çabuk atılınca yoksunluk sendromları da çabuk görülüyor.
    katılıyorum ilaçtan bünye arınınca etkiler başlıyor.. aslında 3 haftayı atlatabilsem gerisi zaten gelecek.. ilaç içtiğimide saklar oldum ailemden doktorumdan.. çünkü herkes bırakmamdan yana bişeyin yok diyip duruyorlar.. evet yok belki görünüşte ama sürekli fenalaşır mıyım korkusu olmasa bide.. bırakmayı bende çok istiyorum.. son günlerde 10 mgı azattım yarısını içiyorum ve bişi olmadı çok şükür.. 2 hafta böyle devam edip 2 günde bir yarım alacam 1 hafta kadarda ondan sonra tamamen bırakacam.. umarım herşey düzelir benim ve hepimiz için..

    Leave a comment:


  • maviyesil
    replied
    Bir yerlerde okuduğum kadarıyla, cipralex ile beraber prozac kullanılıyor ve prozaca vücut alışınca da kademe kademe cipralex bırakılıyormuş. Ama doğru mu bilmem.

    Cipralex in bırakılmasının zor olmasının sebebi yarı ömrünün kısa olması sanırım. İlaç bünyeden çabuk atılınca yoksunluk sendromları da çabuk görülüyor.

    Leave a comment:


  • sonkartal
    replied
    Psikiyatrik ilaçların kontrolsüz ve yalnış kullanımı ciddi sorunlar doğurur.Doktor izni olmaksızın kullanılan ya da doktor gözetiminde kullanılıp kendi isteğinizle yarıda bırakılan ilac tedavileri hastalığı tekrarlatır ,kronikleştirir ve(her ilaçta olmamakla birlikte)karaciğerde istenmeyen etkiler bırakır.

    Bakın beyninize direkt etki yapan bir ilacı kontrolsüz kullanmanın sakıncaları olacağını unutmayın ve eğer bırakmak istiyorsanız bunu MUTAKA doktor gözetiminde yapınız.

    Leave a comment:


  • ceydaa
    replied
    merhaba.bende cipralex 10 mg kullanıyorum.cuma günü kesmek istedim cipralexi,ctesiyi acilde geçirdim .başdönmesi,baş ağrısı,miğde bulantısı ve uykusuzluk yaptı bende.ne yazıkki bırakılmıyor öyle kolay..

    Leave a comment:

İşleniyor...
X