Duyuru

Collapse
No announcement yet.

dopamin reseptörleri arttırma

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Clear All
new posts

  • #16
    arkadaşlar adamın anlattığı genel hatlarıyla doğru. sadece dopamin değil diğer hormonlar için de bu durum geçerlidir. vücut ne kadar çok hormon salgılarsa reseptör sayısı orantılı olarak azalır veya tam tersi de geçerlidir. bu durum tıpta down veya up regulasyon olarak adlandırılır. yazdıkları uydurma şeyler değil. inanıp inanmamak size kalmış tabi.

    Yorum


    • #17
      Bir göz attım yazdıklarına da tavsiyeleri bağimlilarda işe yarayabilir ama her sosyal fobilide işe yaramaz bence. Dopamin-reseptör iliskisi, yazdiği diğer bilimsel seyler icin bir sey diyemem, mantiksiz değil. İnternet, porno ya da herhangi bir şeye bağımlıliği olanlar yani onların salgilattiği dopamine bağimli olanlar başka hicbir şeyden tatmin olmamaya başlıyorlar, asosyal oluyorlar. Bunun aciklamasi da dopamin-reseptör iliskisi olabilir, bilmiyorum. Onlar sosyal fobili değil, asosyal bence. Ben de sosyal fobiliyim ama düsünüyorum, benim bi bağımlılığım yok ki, birakayim da reseptörlerimi arttirayim. Benim doğru dürüst zevk alarak yaptığım bir şey yok. Beyin çok komplike bir organ, tam çözülebilmiş değil. Sosyal fobi ve diğer psikolojik hastaliklarin mekanizmasi da tam bilinmiyor, bildiğim kadariyla. Sosyal fobinin dopaminle ilişkisi olmayabilir.

      Yorum


      • #18
        zevk alarak yaptığım bişey yok diyosun. bunun nedeni büyük bi ihtimal dopamin reseptörlerinin azalmasından kaynaklanıyo. başka bi açıklaması olduğunu sanmıyorum

        Yorum


        • #19
          Orjinal yazı sahibi: science teacher View Post
          Bir göz attım yazdıklarına da tavsiyeleri bağimlilarda işe yarayabilir ama her sosyal fobilide işe yaramaz bence. Dopamin-reseptör iliskisi, yazdiği diğer bilimsel seyler icin bir sey diyemem, mantiksiz değil. İnternet, porno ya da herhangi bir şeye bağımlıliği olanlar yani onların salgilattiği dopamine bağimli olanlar başka hicbir şeyden tatmin olmamaya başlıyorlar, asosyal oluyorlar. Bunun aciklamasi da dopamin-reseptör iliskisi olabilir, bilmiyorum. Onlar sosyal fobili değil, asosyal bence. Ben de sosyal fobiliyim ama düsünüyorum, benim bi bağımlılığım yok ki, birakayim da reseptörlerimi arttirayim. Benim doğru dürüst zevk alarak yaptığım bir şey yok. Beyin çok komplike bir organ, tam çözülebilmiş değil. Sosyal fobi ve diğer psikolojik hastaliklarin mekanizmasi da tam bilinmiyor, bildiğim kadariyla. Sosyal fobinin dopaminle ilişkisi olmayabilir.
          doğru sosyalfobili olmakla asosyal olmak farklı

          Yorum


          • #20
            Orjinal yazı sahibi: brainn View Post
            zevk alarak yaptığım bişey yok diyosun. bunun nedeni büyük bi ihtimal dopamin reseptörlerinin azalmasından kaynaklanıyo. başka bi açıklaması olduğunu sanmıyorum
            Olabilir. Nasıl arttırabilirim?

            Yorum


            • #21
              mastürbasyon sigara internette uzun süre vakit geçirmek gibi sürekli yaptığın şeyleri bırakırsan reseptörlerin artıcaktır. o sayfada çok fazla yazı ve bir sürü insanın hayat hikayeleri var. o sayfada yazılanları oku derim. çok güzel şeyler var o sayfada

              Yorum


              • #22
                Orjinal yazı sahibi: brainn View Post
                mastürbasyon sigara internette uzun süre vakit geçirmek gibi sürekli yaptığın şeyleri bırakırsan reseptörlerin artıcaktır. o sayfada çok fazla yazı ve bir sürü insanın hayat hikayeleri var. o sayfada yazılanları oku derim. çok güzel şeyler var o sayfada
                İşte öyle sürekli yaptiğim bir sey yok Belki internet. İnternete girerken de dopamin salgıladığımi zannetmiyorum Dedim ya zevk alarak yaptiğim pek bir sey yok bu günlerde. Neyse. Bir daha bakarım o sayfaya.

                Yorum


                • #23
                  zevk alarak yaptığım fazla şey yok diyosun. ben kendimi anlatacak olursam zevk alarak yaptığım bi iki şey vardı bağımlılık derecesinde. bu yazarın hayat hikayesi ile benim hikayem birbirine çok yakın ondan dolayı başladım ben bu işe ve şunu söyliyim şuan internetten bile fazla zevk almıyorum gibi bişey söyledin. ya da zevk alarak yaptığın pek bişey olmadığını söyledin işte bunun sebebi bu reseptörlerin azalmasından kaynaklanıyo. şuanda yapmıyo olabilirsin ama zamanında hiç yapmamış şu zamana kadar bi bağımlılığın olmamışsa sana bi tavsiye veremicem ne yazıkki. dediğin gibi bu bağımlılığı olanları ilgilendiriyo biraz

                  Yorum


                  • #24
                    bilimsel olarak doğru birşey mi, hekim arkadaşlardan yorum bekliyorum?
                    Malum incisözlük olması kafalarda ekstra soru işaretleri yaratıyor

                    Yorum

                    İşleniyor...
                    X