Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Takıntılarla başa çıkamıyorum lütfen yardım edin !

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Clear All
new posts

  • Takıntılarla başa çıkamıyorum lütfen yardım edin !

    arkadaşlar takıntılarım yine çok artmaya başladı. Kafama inanmadığım, düşünmediğim şeyler geliyor. Arkadaşlarım bir kaç gündür aramıyorlar acaba dıyorum neden aramıyorlar. Yalnız kaldım resmen bence takıntılarım yuzunden. Canım çok sıkılıyor. Ne yapacağım ben ? Uykularım düzensiz.. Herkes arkamdan konusuyormus gıbı gelıyor. Insanlara dedikleri bir şeyi tekrar tekrar soruyorum bır ay once psikologa gitmeye karar verdim ama düşünün ki hala psikologa gideyim mi diyorum bir bucuk yıl once obsesif kompuslif denmişti 1adet 50 mg lustral içiyordum sımdılerde 100mg'a cıkardım ama kendı kendıme belkıde lustral artık ıse yaramıyordur. Napıcam ben arkadaşlar ?

  • #2
    hocam onu bunu bırakın arkadaşım kalmadı çevremde neden anlamıyorum acaba neden mesela onlar bırsey konusuyorlar ben de hemen bır daha soylettırıyorum sankı bana kufur etmıs gıbı gelıyor ne sacma degıl mı

    Yorum


    • #3
      hayır bu sadece biri daha bır cok örneğin kapıyı bır kac kez kapatıp acma ya da bır seyı yapmazsan kotu bır sey olcagı takıntısı gıbı uzun uzadıya gıdıyor

      Yorum


      • #4
        takıntıdan kurtulmanın yolu kafaya takmamak
        Hayatta yapabileceğiniz en büyük hata,
        sürekli bir hata daha yapacağımız KORKUSUDUR!

        Hayat budur.Onu hissedin , onu yaşayın ve ondan hoşnut kalın .

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: serena View Post
          takıntıdan kurtulmanın yolu kafaya takmamak
          bu yazından anlaşıldığı üzere OKb li biri değilsin. Olsaydın böyle saçma bir cümle yazmazdın

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: sosyalfobik24
            takıntı olunca okblimi oluyoruz ?
            aynen öyle oluyor. OKB=takıntı bunu bilmeyen mi var


            Orjinal yazı sahibi: koc_burcu
            cipralex e geç,sf +okb isen çok yararı oluyo,

            Sosyalfobik24 arkadaş sana da tavsiye ederim benim wc takıntım geçti,senin ki de gecer.
            cipralex bende hiçbir işe yaramadı. Çok hafif bir ilaç bence. OKB için anafranil ve paxil iyi ilaçlardır

            Yorum


            • #7
              hocam bu arada benım konumla ilgili de bir kaç cümle yazar mısınız diger arkadaşlara söylüyorum sosyal fobiye gitmiş konu obsesif kompulsif gerçekten en kötüsü bence

              Yorum


              • #8
                kendinizi meşgul etmelisiniz sürekli,bir uğraş bulmalısınız. onun ilacı bu
                İnsanların doğası,iyi şeyler yapmak,işbirliği yapmak ve başkalarından iyiliğini istemektir.EPİKTETOS

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: fored93 View Post
                  arkadaşlar takıntılarım yine çok artmaya başladı. Kafama inanmadığım, düşünmediğim şeyler geliyor. Arkadaşlarım bir kaç gündür aramıyorlar acaba dıyorum neden aramıyorlar. Yalnız kaldım resmen bence takıntılarım yuzunden. Canım çok sıkılıyor. Ne yapacağım ben ? Uykularım düzensiz.. Herkes arkamdan konusuyormus gıbı gelıyor. Insanlara dedikleri bir şeyi tekrar tekrar soruyorum bır ay once psikologa gitmeye karar verdim ama düşünün ki hala psikologa gideyim mi diyorum bir bucuk yıl once obsesif kompuslif denmişti 1adet 50 mg lustral içiyordum sımdılerde 100mg'a cıkardım ama kendı kendıme belkıde lustral artık ıse yaramıyordur. Napıcam ben arkadaşlar ?
                  Eğer 93 doğumlu isen kızım yaşındasın.Ben de de okb var.Okb hastasıyım demiyorum dikkat et.Okb bence hastalık değildir.Sendeki algının yoğun olduğunu gösteren belirtidir.Duyu organların(5 tane sanıyoruz ama 6.sı bağırsaklarımızda wc takıntısının kaynağı budur)olağan dışı çalışıyor.O kadar ki zaman zaman birbirlerine karışıyorlar.Panik atak gibi okb de öğrenilebilen bir durumdur.Ailende varsa (1 takıntı bile yeterli ör:titiz anne gibi sende yansımaları olabilir,duygularınla düşündüğün için.O zaman şimdi ne olacak?Gençsin ,araştırıyorsun ,kendini takip ediyor,çözmeye çalışıyorsun.Aynen devam et .Cevap senin içinde. Sende düzelmek istiyorsan düzelirsin.Şu zamanda ergenlik uzun sürüyor.Mevsimsel değişimleri de işe katarsak;duygusal dalgalanım temelli okb lerde artış kaçınılmaz.Sana komik bir yöntem önereyim ,ben de işe yarıyor.Takılmaya başladığımda kendime KAAAAAAAAAAAÇÇÇÇÇ! diyorum.Belki işe yarar.

