Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Sybil Gerçek mi, yoksa bir doktorun oyunu mu?

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Clear All
new posts

  • Sybil Gerçek mi, yoksa bir doktorun oyunu mu?

    Evet arkadaşlar,

    Sybil bildiğimiz üzere çoklu kişilik hastalığının ilk vakasıdır, ancak 17 farklı karakter olarak bilinen Sybil için bu karakterlerin doktor tarafından hipnoz yolu ile yaratıldığı söylenmiştir.

    Ancak tarihte çoklu kişilik Sybil ile yer almıştır.

    Sizin görüşleriniz nedir?

    Bir kitap ve iki film çekilmiştir üzerine, enfestir ikiside..
    Ben hasta bir adamım..

  • #2
    Orjinal yazı sahibi: bazen13 View Post
    Evet arkadaşlar,

    Sybil bildiğimiz üzere çoklu kişilik hastalığının ilk vakasıdır, ancak 17 farklı karakter olarak bilinen Sybil için bu karakterlerin doktor tarafından hipnoz yolu ile yaratıldığı söylenmiştir.

    Ancak tarihte çoklu kişilik Sybil ile yer almıştır.

    Sizin görüşleriniz nedir?

    Bir kitap ve iki film çekilmiştir üzerine, enfestir ikiside..
    ben sybilin filmlerini izledim filmlerde bilindiği üzere sybil öldükten sonra dolabında farklı stillerle çizilmiş birçok resim bulunuyor buradan yola çıkarak düşünürsek sybil gerçek bir vaka

    Yorum


    • #3
      Evet resimlerin hepsi farklı stil, ve hepsi şaheser..

      Doktorların çekememezliği de olabilir, bu iddia.. 17 Karakter, inanılmaz bir şey olsa gerek... 170 IQ ya sahip birisi için aslında inanılmaz olmasa gerek..
      Ben hasta bir adamım..

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: bazen13 View Post
        Evet resimlerin hepsi farklı stil, ve hepsi şaheser..

        Doktorların çekememezliği de olabilir, bu iddia.. 17 Karakter, inanılmaz bir şey olsa gerek... 170 IQ ya sahip birisi için aslında inanılmaz olmasa gerek..
        ama filmi izlediysen sybilin bu kadar çok karekter oluşturmasının sebebi şizofren olan annesinin doğru düzgün bakılmadığından aklını yitirip kızına işkenceler etmesi
        ve bu işkenceler çok ciddi boyutlarda.. her kim olursa olsun kime böyle işkenceler yapılsa delirirdi şahıs

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: RecepSolar
          Çoklu kişilik nasıl oluyor ki acaba ?

          Benim bildiğim bir iyi kişilik vardır , birde kötü kişilik vardır. Bazen insanlar bazı insanlara tölerans gösterip iyi kişilik oluyorlar , bazende bazı insanlara birazcık kızıp kötü kişi oluyorlar.
          hayır öyle değil çoklu kişilik yani dissosiyatiflerde atak anlarında birden çok alter karaktere bürünülüyor tarihe geçmiş en fazla çoklu kişilik ilk vaka olan sybilde var genelde 4 ile 6 alter kişilik olur vakalarda ama sybilde 16 alter ve 1 ana kişilik vardı

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: RecepSolar
            Çoklu kişilik nasıl oluyor ki acaba ?

            Benim bildiğim bir iyi kişilik vardır , birde kötü kişilik vardır. Bazen insanlar bazı insanlara tölerans gösterip iyi kişilik oluyorlar , bazende bazı insanlara birazcık kızıp kötü kişi oluyorlar.
            Bu en basiti, 16 karakter'e bürünen bir karakterdi Sybil. Ve inanılmaz zeki idi.. Her karakterin ayrı bir yeteneği vardı.
            Ben hasta bir adamım..

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: bazen13 View Post
              Bu en basiti, 16 karakter'e bürünen bir karakterdi Sybil. Ve inanılmaz zeki idi.. Her karakterin ayrı bir yeteneği vardı.
              bir tanesi bebekti bir tanesi fransızdı bir tanesi hafif meşrep bir tanesi cici kız 2 tane erkek vardı bir tane depresif ohoooo çok meşakatli bir vakaydı

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: anduril View Post
                bir tanesi bebekti bir tanesi fransızdı bir tanesi hafif meşrep bir tanesi cici kız 2 tane erkek vardı bir tane depresif ohoooo çok meşakatli bir vakaydı
                resimler, piyano çalmalar, zeka..

                fazla zeki olmak iyi değil anlaşılan
                Ben hasta bir adamım..

                Yorum


                • #9
                  bahsettidiğiniz durumun adı dkb.dissosiyatif kimlik bozukluğu.bu konuda bir çok kitap okudum.açıkcası bir dkb hastası olarak ben böyle bir şeye inanmıyorum.bizim gibi hastaların temel sorunu kendini yabancılaşma ve kendini tanıyamama.bir insanın birden fazla kişiliği olması ve bir kişiliğin ötekinden habersiz olması fanteziden ötesi değil.
                  içimde kendi hayatımı yaşamadığım kanaati var.Daha samimi olayım ister misiniz?bu yaşadığım hayat o kadar benim değil ki herhangi bir saatimde biri gelip bana "haydi kalk , sıran geldi,kendin ol!"diye bağırsa sanki böyle bir şey mümkünmüş gibi inanıp koşacağım.bu his bende o kadar kuvvetli.herhangi bir kalabalıkta kendimden başka herkes olmaya razıyım..

