Duyuru

Collapse
No announcement yet.

arkadaşlar size bir kaç sorum var

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Clear All
new posts

  • arkadaşlar size bir kaç sorum var

    arkadaşlar bana yardım edin yanlış inançlarım yüzünden hayatımı zehir ettim.
    insan ailesinin her dediğini kayıtsız şartsız kabul etmek zorunda mıdır?ailemin söylediklerini yapmazsam çevrem beni gerçekten dışlar mı? herkes ailesinin her dediğini yapıyor mu? yapmayanlar gerçekten kötü insanlar mı?
    ”Bir insanın hayattaki en önemli faaliyeti, ruhuna gereken özeni göstermesidir.”

  • #2
    Re: arkadaşlar size bir kaç sorum var

    Orjinal yazı sahibi: yaren25
    arkadaşlar bana yardım edin yanlış inançlarım yüzünden hayatımı zehir ettim.
    insan ailesinin her dediğini kayıtsız şartsız kabul etmek zorunda mıdır?ailemin söylediklerini yapmazsam çevrem beni gerçekten dışlar mı? herkes ailesinin her dediğini yapıyor mu? yapmayanlar gerçekten kötü insanlar mı?
    cnm sen kaç yasındasın ?

    Yorum


    • #3
      malesef 25 e girecem
      ”Bir insanın hayattaki en önemli faaliyeti, ruhuna gereken özeni göstermesidir.”

      Yorum


      • #4
        daha çok ergenlik çağında olan (14-15 yaş) birinin sorusu gibi gelmişti...

        25 yaşına kadar hiç ailesinin sözünü dinlemeyen bi insan görmedin mi??

        bir birey kimsenin dediğini (anne, baba da dahil) kayıtsız şartsız kabul etmek zorunda değildir,

        Yorum


        • #5
          Canını sıkan olay tam olarak nedir ? Onu anlatsana.

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: beyaz_papatya
            daha çok ergenlik çağında olan (14-15 yaş) birinin sorusu gibi gelmişti...

            25 yaşına kadar hiç ailesinin sözünü dinlemeyen bi insan görmedin mi??

            bir birey kimsenin dediğini (anne, baba da dahil) kayıtsız şartsız kabul etmek zorunda değildir,
            anne baba psikolojiisi

            Yorum


            • #7
              canımı sıkan benim. hayatımın kontrolünü elime alamıyorum,olması gerekeninde bu olduğuna inanıyorum.yanlış bir inanç galiba çünkü bu şekilde de mutsuz oluyorum.
              ”Bir insanın hayattaki en önemli faaliyeti, ruhuna gereken özeni göstermesidir.”

              Yorum


              • #8
                ailemden bağımsız birşey yapamıyorum sanki ortak bir hayatı yaşıyoruz yani onlar benim hayatımı yaşıyorlar bende onların hayatını
                ”Bir insanın hayattaki en önemli faaliyeti, ruhuna gereken özeni göstermesidir.”

                Yorum


                • #9
                  ailenle birlikte yaşıyorsan ortak bir şeyleri paylaşmak kaçınılmaz. ev, yemek v.s gibi ama onun dışında kendi hayatını ilgilendiren, hayatına yön vericek olan konularda kendi kararlarını uygulamalısın bence. tabii bu yaşa kadar ailenin lafından dışarı çıkmadıysan ilk zamanlar biraz sancılı geçer heralde, kavga gürültü çok olabilir ama sonuçta sen onlardan ayrı bir bireysin. kendi kararlarını vermek ailene danışmamak değil bana göre, onlarında fikrini alıp kendine uygun olanı seçmek.

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: yaren25
                    ailemden bağımsız birşey yapamıyorum sanki ortak bir hayatı yaşıyoruz yani onlar benim hayatımı yaşıyorlar bende onların hayatını
                    senin çocuun olduunda aynı davranısları göstereceksın

                    ailene isteklerden tatlı bi uslupla bahset

                    sana qüwenmeleri gerektini anlatmalısın ...