                  Yorum


                  • #10
                    takıntı ve ilaç

                    takıntı için ilaç şart.... beyin kimyası bozulmuşsa düzeltilmesi lazım... ilaç olarak anafranil 75 mg iyi gelir... yan etkileri var ama çözümse çözüm bu...

                    Yorum


                    • #11
                      Benim smetri takıntım vardı ki halen var bu aşırı bir hal alabilirdi ama ; beyninizin ne düşüneceğine karar verebilme yetisi en büyük kudretiniz dir. düşünmüyorum kendimi meşgul edip uğraşlar buluyorum.zaman zaman bu rahatsızlığımın geçtiğini bile düşünüyorum...
                      İnsanların doğası,iyi şeyler yapmak,işbirliği yapmak ve başkalarından iyiliğini istemektir.EPİKTETOS

                      Yorum


                      • #12
                        Ben heryerde tuvalet kullanamam.Zorunda kalırsam mutlaka eve gelince duş alırım.Biz bildiğim 3 kuşak okb yiz.Babaannem ,babam ,ben.

                        Yorum


                        • #13
                          Babaannem ben çocukken (30,35 yıl önce) bacaklarının tutmadığından yakınır.Evden çıkmazdı.Doktorlar birşey bulamadı.Ama o yıllarca yürümekte zorluk çekti.Sonunda hiç yürüyemez oldu.O zamanlar yatağının yanında küçük havlular bulundurur sırtımıza koyardı.Babam amcamlar koca adamız deyip itiraz ederlerse ağlardı.Sırtımıza havluları koyunca rahatlar mutlu olurdu.Bizi hastalıktan koruduğunu düşünerek.Sonradan öğrendim meğer dedem avde yüklü para altın saklarmış ,yazık babaannem çalacaklar korkusu ile hasta oldu.O zaman okb yi kim bilir.

                          Yorum


                          • #14
                            Babam başka alem .Her şeyi kontrol etme,simetri,insanlar ona dokunması,sayma,temizlik bır suru takıntısı var.Araba ile yola çıktığında 100 km de bir durup motoru siler siler siler havalandırır,lastikleri şişirir indirir olmadı tekrar şişirir.(Temelinde zamanında 30 yıl önce kamyonculuk yapmış olması var gibi geliyor .Karlı buzlu yollar ,can korkusu ,evde 2 çocuk bir eş .E zaten genetik faktör hazır gelsin okb gelsin panik atak...

                            Yorum


                            • #15
                              bence nedeni güvensizlik , kaygı , endişe gam taşımak mesela hep dayatılan şeylerde yani kötü olmamak adına bu tür şeyleri düşünürüz yani insanların karşısında kötü duruma düşmemek için diyim legal olan tarafta olmaya çalışırız. bir de illegal olan tarafı düşünmeyi düşünün düşündüğünüz ne olursa olsun. bunun gerçekle bir alakası olmadıgını ve dışarıdan bir tepki vermediğini görüceksinizdir. ve kuruntu oldugunuda görüceksinizdir ve eminim bunlar bittiğinde sokaktaki bütün insanlardan kat kat fazla çok sağlam bir güven olucaktır ama önce en derinine inip kendine daha fazla kötülük yapmamak , varsın olsun diyebilmek , gam taşımamak , hayatı hayat gibi yaşamak bu yıla kadar ardımızda bıraktıklarımızı bir düşünüp ipleri elimize alıp sonuna kadar gitmek...

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X