Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Çok takıntılıyım ölsemde kurtulsam artık hiç sorunum bitmiyor

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Clear All
new posts

  • Çok takıntılıyım ölsemde kurtulsam artık hiç sorunum bitmiyor

    Arkadaş dünyadaki bütün hastalıklar,dertler bende toplanmış sanki hiç sorunum bitmiyor. Diğer bir sorunumda takıntılı olmam. Aşırı takıntılıyım mükemmeliyetçiyim herşeyi beğenmem eşyalarımda çizik vs., olmamalı,hayatta bütün herşeyi yapmak 4/4lük yaşamak istiyorum hatta birsürü plan kuruyorum ama hiçbirini gerçekleştiremiyorum birde banyodayken falan musluğu iyice kapattım mı yok banyoda eşyam kaldımı diye tekrar göz atarım kontrol ederim birde kendi kendime içimden konuşuyorum sürekli. Bir çok şey var daha saymadığım çok takıntılıyım ne yapcam ben doktora gitsem geçer mi bu benim gibi olan var mı ?

  • #2
    Doktora gitmen iyi olur, senin bu takıntılar konusunda ilerleme var ilaç sektöründe..Ama ne olursa olsun, bilişsel terapide gör. Eğer ilaca bağımlı kalırsan, ilaçları bıraktığında nüksedebilir.
    Ama onunla mücadele yolunu öğrenirsen, daha güçlü olursun ve daha kolay atlatırsın.
    Ben de bir dönem senin gibiydim. Doktora gitmedim, hastalıkla nasıl mücadele edileceğini de bilmiyordum, 10 yıl sonra bir baktım hastalık belki 10 kat şiddetlenmiş.

    Mükemmelliyetçiliği ise şöyle bıraktım. Bir baktım, evrende mükemmellik yok. Neden kendimi zorluyorum dedim.
    Hakikatende evrende mükemmelik yok, kendini kasma bu yüzden.
    İster mermi kullansın, ister oy pusulası, insan iyi nişan almalı, kuklayı değil kuklacıyı vurmalı.
    Malcolm X

    Yorum


    • #3
      öl anasını satım ölde kurtul en iyisi forum olarak toplu intihar edelim....

      Yorum


      • #4
        Abicim mükemmelliyetçi insanlar en ufak değişimde darma duman olur dağılır gider. Aslında mükemmeletçiliği onun güçsüz yanı..! İşini iyi yapacaksın gelişmeye açık olursan sorun yok da aklının alamadığı yetinin yetmediği yerde yırtınır durursan boşa kürek sallarsın. Hedeflerini kapasiten doğrultusunda belirle çıtanı ağır ağır yükselt.

        Çok söylenen erdemli bir söz vardır kendini bil diye işte kendini tanı.
        Kendinde gördüğün olumsuzluk kadar güzellik de barındırıyorsun o tarafını besle. Herşeye rağmen olmuyorsa bir uzmana danış derim ama insanın en iyi doktoru kendisi..! Gerisi hava civa
        ........

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: Denizx View Post
          Arkadaş dünyadaki bütün hastalıklar,dertler bende toplanmış sanki hiç sorunum bitmiyor. Diğer bir sorunumda takıntılı olmam. Aşırı takıntılıyım mükemmeliyetçiyim herşeyi beğenmem eşyalarımda çizik vs., olmamalı,hayatta bütün herşeyi yapmak 4/4lük yaşamak istiyorum hatta birsürü plan kuruyorum ama hiçbirini gerçekleştiremiyorum birde banyodayken falan musluğu iyice kapattım mı yok banyoda eşyam kaldımı diye tekrar göz atarım kontrol ederim birde kendi kendime içimden konuşuyorum sürekli. Bir çok şey var daha saymadığım çok takıntılıyım ne yapcam ben doktora gitsem geçer mi bu benim gibi olan var mı ?
          bende takıntılıyım ve sana anafrainli tavsiye ederim tabi doktora gidip sorduktan sonra

          Yorum


          • #6
            Gercekci olmakla baslayabilirsin z . 4 4 luk yasam diye bisey olamaz . İnsaniz duseriz de kalkariz da . İkincisi planlar yapip hayata gecremiyormussun . Kendi kendine emrivaki yap . Topla srt cantani , aklinda olmayan bi yere git . Hayattan tat almaya bak . Hersey uzerinde bu kadar kontrol kurmaya calirken mutlu olamazsin . Akisina birakmayi dene

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: Obsesif_Fatihi View Post
              Doktora gitmen iyi olur, senin bu takıntılar konusunda ilerleme var ilaç sektöründe..Ama ne olursa olsun, bilişsel terapide gör. Eğer ilaca bağımlı kalırsan, ilaçları bıraktığında nüksedebilir.
              Ama onunla mücadele yolunu öğrenirsen, daha güçlü olursun ve daha kolay atlatırsın.
              Ben de bir dönem senin gibiydim. Doktora gitmedim, hastalıkla nasıl mücadele edileceğini de bilmiyordum, 10 yıl sonra bir baktım hastalık belki 10 kat şiddetlenmiş.

              Mükemmelliyetçiliği ise şöyle bıraktım. Bir baktım, evrende mükemmellik yok. Neden kendimi zorluyorum dedim.
              Hakikatende evrende mükemmelik yok, kendini kasma bu yüzden.
              sanırım genel okbliler öle.. bende nasıl mücadele edeceğimi bilmiodm seneler geçti kat kat arttı hastalıgım cıkmaza girdi .. bu problemleri yasayan çogunda aynı seler var aslında

              Yorum


              • #8
                mükemmeliyetçi bendede var.. tip çok hos olmalı bide ders calısırken kusursuz dört dörtlük çalışmam gerektıgını düşünüyorum.. ama sonuc olarak yoruyo beni ve zarar veriyor. dahada beter ediyor ondn mükemmeliyetçi yönümü azaltıyorm

                Yorum


                • #9
                  Bende de söylediklerine benzer takıntılar var. Örnek; kapıyı kapattım mı / kitledim mi, odadan çıkarken ışığı kapattım mı, istibra yaptıktan sonra sıvı damladı mı gibi... Bendeki bu takıntılar nöbet/atak/kriz ( adı neyse zaman zaman gelen garip hal diye tanımlıyorum bunu) geldiğinde aşırı artıyor. Benim sorunum sadece takıntı da değil kaygı-korku-panik-depresyon-takıntı hepsi birlikte geliyor. Tek ilacım UYKU. uyuduktan sonra hepsi geçiyor. Algı kapanması da oluyor bir tek o uyuduktan sonra tam olarak geçmiyor ama azalıyor. Haline şükretmelisin/Halimize şükretmeliyiz başka yapacak bir şey yok.

                  Yorum

                  İşleniyor...
                  X