Duyuru

Collapse
No announcement yet.

çok bunaldım artık

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Clear All
new posts

  • çok bunaldım artık

    nerden başlasam bilemiyorum. kendimi bildim bileli çekingen biri oldum hep. geçen sene doktora gidince öğrendim ki sosyal fobiymiş problemim. küçükken annemle babam hep kavga ederlerdi, hergünüm huzursuz geçerdi. belki sebebi budur bilemiyorum, açıkçası pek de önemli değil. bu zamana kadar hep pısırık biri oldum. bir gün ortalardan kaybolsam eminim ki ailemden başka kimsenin ruhu bile duymaz. gün geçtikçe de kötüye gitti durumum. evden çıkıp markete gitmeye çekinen bir insanım. insan bazen dertlerini anlatacağı bi dost arıyor ama o bile yok. dışarı çıkıp dolaşmak benim için o kadar zor ki, kendimi bir an önce eve atmak istiyorum. günlerce odamdan çıkmıyorum bazen, sosyal fobime ek olarak depresyonda baş göstermeye başladı sanırım. zaten normalde duygusal biriyim, sokakta gördüğüm çocuğa bile acırım. ondan da böyle melankolik biri oldum, her şeyi kafaya takiyorum. yaşım şu an 19 ama daha bu yaşta saçlarım dökülmeye başladı hatta baya baya seyreldi bile. bi de bunu kafaya takmaya başladım. sorunların birini görmezden gelip onunla yaşamaya alıştıkça bir yenisi ekleniyor. çok bunaldım artık. allah kimseye çekemeyeceği dert vermez diyorlar ama artık inanın dayanamıyorum.

  • #2
    Sosyal fobi COK BASIT BIR SEKILDE ATLATILABILECEK bir sorunmus, Colombia'nin dedigine gore. Daha neler duyacagiz bilmiyorum..

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: kingdom View Post
      nerden başlasam bilemiyorum. kendimi bildim bileli çekingen biri oldum hep. geçen sene doktora gidince öğrendim ki sosyal fobiymiş problemim. küçükken annemle babam hep kavga ederlerdi, hergünüm huzursuz geçerdi. belki sebebi budur bilemiyorum, açıkçası pek de önemli değil. bu zamana kadar hep pısırık biri oldum. bir gün ortalardan kaybolsam eminim ki ailemden başka kimsenin ruhu bile duymaz. gün geçtikçe de kötüye gitti durumum. evden çıkıp markete gitmeye çekinen bir insanım. insan bazen dertlerini anlatacağı bi dost arıyor ama o bile yok. dışarı çıkıp dolaşmak benim için o kadar zor ki, kendimi bir an önce eve atmak istiyorum. günlerce odamdan çıkmıyorum bazen, sosyal fobime ek olarak depresyonda baş göstermeye başladı sanırım. zaten normalde duygusal biriyim, sokakta gördüğüm çocuğa bile acırım. ondan da böyle melankolik biri oldum, her şeyi kafaya takiyorum. yaşım şu an 19 ama daha bu yaşta saçlarım dökülmeye başladı hatta baya baya seyreldi bile. bi de bunu kafaya takmaya başladım. sorunların birini görmezden gelip onunla yaşamaya alıştıkça bir yenisi ekleniyor. çok bunaldım artık. allah kimseye çekemeyeceği dert vermez diyorlar ama artık inanın dayanamıyorum.
      NE oluyor böyle ya. Yaz gelmiş herkes bunalmış. ?


      Bende çekingenim yerine göre.. Sıkıntı yok. Seviyorum kişşiliğimi. Hatta şimdi daha çok seviyorum. Ayrı bir egzantrik havası var.

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: Bedbin View Post
        NE oluyor böyle ya. Yaz gelmiş herkes bunalmış. ?


        Bende çekingenim yerine göre.. Sıkıntı yok. Seviyorum kişşiliğimi. Hatta şimdi daha çok seviyorum. Ayrı bir egzantrik havası var.
        arkadaşım sen haklı olduğun durumda bile hakkını aramaktan utandın mı hiç ya da tek başına çıkıp alışveriş yapamamak nedir bilir misin? tamam bunları geçtim okulda yüzlerce kişinin arasında tek başına kalmak nedir bilir misin? ben kendi istemiyorum insanlardan kaçmayı, yerine göre çekinmek elbette iyidir ama benim sorumum sosyal fobi. bu psikolojik bir rahatsızlık.