                    Yorum


                    • #11
                      Önce iyi bir iş bulacaksın, sonra bir miktar para biriktireceksin ardından ayrı vir ev tutup orada yaşamaya başlayacaksın.

                      Ancak o zaman hayatını kendi ellerine alabilirsin..

                      Yorum


                      • #12
                        kadrolu bir işim var çalışıyorum ama bağımsız hareket edemiyorum,beni yalnız bırakmalarından korkuyorum,kafama göre hareket edersem yanımda omayacaklarını söylüyorlar.böyle olursa herkes beni terkeder yalnız kalırım.
                        ”Bir insanın hayattaki en önemli faaliyeti, ruhuna gereken özeni göstermesidir.”

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: yaren25
                          kadrolu bir işim var çalışıyorum ama bağımsız hareket edemiyorum,beni yalnız bırakmalarından korkuyorum,kafama göre hareket edersem yanımda omayacaklarını söylüyorlar.böyle olursa herkes beni terkeder yalnız kalırım.
                          Ailenin, bir işi olan ve kendi parasını kazanan kızlarını biraz rahat bırakması gerekiyor. 25 yaşındaki bir birey, kendi kararlarını verebilecek seviyede ve olgunlukta olması gereken bireydir. Sürekli üstüne düşüp senin hayata dair tecrübe kazanmana müsaade etmemeleri aslında seni korumak değil, sana vermiş oldukları büyük bir zarardır.

                          Çünkü senin hayatın boyunca onların senin yanında olmaları söz konusu değil. Yarın evleneceksin, el oğlu ile aynı hayatı paylaşacaksın. O, ailene benzemez. Evlilik bam başka bir olaydır. O zaman ne yapacağın konusunda bir fikrinin olması için ailenin seni bu kadar sıkmaması gerekmektedir.

                          Bunu, onlara kibar bir üslupla anlatman lâzım...

                          Diğer bir konu da; onların en küçük bir durumda seni yalnız bırakmakla tehdit etmeleri. Bu tehditler çok çirkindir çünkü bir ebeveyn, her durumda evladının yanında olmalıdır. Eğer sağlam bir psikolojisi olan ve kendine güvenen bir evlat yetiştirmek istiyorsan, evladın yanlış bir şey bile yapsa onun yanında olduğunu ve daima desteğe hazır olduğunu hissettireceksin. Böyle korku üzerine baskı kurmak, diktatörlere has bir özelliktir.

                          Hülasa ailenin tutumu bana hiç doğru gelmedi. Böyle bir ailede yetişen bir çocuğun hayata dair tecrübesi olmaz, muhtemelen anti sosyal ve ailesinin kabuğundan dışarı çıkmaya korkan, insan ilişkileri zayıf olan bir birey olup çıkar. Ailene bu durumu uygun bir şekilde anlatmalısın...

                          Yorum


                          • #14
                            aslında söylüyorum onlara ama kendimi ifade etmekte zorlanıyorum. ben mutsuz olduğumu söylediğimde bende hata buluyorlar sürekli.bende hatalı olduğuma inanıyorum artık ve kontolü tamamiyle onların eline bıraktım.her iki şekilde de mutsuzum yani.
                            ”Bir insanın hayattaki en önemli faaliyeti, ruhuna gereken özeni göstermesidir.”

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: yaren25
                              aslında söylüyorum onlara ama kendimi ifade etmekte zorlanıyorum. ben mutsuz olduğumu söylediğimde bende hata buluyorlar sürekli.bende hatalı olduğuma inanıyorum artık ve kontolü tamamiyle onların eline bıraktım.her iki şekilde de mutsuzum yani.
                              annen baban aile bireylerin

                              senin bunuyapabileceğine inanmıyorlar

                              bence artık kendi sorumluluklarının altından kalkabileceğini onlara anlat

                              ama maddı durumun buna izizn veryomu ? üni okudunmu ailenlemıydın ?

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X