Duyuru

Collapse
No announcement yet.

çay nasıl demlenir

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Clear All
new posts

  • çay nasıl demlenir

    anlatabilecek olan var mı

  • #2
    şaka bu mu 8O

    çay suyunu çaydanlığın alt tarafına koy,üste de içeceğin miktardaki çayı koy ve çayın üzerine çok çok az su ekle,ıslanacak kadar.Bu çayının daha güzel demlenmesini sağlar.Alttaki su kaynayınca üstteki demliğe koy,altına su alıp tekrar kaynamasını bekle.Bu kadar basit..

    Sorunu ciddiye alıp cevapladım,umarım altından başka espriler çıkmaz.neyse :roll:
    Olmadığın insan olarak sevilmektense, olduğun insan olarak nefret edilmek iyidir.

    Yorum


    • #3
      ben onu sormuyorum.çayı demlerken çaya hangi manayı yükledin,suyu kaynatmak nedir,çay nasıl dem alır,dem ne demektir.
      çayın altını ısıtırken bir işi planlıyorsun demektir,kaynaması demek işin ciddileşmesi demek. çayı üstüne koyup suyu dökersin.ağır dem o işin olmasına çok isteklisin demek.
      altına tekrar su koyduğun zaman üstüde demlenir ki son rötuşları yapıyorsun demektir.
      tabi bide bunu içirebilirsen en mutlu sensin.
      siz çaylarınıza hangi manaları yüklersiniz.

      Yorum


      • #4
        ne içmek istendiği belirlendikten sonra, hazırlama aşamaları damak tadına göre değişkenlik göstericektir..
        mesela şu soğuk kış günlerinde ıhlamur çok güzel içilir çaydansa, hem demini almasıydı beklemekdi beklemezsin, kendine has bir çabuk olasılığı vardır ıhlamur çayının.. yada salep,
        ister kısa süre de hazırlarsın ister uzun süre de.. keyfine kalmış hazırlamak isteme süren ama
        balık yemişsen mesela hemen ardından istesen bile salep içemezsin, zehirlermiş bazı deniz ürünlerinden sonra süt ürünleri tüketmek..
        sadece istemek yeterli gelmiyebiliyor sonucu çıkartılabilir belki de buradan..

        Yorum


        • #5
          bunları bana bir açsan duacın olurum mor krizantem.ıhlamur nedir,sahlep nedir,balık nerden çıktı şimdi...

          Yorum


          • #6
            bahsi geçen çay ın türevleri olarak, mana yükleyebiliriz dedim belki ..

            Yorum


            • #7
              senin gizli bir bahçen varmı mor krizantem.ıhlamur orda yetişiyordur belki.

              Yorum


              • #8
                yada sen anlat..

                Yorum


                • #9
                  suyu koydum bak ben

                  Yorum


                  • #10
                    kaçmış....

                    Yorum


                    • #11
                      Dert, insanları tanıma babında sorduğun için tanışma köşesine açtın başlığı herhalde
                      Benim sabah çaylarım zevksizdir, ya suya şöyle bir daldırılıp çıkarılan bir poşet, ya da dünden kalma, eksiği gözüme sokarcasına acı bir tat; içimi şöyle bir ısıtmaktan başka bir görevi yoktur. Hayatım gibi o da telâşlıdır, yetişememiştir, görev savmak kabîlinden yapar işini. Akşam gün artık kemale ermiş, demini almıştır. Huzur ve zevkle alırım ince belli bardağı elime. Ne fincan ne büyük bardak vermez o tadı. Az ama özdür, yerinden kalkıp doldurmaya değer...
                      Yıpranmak paslanmaktan iyidir.

                      Yorum


                      • #12
                        çok tesekkürler destgir.

                        Yorum


                        • #13
                          bu soguk günlerde koltuguma yumulup,sıcak bi cay icmeyi dünyalara değişmem cay huzur benim icin soguk günlerde..
                          Tek dönümsün ömrüm...

                          Yorum

                          İşleniyor...
                          X