Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Kısa Dönem Psikotik Bozukluk ????

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Clear All
new posts

  • Kısa Dönem Psikotik Bozukluk ????

    Arkadaşlar bu hastalık bende uzun süredir var 2008 yılında başladı ve eskiden 3 ayda bir rahatsızlanıyordum ve dünyadan kopuyordum.Aşırı düşünüyordum ve söylenen herşeyi yapılan tüm hareketleri yani biri su içmek için bardağı alsa bile takip ediyordum faarklı şeyler düşünüyordum kendimi önemli bir kişi sanıyordum bazen ise önemsiz bir kişi.. Sanki bana birşey anlatmaya çalışıyorlarmış gibi hep çözmeye çalışıyordum çok uyuyordum çünkü kendimi beyin olarak çok yoruyordum...2009 dan sonra daha az gösterdi 4-5 ay oldu tekrar ortaya çıkmıştı şimdilerse 6aydır bir sorun olmuyo yani ilacı bırakalı yaklaşık 6-7 ay oldu bir sorun yaşamadım ama su sıralar kendimi pek iyi hissetmiyorum beyin olarak yorgun hissediyorum birşey yapmam gerekiyo rahatlamam lazım çekingenim ve bazen konusucak kelime bulamıyorum heyecan oluyor nadir.Sizce ne yapmalıyım bu hastalığı yaşamış ya da konu hakkında bilgisi olan var mı ? Psikolağa gitmeyi düşünüyorum ücretleri ne kadardır? Ve izmirde :RpS_bored::RpS_bored:




    Eskiden böyle değildim bu hastalık beni çok olgunlaştırdı ama eski benden eser kalmadı çok üzülüyorum gözlerim doluyor bazen neden ben diyorum niye böyle oluyor ne yapmam gerekiyo yardıma ihtiyacım var...
    Last edited by Nirvana...; 13-02-2011, 11:18 PM. Reason: ekleme

  • #2
    özeller çok pahalı 200 den başlar muayene

    paran yoksa sgklı bir hasteneye veya kliniğe git

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: kadim View Post
      özeller çok pahalı 200 den başlar muayene

      paran yoksa sgklı bir hasteneye veya kliniğe git
      hastanede sıra bekle fazla vakitleri olmuyo ve ben aceleyle anlatma psikolejisinde gibi hissediyorum :S rahat olamıyorum ve istediğimi tam anlatamıyorum eksik anlatıyorum....

      Yorum


      • #4
        daha önce kullandığın ilaçları al. zaten aynı ilaçları yazacaklar.

        Yorum


        • #5
          İlaçlarla ayakta durduktan sonra 6-7 aydır kullanmıyorum başlamak istemiyorum herşey benim akıp giden hayatımdaki yaptığım değişikliklerdir biraz tatile ve kafa dinlemeye ihtiyacım var uzaklaşmam lazım buralardan...
          Last edited by Nirvana...; 14-02-2011, 01:22 AM. Reason: Ekleme

          Yorum


          • #6
            isşallh yaparım inş. hiç bu rahatsızlığa yakalanan arkdşlar yok mu ?

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: Nirvana... View Post
              isşallh yaparım inş. hiç bu rahatsızlığa yakalanan arkdşlar yok mu ?
              abim yaklaşık olarak aynı belirtilerle edirnede doktora gitmiş risperdal vermişler. ilacı birkez içti bir daha içmedi. geçen pazar günü bizi aradı takip ediliyorum, sesler duyuyorum, ölürsem bilinki suçsuzum dedi. eve gidemiyorum gelin beni götürün dedi. gittik eve (istanbula) getirdik. kuşkulanma devam ediyo evden dışarı çıkamıyo. mesela dün akşam yarın fenerin maçına gidicem dedi ama bugün gitmek istemiycek. bugün akşam için randevu aldım psikiyatriste gidip önce biz bilgi alıcaz sonrada onu götürücez.
              bu durumda nasıl davranacağımızı hiç bilmiyoruz. ailesi olarak biz ona nasıl yaklaşacağız, nasıl rahatlatacağız söylermisiniz sayın nirvana_

              Yorum


              • #8
                ben de eskiden hastaydim simdi iyilestim. ilaclarimi kullaniyorum. yan etkileri fazla ama hasta olup calisamamak daha kotu.
                oyle zamanlarda insan kendi icinde oluyor, ne yazik ki disardan insanlarin etkileyecegi cok sey yok. ama mesela annem beni uzun yuruyuslere cikarirdi, bir nebze olsun daha iyi olurdu. kalabalik yerlere girmek iyi degil, cunku daha cok uyaran var. televizyon izlememeye calisin evde, devamli konusma, beyni daha cok yoruyor. ama bunlarin etkileri sinirli olur. Ilaclari kullanmak, kendini uyaranlardan uzaklastirmak, tekrar krize girmemek icin benim uyguladigim yontemler. kendimi husursuz hissettigimde eve gidip huzurlu bir aksam gecirmek kadar iyi gelen bir seyy yok.

