Duyuru

Collapse
No announcement yet.

yine saçma bir takıntı buldum....bıktım artık ben herşeyden:(

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Clear All
new posts

  • yine saçma bir takıntı buldum....bıktım artık ben herşeyden:(

    bir sürü takıntım var daha önce bi başlık altında yazmıştım son zamanlarda saçma bişey oluyo örnekle anlatayım.dün eski bi tanıdığımla karşılaştım iş bulup bulmadığımı sordu bende hala bulamadım dedim sonra büroma uğra dedi yarın konuşalım neyse ben eve geldim ve düşündüm ya o an gerçek değilse ben hayal kurduysam ya o adamı hiç karşılamadıysam ben şizofrensem diye çok saçma biliyorum ama öyle hissettim neyse bugün gittim konuştuk gerçekmiş ama neden öyle hissettim anlam veremiyorum çok korkuyorum

  • #2
    okb zihinde "emin olma" mekanızmasının işleyilinde ortaya çıkan problemden kaynaklı bir sorundur. bu sorun "kesinlik" duygusu yaşamanın önüne geçer. sorununuz bununla alakalı gibi geldi bana. şizofrenler çoğu zaman kurgularını gerçek olarak görür. hayallerinin etkisine gerçek bir yaşantı yaşamış gibi girebilir. sizin durumunuzu şizofrenlerin durumundan farklı olduğunu düşünüyorum. sizin bu deneyiminizde okb nin bilindik semptomu olan "emin olamama" rol oynamış. yaşadıklarınız obsesif kompulsif bir durumdur diye düşünüyorum.
    ... ve ruhunun ilhamını dinledi insan. Sonuçlara razı olmak şartı ile istediğini seçmekte ve şeçtiğini yapmakta özgürsün....

    Yorum


    • #3
      yardım almalısın , en iyi dr yine sen olmalısın kendin için, fikir sokma beynine

      Yorum


      • #4
        1 buçuk yıl önce bu konuyu açmıştım o zaman takmıştım geçti şimdi yine aklıma geldi bişey yapıyorum ya yapmadıysam bana öyle geldiyse diyorum mesela dışarı çıkıp geziyorum eve dönüyorum sonra diyorum ki ya çıkmadıysam bana öyle geldiyse bu nedir böyle okb hastasıyım ben bu da okb nin bir oyunu mu??

        Yorum


        • #5
          OKB tekrarlanabilen bir durum
          geçti diye tedaviyi bırakırsan hortlar
          lütfen ilaçlarını veya terapi aldıysan terapini ihmal etme
          Şuna inanmak lazımdır ki, Dünya yüzünde gördüğümüz her şey kadının eseridir (Mustafa Kemal Atatürk)

          Yorum


          • #6
            sanırım okb geçmiyor sadece onunla başetmeyi yaşamayı öğreniyoruz

            Yorum


            • #7
              Ara sıra ben de evden çıkarken ya da birşeyi sayarken yaptım mı ben o işi diyorum ama takıntı haline gelmedi neyseki...

              Yorum


              • #8
                bence geçiyor ya da hafifliyor.
                geçmesi veya hafiflemesi kişiden kişiye, aldığı tedaviye, terapiye, çevresinin kişiye gösterdiği anlayışa vs göre değişiyor elbette
                bunlar çok önemli.
                Şuna inanmak lazımdır ki, Dünya yüzünde gördüğümüz her şey kadının eseridir (Mustafa Kemal Atatürk)

                Yorum


                • #9
                  evet benimde her zaman değil ara aklıma geliyor ve gelince korkuyorum bu ne şimdi diyorum ama heralde okbden ötürü oluyor

                  Yorum


                  • #10
                    Bu tür tekrarlayan düşünceleri kovmaya ya da doğruluğunu sınamaya çalışmayın. bunlar sadece ihtimallere bina edilmiş zihinsel tasarımlardır, ekranda seyrettiğimiz kurgusal görüntü ve sesler gibi. bunların rahatsızlık boyutları kişiden kişiye değişmekle beraber temel yaklaşım ehemmiyet vermemek ,sahiplenmemek,araştırmamak yani yok bir şeyi var kabul edip uğraşmamaktır.zarar bunları düzenlemeye çalışmaktır, yoksa bu kurguların ne olduğu, nasıl olduğu, kimle ilgili olduğu zarar vermez, çünkü tasvir hüküm değildir.

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: İRADİ View Post
                      Bu tür tekrarlayan düşünceleri kovmaya ya da doğruluğunu sınamaya çalışmayın. bunlar sadece ihtimallere bina edilmiş zihinsel tasarımlardır, ekranda seyrettiğimiz kurgusal görüntü ve sesler gibi. bunların rahatsızlık boyutları kişiden kişiye değişmekle beraber temel yaklaşım ehemmiyet vermemek ,sahiplenmemek,araştırmamak yani yok bir şeyi var kabul edip uğraşmamaktır.zarar bunları düzenlemeye çalışmaktır, yoksa bu kurguların ne olduğu, nasıl olduğu, kimle ilgili olduğu zarar vermez, çünkü tasvir hüküm değildir.
                      çok teşekkürler çok güzel yazmışsınız gerçekten bizim en büyük hatamız bu düşünceleri irdelemek aslında herkesin aklına bu düşünceler geliyor geçiyordur ama biz bunları durdurup mantıklı bir açıklama bulmaya çalışıyoruz sonrada çıkmaza giriyoruz sanırım..

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: fulia
                        okb kesinlikle tekrarlayan bi durum bazen hafiflediğide oluyor ama tedaviyi ihmal edince mutlaka geri dönüyor sülük gibi yapışıyor :RpS_crying:
                        evet ne kadar geçmiş gibi olsada bekliyor bir köşede boş anımızda çıkıyor ortaya ee bizde boş olduğumuzdan düşünüyoruzda düşünüyoruz ya olursa ya yaparsam ya yaptıysam falann

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: fulia
                          okb kesinlikle tekrarlayan bi durum bazen hafiflediğide oluyor ama tedaviyi ihmal edince mutlaka geri dönüyor sülük gibi yapışıyor :RpS_crying:
                          evet ne kadar geçmiş gibi olsada bekliyor bir köşede boş anımızda çıkıyor ortaya ee bizde boş olduğumuzdan düşünüyoruzda düşünüyoruz ya olursa ya yaparsam ya yaptıysam falann

                          Yorum


                          • #14
                            kek pişince banada haber ver olur mu?: )) aramızda he..kimse bilmesin... şifre algılanmıştır değil mi
                            "Umut olmasına var, sınırsız denecek kadar umut var, ama bizim için değil." Franz Kafka

                            Yorum


                            • #15
                              Yok ya pizza sevmiyorum. kendi elleriyle yapar bize forest cok iyi kek yaptığını duydum...ondan kek istemiştim...Ama iyi yürekli biri olduğundan şüphe duymadığım için ikimizede hem çay hemde kek yapar...
                              "Umut olmasına var, sınırsız denecek kadar umut var, ama bizim için değil." Franz Kafka

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X