Duyuru

Collapse
No announcement yet.

efexor xr yoksunlugu ile ilgili.

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Clear All
new posts

  • efexor xr yoksunlugu ile ilgili.

    Efexoru birakiyorum. Bir gun iciyorum bir gun icmiyorum ve 2 kapsul kaldi. Icmedigim gunler oglenden sonra bas donmesi, aksama dogru titreme, terleme, siddetli bas agrisi ve bas donmesi oluyor. Bir de kasinma. O ne alaka anlayamadim fakat kollarim acayip kasiniyor. Ve surekli aglama istegi var. Bogazim dugumlenmis her an aglamaya hazir durumdayim. Bunlari yasayan oldu mu?
    Last edited by grabesmond; 19-03-2013, 12:08 AM.
    Merdivenlerden çıkarken / Orada olmayan bir adama rastladım / Bugün de yoktu orada! / Keşke, keşke hiç gelmese!

  • #2
    Yaşadım. İnan daha kotu oldum ölüyorum sandim.
    Bir dalgıç nasıl siler gözyaşlarını?

    Yorum


    • #3
      neredeyse forumda geçen bütün ilaçları kullanmış biri olarak söyleyebilirim ki, efexor xr ilaç kesilince görülen yoksunluk belirtileri açısından en ağır ilaçlardan (hatta benim gözümde net bir şekilde en ağır) biridir. bahsettiklerini ve daha fazlasını ben de dahil birçok kişi yaşadı yaşıyor. mesela bende bırakırkenki en kötü etkisi özellikle başı sağa sola çevirince oluşan beyinde elektrik şoku gibi tuhaf bir histi, bir çok kişide de bu mevcut hatta yurtdışı forumlarda da zaman geçirmiş biri olarak orda da çoğu insanın bu hissi yani "brain zaps" yaşadığını gördüm. güzel haber şu ki zamanla geçiyor, kişiden kişiye değişmekle birlikte, bende kademeli doz azaltışı ve gün aşırı kullanıştan sonraki en son aldığım kapsülden itibaren 2-3 hafta içinde rahatlama oldu. şunu gözlemledim ki, ne kadar doz azaltarak bıraksan da her ilaçta bırakıştan itibaren mutlaka kısa bir süre devam ediyor. son olarak tavsiyem ilacı bırakma zamanını tatil vb gibi rahat bir zaman dilimine göre düzenlemen şeklinde, geçmiş olsun.

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: traumatica View Post
        neredeyse forumda geçen bütün ilaçları kullanmış biri olarak söyleyebilirim ki, efexor xr ilaç kesilince görülen yoksunluk belirtileri açısından en ağır ilaçlardan (hatta benim gözümde net bir şekilde en ağır) biridir. bahsettiklerini ve daha fazlasını ben de dahil birçok kişi yaşadı yaşıyor. mesela bende bırakırkenki en kötü etkisi özellikle başı sağa sola çevirince oluşan beyinde elektrik şoku gibi tuhaf bir histi, bir çok kişide de bu mevcut hatta yurtdışı forumlarda da zaman geçirmiş biri olarak orda da çoğu insanın bu hissi yani "brain zaps" yaşadığını gördüm. güzel haber şu ki zamanla geçiyor, kişiden kişiye değişmekle birlikte, bende kademeli doz azaltışı ve gün aşırı kullanıştan sonraki en son aldığım kapsülden itibaren 2-3 hafta içinde rahatlama oldu. şunu gözlemledim ki, ne kadar doz azaltarak bıraksan da her ilaçta bırakıştan itibaren mutlaka kısa bir süre devam ediyor. son olarak tavsiyem ilacı bırakma zamanını tatil vb gibi rahat bir zaman dilimine göre düzenlemen şeklinde, geçmiş olsun.
        37, 5 mg dayim su an bu hafta icinde bitecek. Brain zaps denilen seyi cok kavrayamadim ama surekli basim donuyor ve aniden gözlerimi kapama ihtiyaci duyuyorum. Ah bir de ruyalar! Abuk sabuk kotu ruyalar goruyorum. Ilac kullandigim zamanlarda da sacmaydi ama kotu degildi en azindan. Ben birakma kararini kendim verdim. Doktoruma danismadim. Bugun gidip birakiyorum diyecegim ve buyuk ihtimalle kizacak. O da korkutuyor ama artik ilac kullanmak istemiyorum. Bir de tatil dönemi birakin demissiniz lakin ben yanlis yaptim, su ara yogun bir donemde olmama ragmen birakiyorum. Artik geri donemem. Bu arada etkisi tamamen 2-3 hafta sonra mi geciyor yani vücuttan atilmasi?
        Merdivenlerden çıkarken / Orada olmayan bir adama rastladım / Bugün de yoktu orada! / Keşke, keşke hiç gelmese!

