Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Sorunlarım

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Clear All
new posts

  • Sorunlarım

    Merhaba. Ben Lise 4 öğrencisiyim , 17 yaşındayım. Size sorunlarımı yazacağım ve bu sorunlarımı çözmemde yardımcı olursanız sevinirim.

    Dudaklarımı yeme sorunum var. Hep Dudak derimi yiyip , yırtıp duruyorum. Buna nasıl engel olabilirim ?

    Çalışmayı seven , kitap okumayı seven , düzenli çalışan ,okulda dersi dinleyen , öğretmenler tarafından sevilen bir çocuk değilim.Lise hayatımda hiç teşekkür ya da taktir almadım.Derslerim hep ortaydı çalışmıyordum. Düz lisede okuyorum.Ama bu durumu değiştimem gerekiyor çünkü bu sene üniversite sınavına gireceğim. Kendime hep şu hafta çalışıcam , şu gün çalışmaya başlıyacam diyip duruyorum ama olmuyor. Dershanede neredeyse tüm konuları anlıyorum ama evde çalışmadığım için onlarıda unutuyorum. Kendime geçenlerde çalışmak için bir program yaptım yine çalışamıyorum. Okulda arkadaşlarım test çözerken benim kafadan 4-5 kişiyle konuşuyoruz , gülüyoruz eğleniyoruz. Ama diğerleri gibi oturup test çözemiyorum kafam hep beni çeken yerde. Çalışmama engel olan şeylerden biriside bilgisayar. Online bir oyuna bağımlıyım ve evdeki zamanımın %80 ini bilgisayarda , facebook twitter ,dizi,film izleyerek, oyunlarda geçiriyorum. Annem ara sıra bilgisayarı alıyor. O zamanda yapacak bişey bulamıyorum , kardeşimle uğraşıyorum onunla kavga ediyorum. Evin huzuru bozuluyor. Dediyim gibi bu durumu düzeltmem lazım. 1 hafta öncede IQ testi yaptım, salak mıyım sorun bu mu diye.yaptım 137 (Çok Yüksek Zeka ) çıktı , ne kadar doğru bilmiyorum zekatestimerkezi.com dan yaptım. Bu ders çalışmama durumunu düzeltmeli eksiklerimi kapatmalı ve düzenli soru çözmeliyim. Hem ygs ye hazırlanmalı hemde okuldaki sınavlarda başarılı olmam lazım.

    Konuşmamı insanlar beğenmiyor. Bağırarak ve çevrede tanıdığım kişilerin yanında küfürlü konuşuyorum. Diksiyonumda çok kötü. Buda kitap okumamamdan kaynaklanıyor heralde. Düzgün konuşamıyorum ve bazen cümle kuramıyorum. Cümle kurarken ara sıra yarım kalıyor ya da bazı kelimeleri diyemiyorum.Bu da özgüvenimi kaybetmem neden oluyor.

    Bazen ciddi oluyorum. Bazense hatta çoğu zaman çocuksu davanıyorum. Olgun davranamıyorum .

    Arkadaşlarımla aram iyi.Çoğu beni seviyor. Tek kızlarla aram iyi değil.

    Spor yapıyordum. Basketbol oynuyordum ama sınav nedeniyle ,dershane nedeniyle bıraktım takımı. Hayalim basketbolcu olmaktı ama olmadı. Şuan haftasonu bana uyan bir saatte dövüş sporlarından birine gitmeyi düşünüyorum. Çünkü kavga konusunda güvenim kendime yok ve çoğu kişi beni güçsüz görüyor kavgada. Bana bulaşıp kavga etmeye çalışan çocuklara bişey yapamıyorum. Lisede de hiç kavga etmedim. Ortaokulda 5-6 defa ettim yumruk yumruğa ama lisede hiç etmedim. Kendimi savunmak amaçlı dövüş sporuna gitmeliyim , çünkü bazı şeyler konuşarak halledilmiyor.

    Annemle,babamla ve kardeşimlede aramın iyi olmasını istiyorum. Çoğu zaman onlarla sözlü kavga ediyorum. Bu durumu da düzeltmem lazım.

    Komik olmayan şeylere gülme gibi bi huyum var. Birşey komik olmasa bile nedense gülüyorum. Buda arkadaş çevresinde beni moron gibi gösteriyor.

    Fiziksel olarak bir sorunum yok tiple ya da vücudumla alakalı.

    Biraz daha düşündüm başka bir sorunum yok bu kadar. İnş sonuna kadar okumuşsunuzdur . Ben üşenip okumazdım
    Last edited by fatih134; 16-10-2012, 11:25 PM.