                  Yorum


                  • #10
                    Aslında öyle değil, ana karakter piyano çalabiliyor, resim çizebiliyor ve matematiği çok çok iyi bilyordu. IQ 170 seviyesinde idi. Yani inanılmaz.

                    Sonra karakter annesinden aldığı şiddet dolayısı ile o şiddeti örtmek için 16 karaktere bürünüyor ve her karakter farklı bir acıyı barındırıyor.

                    Yani 16 karakter birbiri ile konuşmuyor genelde, bir karakter bir şey yaparsa diğer karakter hatırlamıyor.

                    Garip yani..
                    Ben hasta bir adamım..

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: RecepSolar
                      Şimdi anladım. 16 karekter derken her meslek grubundan anlayan birisi idi. Anlayabilir normaldir bunda bir şey yok. Ar-Ge ye ağırlık veren bir insanmış demekki


                      Ama kendi normal bir inşaat işçisi iken araştırma yapıp dişçiliği öğrendi ise ve kalkıpta diş tedavi muayenesi açıyorsa tabi olmaz. Yasal olarak diploması olması lazım.Yakalandığı zaman cezası vardır.


                      Veya kendisi psikoloji ilmini merak edip öğrenip kalkıpta Bireysel psikoloji tedavi bürosu açamaz. Gene şartlarını yerine getirmiş ve diplomasını almış olması lazım ve diğer şartları yerine getirmiş olması lazım. Ne kadar bilgili olsada bu tür diplomalı meslekleri icraa edemez ve bu işten para kazanamaz. Yetkiyi gaspa girer bu .

                      Sanırım arkadaşsız kalmış bu cybil. Kendi kafasında arkadaşlar oluşturup onlarla sohbet ediyormuş. Ama 16 tanede gerçekten fazla birisi konuşurken diğeri konuşacak bir konuyu aralarında tartışırlarken kavga ederler hep . Hadi 1 - 2 tane neysede 16 tane karekterle uğraşmakta çok zordur , 16 karekter çok fazlaymış gerçekten
                      kadın diğer kişiliklerin var olduğunun farkında değildiki bir diğer kişiliğe geçerken öbür kişlikte neler yaptığını hatırlamaz hastalar
                      hem yalnızlıktan dolayı değil annesinin işkencelerinin ağırlığı sebebiyle yeni kişilikler oluşturmuş
                      her ayrı kişilik beyinin ayrı bölgelerini kullanır bu hastalıkta bundan dolayı başka kişilikler bedeni ele geçirince ana kişilik diğer karakterdeyken ne yaptığını hatırlayamaz

                      Yorum


                      • #12
                        http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=443385
                        bu kitabı okuyabilirsiniz.
                        içimde kendi hayatımı yaşamadığım kanaati var.Daha samimi olayım ister misiniz?bu yaşadığım hayat o kadar benim değil ki herhangi bir saatimde biri gelip bana "haydi kalk , sıran geldi,kendin ol!"diye bağırsa sanki böyle bir şey mümkünmüş gibi inanıp koşacağım.bu his bende o kadar kuvvetli.herhangi bir kalabalıkta kendimden başka herkes olmaya razıyım..

                        Yorum


                        • #13
                          Filmin konusu enteresan tam olarak adını verirseniz bende izlemek isterim.
                          Denizdeki damlaları sayın desem sayar mısınız? Canlar damladır, sonunda aynı denize damlayacağız.

                          Yorum


                          • #14
                            Filmi bende merak ettim şimdi 17 karakter:tinysmile_hmm_t2:
                            3 kuruşluk insana 5 kuruşluk değer verirsen 2 kuruşa seni satar.

                            When you lose small mind, you free your life..

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: RecepSolar
                              Anladım. Diğer kişiliğe geçerken hatırlama olmuyorsa beyin içi nöronların iletişimde Nörotransmitterler görevini iyi yapamamışlar , sinaplarda da bir arıza varmış demekki. Psikiyatra gidip ilaç alıp tedavi olsaymış ardından da psikologlardan psikoterapi görseymiş aslında çabuk tedavi ederlerdi bunu. O kadar da iq su 170 olupta bunuda öğrenemedi ise biraz ayıp etmiş Daha bı kısımlara gelememiş demek ki veya yaşadığı zaman diliminde bu tür bilgiler herhalde az mış.


                              Ama inanırım bir insanın kaldıramayacağı kadar olaylar başına gelirse ( travma ) bundan kurtulmak için kendisine göre çok farklı yöntemlere başvurabilir. Böyle konularda konunun uzmanı her kimse başvurmak fikrini almak bence her daim iyidir. Bir insanın dış dünya ile ara ara irtibatta olması , dünyadaki gelişmelerden haberdar olması kendi ruhsal sağlığı açısından iyi olacağını düşünüyorum.
                              yahu bu hastalığın özelliği karater geçişinde yapılanları unutmak beyinsel problem değil bu yani ilaçla nörolojik olarak etki etsede ilaçlar psikotik ilaç almadıkça değişmez ve ilk vaka olduğu için günümüzdeki kadar psikotik ilaç rezervi yoktu

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X