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: Colombia
          çekip gitsen kimsenin ruhu duymaz, bu bazıları için iyi bazıları için kötü. bu çekingenlik meselesini bir esnafın yanında çalışarak yada esnaflık yapabileceğin bir iş kurarak kurtulabilirsin. Bir çok insanla muhatap olmak belli süre sonra tabiri caizse insanı yalama yapar. bunu sıfır aldığın arabanın moturunu açmak için sürekli sürat ve uzun yol yapmaya benzetebilirsin. Allah yardımcın olsun, ama emin ol çok basit bir şekilde atlabileceğin sorun bu, aştığında daha iyi anlrsın.
          keşke dediğin gibi kolay bir çözümü olsa. sosyal fobi basit bir çekingenlik değil ne yazık ki. insanın kökleşmiş inançlarını değiştirmeden çok zor geçmesi.

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: kingdom View Post
            arkadaşım sen haklı olduğun durumda bile hakkını aramaktan utandın mı hiç ya da tek başına çıkıp alışveriş yapamamak nedir bilir misin? tamam bunları geçtim okulda yüzlerce kişinin arasında tek başına kalmak nedir bilir misin? ben kendi istemiyorum insanlardan kaçmayı, yerine göre çekinmek elbette iyidir ama benim sorumum sosyal fobi. bu psikolojik bir rahatsızlık.
            Fobi'yse hobi bulmanı tavsiye ederim kendine. İyi gelecektir.

            Hakkımı aramaktan utanmadım.Yerinde konuşurum. Orta okul -Lİse Üni pek yalnızlıkta çekmedim. Az öz arkadaşım oldu.

            Ama insanlardan kaçıyorum. Bunu da bile bile yapıyorum.

            Sana tavsiyem. Hobi edin. Bir uğraşın olsun. Müzik,spor vs. Bul işte. Bunlar sosyal fobi'ni yenmede yardımcı olacaktır.

            Yaş kaç ?

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: Bedbin View Post
              Fobi'yse hobi bulmanı tavsiye ederim kendine. İyi gelecektir.

              Hakkımı aramaktan utanmadım.Yerinde konuşurum. Orta okul -Lİse Üni pek yalnızlıkta çekmedim. Az öz arkadaşım oldu.

              Ama insanlardan kaçıyorum. Bunu da bile bile yapıyorum.

              Sana tavsiyem. Hobi edin. Bir uğraşın olsun. Müzik,spor vs. Bul işte. Bunlar sosyal fobi'ni yenmede yardımcı olacaktır.

              Yaş kaç ?
              19 yaşındayım..

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: letsdance
                antidepresanlar fobiyede iyi gelir, Bende önceden senin gibiydim

                Adım atman lazım

                sürekli sürekli sürekli

                Konuş saçma olsada konuş, korkularının üstüne git hatta

                Bişeyler yapmayıp sürekli eve kapandıkça daha çok bunalacaksın :56:
                ilaç kullandım ama pek bi faydasını göremedim açıkçası..

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: sonya1
                  ailenin sen küçük yaştayken tutumu mutlaka rol oynamıştır şuanki psikolojin üzerinde...ama sosyalfobi aşılmayacak bir durum değil.sadece kendini toplum içine girmek için zorlaman gerekli.bunu duymak sosyal fobilileri ürpertiyor. yinede başka şekilde üstesinden gelemezsin...yapabilirim fikrini kendine empoze et... defalarca tekrarla bu kelimeyi...yapabilrim yapabilrim yapabilirm... beynin alışacak bu fikre..işte ozamn eyleme geçmenin tam zamanı..
                  doğru ama en zoru da beyni bu fikre alıştırabilmek...

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: kingdom View Post
                    19 yaşındayım..
                    Tamam hobi edin . Gençliğine yazık.

                    Yorum


                    • #11
                      zamanla geçer
                      geçmezse bende aynı durumda olduğum için benden daha sosyallerin sayısında azalma olmuş olur

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: dertli biri
                        senin dediklerini ben de yaşıyorum..............
                        çözüm bulabildin mi peki?..

                        Yorum

                        İşleniyor...
                        X