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: grabesmond View Post
          37, 5 mg dayim su an bu hafta icinde bitecek. Brain zaps denilen seyi cok kavrayamadim ama surekli basim donuyor ve aniden gözlerimi kapama ihtiyaci duyuyorum. Ah bir de ruyalar! Abuk sabuk kotu ruyalar goruyorum. Ilac kullandigim zamanlarda da sacmaydi ama kotu degildi en azindan. Ben birakma kararini kendim verdim. Doktoruma danismadim. Bugun gidip birakiyorum diyecegim ve buyuk ihtimalle kizacak. O da korkutuyor ama artik ilac kullanmak istemiyorum. Bir de tatil dönemi birakin demissiniz lakin ben yanlis yaptim, su ara yogun bir donemde olmama ragmen birakiyorum. Artik geri donemem. Bu arada etkisi tamamen 2-3 hafta sonra mi geciyor yani vücuttan atilmasi?
          doktoruna danışmadan bırakma kararı almanın yanlışlığının farkındasın en azından, onunla görüşüp birlikte belirleyeceğiniz bir program dahilinde bırakman daha mantıklı olurdu. ama şu aşamadan sonra söylenecek çok şey yok. brain zaps dediğim şey başını veya gözlerini sağa sola çevirdiğinde beyninden ve vücudundan bir anlık elektrik akımı geçiyomuş gibi tuhaf bir histir, yaşayanlar ne demek istediğimi anlayacaktır sen yaşamamışsan sorun yok. efexor yarı ömrü çok kısa bir antidepresan bu da şu anlama geliyor ki yarı ömür ne kadar kısaysa bırakırken yaşayacağın zorluk o kadar çoktur, kişiden kişiye farklılık gösteriyor o yüzden bir şey söylemek pek mantıklı değil, yani bende 2-3 hafta sonra rahatlama olmuşken sende 1 ay sonra olabilir yaşamadan bilemeyiz. vücuttan atılması ayrı bir olay ve daha uzun sürer, bu yüzden tatil gibi boş bir zamanına denk getirmeni önerdim ama başlamışsın bir kere şu an söyleyebileceğim tek şey biraz daha zamana yayarak bırakman olacak. rüyalar ayrı bir hikaye zaten efexorun bu konuda maşallahı var hd kalitede aksiyon filminde rol alıyormuş gibi hissettiriyor insana. kolay gelsin..
          Last edited by traumatica; 20-03-2013, 08:07 AM.

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: traumatica View Post
            doktoruna danışmadan bırakma kararı almanın yanlışlığının farkındasın en azından, onunla görüşüp birlikte belirleyeceğiniz bir program dahilinde bırakman daha mantıklı olurdu. ama şu aşamadan sonra söylenecek çok şey yok. brain zaps dediğim şey başını veya gözlerini sağa sola çevirdiğinde beyninden ve vücudundan bir anlık elektrik akımı geçiyomuş gibi tuhaf bir histir, yaşayanlar ne demek istediğimi anlayacaktır sen yaşamamışsan sorun yok. efexor yarı ömrü çok kısa bir antidepresan bu da şu anlama geliyor ki yarı ömür ne kadar kısaysa bırakırken yaşayacağın zorluk o kadar çoktur, kişiden kişiye farklılık gösteriyor o yüzden bir şey söylemek pek mantıklı değil, yani bende 2-3 hafta sonra rahatlama olmuşken sende 1 ay sonra olabilir yaşamadan bilemeyiz. vücuttan atılması ayrı bir olay ve daha uzun sürer, bu yüzden tatil gibi boş bir zamanına denk getirmeni önerdim ama başlamışsın bir kere şu an söyleyebileceğim tek şey biraz daha zamana yayarak bırakman olacak. rüyalar ayrı bir hikaye zaten efexorun bu konuda maşallahı var hd kalitede aksiyon filminde rol alıyormuş gibi hissettiriyor insana. kolay gelsin..
            Brain zaps,sanirim senin anlattigin sey bende de oluyor. Bu arada doktora gittim bir sey demedi. Bugun biraktim. Bir ilacim kaldi zor zamanlarim icin sakliyorum. Yoksa icsem de kurtulsam mi? Hap bana bakiyor ben de hapa...
            Merdivenlerden çıkarken / Orada olmayan bir adama rastladım / Bugün de yoktu orada! / Keşke, keşke hiç gelmese!

            Yorum


            • #7
              ben de doktor olsam ve bu durumda bana gelsen bişey demezdim. yedekte biraz ilacın olsa iyi olurdu fazla yorum yapmak istemiyorum herkeste farklı şekilde gelişiyor süreç ama genele bakarsak gerçek şu, efexoru bırakmak diğer ilaçlara göre oldukça zor, zamana yaymak gerekiyor hatta bazı insanlarda yardımcı bir ilaç bile gerekebiliyor, ben şu şekilde bırakmıştım, öncelikle uzun süreçte kademeli olarak azaltarak en düşük doza geldim, sonra gün aşırı almaya başladım, sonra iki günde bir, sonra üç günde bir..sonra son ilacı alarak bıraktım ama yedekte hapım vardı çünkü bu zor durumlarda çok işe yarıyor..son ilacı aldıktan sonra kendimi çok kötü hissedene kadar almamaya karar verdim. çünkü bu öyle bir şey ki bıraktıktan sonra birkaç gün içinde çok kötü hissettiğinde ilacı tekrar alınca kendine gelmiş gibi hissediyorsun. en son hapı aldıktan sonra da bundan sonrası sabır dedim, yavaşça azaldı ve kayboldu. durum böyle..

              Yorum


              • #8
                6. Gunum ilaci tamamen birakali. Neredeyse bütün etkiler gecti... cabuk sinirleniyorum yalnizca ve basim agriyor bazen, hafif de bas donmesi olabiliyor.
                Merdivenlerden çıkarken / Orada olmayan bir adama rastladım / Bugün de yoktu orada! / Keşke, keşke hiç gelmese!

                Yorum


                • #9
                  bırakması biraz zahmetli oluyor ama bıraktıktan sonra eski hale donuluyor.

                  Yorum

                  İşleniyor...
                  X