Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Edronax 4 mg ı nasıl bilirsiniz ?

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Clear All
new posts

  • Edronax 4 mg ı nasıl bilirsiniz ?

    Merhabalar,

    Arkadaşlar, ben Edronax 4 mg kullanıyorum. Geçen sene kilo vermek için hastaneye yatmıştım, mide küçültme operasyonu için. Ancak psikiyatri bölümü ameliyat olmamı onaylamadı ve ilac+diet+spor(sanki çok yapacakmışım gibi) ile zayıflamayı denememi, sonrasında da eğer hala veremiyorsam ameliyatın bir çözüm olacağını söyledi. İlaç olarak psikiyatri edronax 4 mg verdi. Amaç ilacın sadece iştah kesme özelliğini kullanmaktı, nitekim ben 5 şubat ile 15 mayıs 2011 arasında 25 kilo falan verdim. Ancak ilac aşırı derecede kabızlık yaptığı için ilacı değiştirdik, wellbutrine döndük. Bu ilaç bazı bünyede iştah açarken bazılarında iştah kapatıyormus, doktorum eğer iştahını açarsa kes ve gel değiştirelim dedi. Sonra uc bes gün kullandım, iştah açtı hemde öyle böyle değil, neyse koştura koştura doktora gittim ve prozac verdi. Sonra o da aynı şekilde iştah açınca biz tekrar edronax a döndük. Sonra ben dieti ve ilacı bıraktım. 1 senede verdiğim kiloları geri aldım ve bu sene 6 haziranda diete basladım ve tabii Edronax'a da. Kafama göre başladım, ilacı yazdırmıştıım bi ara. Sabah 09.00 ve öglen 16.00 olmak üzere günde iki defa yarım yarım alıyorum. (Gecen senede böyleydi.)

    İşin aslı, ilac bende gerçekten ciddi anlamda iştahsızlık yaratıyor, ama aynı zamanda yalnızlık hissi de yaratıyor... Üniversiteden yeni mezun oldum, ciddi bir sosyal cevresi olan, arkadasları tarafından sevilen sayılan, onlarla vakit geçirmeyi seven, gülmeyi ve gülümsetmeyi seven, 23 yaşında bir kızım. Hayat doluyum diyebilirim, ancak ilacı kullandığım geçmiş dönemde de bu 23 günlük zaman zarfında da tek yaptığım yataga yatıp bilgisayarı kucagıma alıp tüüüm gün ve tüüüm gece bilgisayarda vakit geçirmek. Hayatim da 1 dersi kaçırmayan ben, gecen sene ilaç içtiğim dönem 5 vizeme rapor almıştım ki beni sarsmıştı... Dünya umrumda değildi, "sınav mı amaaaan ne yaparsan yap anlamıyorsun zaten!" "hoca veriyor notu sanki sen mi alıyorsun ?" " yarın 10 da sınav bitmiş olacak boşver" gibi sözlerle kendimi avutup, sınav saatine kadar böyle deyip, sonra sınava gitmemeyi tercih etmiştim... Ardından da psikiyatristime gidip 3 günlük 2 günlük raporlar alıp, mazaret sınavlarına yakın bir dönemde ilacı bırakıp sınavlara calısıp vizeleri geçmiştim.. akıllanmış finallere calısırkende ilacı bırakmıstım... İnanılmaz vurdum-duymaz bir öğrenci olmuştum....

    Simdi yeni mezun oldum, normalde cok hırslı (kendine ve çevresine zararı olmayan bir hırs bu) olan ben ilacı içtiğimden dolayı mıdır nedir ( son sınavın ertesi günü ilaci içmeye başladım) iş başvurularına başlamayı bırak, önümü geleceğimi, nerede olmak istedigimi bile tayin etmiş değilim. (Merak edenler için DEU ing. işletme mezunuyum)

    Evet kilo da veriyorum.. 23 günde 7-8 kilo verdim, ki ciddi birşey benim gibi 40-45 kilo fazlalığı olan bir genç kız icin. Amma ve lakin, bu mutsuzlukla, bu insanlardan kaçmakla, durduk yere depresyona girmekle, hayatı ıskalamakla nereye kadar devam eder bilemiyorum... Ayrıca bu iştah kapanması psikolojik birşey mi, yoksa ilaç cidden kesiyor mu onuda çözemiyorum... Sadece iştah kesmesi için antidepresan almak doğru mu o da bir merak konusu. İlacı ben almadım doktor verdi, o zaman onun yaptığı da doğru birşey mi oda merak konusu.... Merak ettiğim bir sürü şey var.

    Eğer bilgi sahibi iseniz şimdilik bunlara cevap verirseniz, ve empati kurarak bir durum değerlendirmesi yaparsanız çok sevinirim...

    Teşekkürler

  • #2
    Ben olsam kilo vermek uğruna derslerden kalmayı ve iş hayatımı tehlikeye atmayı göze almazdım, empati kurarak böyle bir cevap verdim.
    Her şey güzel olacak...

    Yorum


    • #3
      Bi taraftan 5-6 ay eve kapanmayı göze alıp, ilac+diet ile zayıflayabilirim bir 6 ayda kendimi toplamaya ve karar vermeye ayırabilirim. Cünkü şuan beynim uyuşmuş gibi sadece bugunu düsünüyorum yarın ola hayrola mantığıyla durmak yok yola devam. Diğer yandan insan hayatı ne kadar ki 1 senesini ot gibi geçireyim diyorum ki bu sürede cevremde hic insan kalmayacak onunda farkındayım..

      Bu arada jet cevabınız için teşekkür ederim

      Yorum


      • #4
        Zayıflayan insan nasıl zayıflıyor bence ne depresyon ilaçlarında ne de zayıflama ilaçlarında çare arayın. Depresyon ilaçları beyindeki kimyasalları etkiliyor, zayıflama ilaçları ise bir sürü ölüme neden oldu. Midenize kelepçe taktırdığınıza göre daha öncesinde diyetisyene falan gitmişsinizdir?
        Her şey güzel olacak...

        Yorum


        • #5
          6 yasımdan beri kiloluyum. 2008 de kelepce taktırdım, 35 kilo verdim, geri aldım. 2011 de mide bandı operasyonu (mideyi ve bagırsagı keserek bir kısmını alma işlemi) olmak icin hastaneye yatmıstım. dietisyene ise kac defa gittim sayamadım.

          Yorum


          • #6
            Anladım valla ne diyeyim bilmiyorum Allah yardımcınız olsun inşallah amacınız ulaşırsınız.
            Her şey güzel olacak...

            Yorum

            İşleniyor...
            X