  • #2
    Son sınıf her zaman sıkıntı olur kardeşim.Öncelikle dudak yeme alıskanlıgı bende de vardı zamanla düzeldi nasıl oldugunu bilmiyorum.İkinci olarak kişiliğini biraz da arkadas çevren olusturur o yuzden makara muhabbet yaptıgın arkadaslarınla daha az görüşmeni tavsiye ederim.Basarılı olmak istiyorsan günlük tekrar yapman sart.Zeka testine o kadar guvenme gelmiş geçmiş en büyük mucitlere zamanında aptal gözüyle bakıyorlardı.Çalısırsan her şey mumkun olur.Son sınıftayken ben de online oyun oynuyordum sürekli pc basındaydım, su an pişmanım çünkü bana kattıgı bir şey yok.Kendini geliştirmelisin, mesela en basitinden kendini bir düzene sok, gece uyumadan önce kitap oku.Büyüdükçe farkedeceksin girdiğin her ortamda futbol vb. konular konusulmuyor.Genel kültürünün arttır.Kavga konusuna gelince bana boş geliyor çünkü sokak kavgası öyle kuralları olan hareketlere benzemez.Bir yumruk yediğin anda bildiğin her seyi unutup saldırırsın.Ayrıca biri bıçak çektiği zaman yine o ögrendiklerin işe yaramaz.Saglıklı düşünemiyorsun o an.Ben bunları defalarca yasadım, kavgayı sadece kavga ederek dayak yiyerek adam döverek ögrenirsin ki bununla gurur duymuyorum kavga gerçekten çok kötü bir durum.Gerekmedikçe eyvallah deyip geçeceksin.Aileye gelince, bu dünyada her ne olursa olsun senin arkanda her zaman duracak tek kişi ailendir.Onların guvenini her zaman yuksek tutmak zorundasın, onların istediği gibi bir birey olmaya çalış aksi takdirde anlaşamaman normal.Ve sonuna kadar okudum Ek olarak sosyal medyanın ustune çok dusme, benim ne facem ne de twitterim var zamanında kullandım ama sadece zaman kaybı, bol bol kitap okuyup kendini geliştirmeye bak
    ALL COPS ARE BASTARDS !

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: kirlicorap View Post
      Son sınıf her zaman sıkıntı olur kardeşim.Öncelikle dudak yeme alıskanlıgı bende de vardı zamanla düzeldi nasıl oldugunu bilmiyorum.İkinci olarak kişiliğini biraz da arkadas çevren olusturur o yuzden makara muhabbet yaptıgın arkadaslarınla daha az görüşmeni tavsiye ederim.Basarılı olmak istiyorsan günlük tekrar yapman sart.Zeka testine o kadar guvenme gelmiş geçmiş en büyük mucitlere zamanında aptal gözüyle bakıyorlardı.Çalısırsan her şey mumkun olur.Son sınıftayken ben de online oyun oynuyordum sürekli pc basındaydım, su an pişmanım çünkü bana kattıgı bir şey yok.Kendini geliştirmelisin, mesela en basitinden kendini bir düzene sok, gece uyumadan önce kitap oku.Büyüdükçe farkedeceksin girdiğin her ortamda futbol vb. konular konusulmuyor.Genel kültürünün arttır.Kavga konusuna gelince bana boş geliyor çünkü sokak kavgası öyle kuralları olan hareketlere benzemez.Bir yumruk yediğin anda bildiğin her seyi unutup saldırırsın.Ayrıca biri bıçak çektiği zaman yine o ögrendiklerin işe yaramaz.Saglıklı düşünemiyorsun o an.Ben bunları defalarca yasadım, kavgayı sadece kavga ederek dayak yiyerek adam döverek ögrenirsin ki bununla gurur duymuyorum kavga gerçekten çok kötü bir durum.Gerekmedikçe eyvallah deyip geçeceksin.Aileye gelince, bu dünyada her ne olursa olsun senin arkanda her zaman duracak tek kişi ailendir.Onların guvenini her zaman yuksek tutmak zorundasın, onların istediği gibi bir birey olmaya çalış aksi takdirde anlaşamaman normal.Ve sonuna kadar okudum Ek olarak sosyal medyanın ustune çok dusme, benim ne facem ne de twitterim var zamanında kullandım ama sadece zaman kaybı, bol bol kitap okuyup kendini geliştirmeye bak
      Teşekkür ederim.

      Yorum

      İşleniyor...
      X