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: aileia View Post
                  ben de eskiden hastaydim simdi iyilestim. ilaclarimi kullaniyorum. yan etkileri fazla ama hasta olup calisamamak daha kotu.
                  oyle zamanlarda insan kendi icinde oluyor, ne yazik ki disardan insanlarin etkileyecegi cok sey yok. ama mesela annem beni uzun yuruyuslere cikarirdi, bir nebze olsun daha iyi olurdu. kalabalik yerlere girmek iyi degil, cunku daha cok uyaran var. televizyon izlememeye calisin evde, devamli konusma, beyni daha cok yoruyor. ama bunlarin etkileri sinirli olur. Ilaclari kullanmak, kendini uyaranlardan uzaklastirmak, tekrar krize girmemek icin benim uyguladigim yontemler. kendimi husursuz hissettigimde eve gidip huzurlu bir aksam gecirmek kadar iyi gelen bir seyy yok.
                  teşekkürler aileia,

                  ilaç kullanımını kestiniz mi? tamamen eski yaşantınızı sürebiliyor musunuz?
                  bazı yerlerde ömür boyu ilaç kullanılır yazıyor.

                  Yorum


                  • #10
                    (mesajı değiştiremedim, ilaç kullandığınızı zaten yazmışsınız)
                    teşekkürler aileia,

                    tamamen eski yaşantınızı sürebiliyor musunuz?
                    bazı yerlerde ömür boyu ilaç kullanılır yazıyor.

                    Yorum


                    • #11
                      yok, hayir kisa bir sure icin ilaci kestim, tekrar depresti yasadiklarim. o yuzden bir devam ediyorum ilac kullanmaya . haklisin ilaclarin yan etkileri var. uyku yapiyor, kilo yapiyor, depresif yapiyor, ama duzgun yasarsan bu yan etkiler azaliyor.

                      tamamen eski yasamima geri dondum diyemem. eskiden calisiyordum, daha sosyaldim. Simdi doktora programina kayit oldum, cuncu senemedeyim, doktora yeterlilik sinavini verdim, tezim icin calisiyorum.. daha az calisabiliyorum. kimi zamanlar uzun sureler calisamiyorum(depresif durumumdan dolayi). Ama iyi oldugum zamanlar arayi kapatiyorum. belki hocalarima hastaligimdan bahsetsem daha kolay olurdu. Ammma toplumda, psikolojik rahatsizlik geciren insdanlara bakis belli. o yuzden bu konuyu pek paylasmiyorum.

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: aileia View Post
                        yok, hayir kisa bir sure icin ilaci kestim, tekrar depresti yasadiklarim. o yuzden bir devam ediyorum ilac kullanmaya . haklisin ilaclarin yan etkileri var. uyku yapiyor, kilo yapiyor, depresif yapiyor, ama duzgun yasarsan bu yan etkiler azaliyor.

                        tamamen eski yasamima geri dondum diyemem. eskiden calisiyordum, daha sosyaldim. Simdi doktora programina kayit oldum, cuncu senemedeyim, doktora yeterlilik sinavini verdim, tezim icin calisiyorum.. daha az calisabiliyorum. kimi zamanlar uzun sureler calisamiyorum(depresif durumumdan dolayi). Ama iyi oldugum zamanlar arayi kapatiyorum. belki hocalarima hastaligimdan bahsetsem daha kolay olurdu. Ammma toplumda, psikolojik rahatsizlik geciren insdanlara bakis belli. o yuzden bu konuyu pek paylasmiyorum.
                        yaşınız 30 dan fazla olmalı, abim 35 yaşında. genelde çok sıkı aile ilişkimiz yok. mesela dün babam yürüyüşe çıkarken sende gel demiş. "ben hiç senle yürüyüşe çıkmıyodum zaten" demiş. çok üzerime düşmeyin eskisi gibi davranın diyor. yalnız beni sanki dinliyor gibime geldi. mesela sigara içmeye çıktı. 30 dk falan sonra yanına gittim. elindeki sigarayı iç gel dedim. 5 dk. sonra geldi. yatmadan önce banyoda elini yıkarken belki 10 dk. elini yıkadı. galiba elimi 5-6 kere yıkayacam diyerek sayı sayıyo. Gittim tamam elin temizlendi bi kere daha yıka git yat dedim. ben yatağıma gittim o da gitti yatağına girdi. önceki gün sabaha kadar uyumadı. ben hiç uyanmadım uyansaydım belkide ikna ederdim.

                        Yorum


                        • #13
                          ben de hasta oldugum zaman kardesimi cok severdim. simdi de severim
                          yasim 30 dogru tahmin ettiniz. madem sozunuzu dinliyor. onu doktora gitmeye ikna edin. ne yazik ki ilac kullanmadan gecmiyor.
                          Uyumamak cok kotu geliyor bir de. krizi daha derinden etkiliyo. ben mani periyoduna girecegimi uykumun bozulmasindan anliyorum. ona gore tedbir aliyorum.

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: allycnr View Post
                            abim yaklaşık olarak aynı belirtilerle edirnede doktora gitmiş risperdal vermişler. ilacı birkez içti bir daha içmedi. geçen pazar günü bizi aradı takip ediliyorum, sesler duyuyorum, ölürsem bilinki suçsuzum dedi. eve gidemiyorum gelin beni götürün dedi. gittik eve (istanbula) getirdik. kuşkulanma devam ediyo evden dışarı çıkamıyo. mesela dün akşam yarın fenerin maçına gidicem dedi ama bugün gitmek istemiycek. bugün akşam için randevu aldım psikiyatriste gidip önce biz bilgi alıcaz sonrada onu götürücez.
                            bu durumda nasıl davranacağımızı hiç bilmiyoruz. ailesi olarak biz ona nasıl yaklaşacağız, nasıl rahatlatacağız söylermisiniz sayın nirvana_


                            Önce kendimden başlayarak anlatayım.Ben yazdıklarınızdan yola çıkarak tamamen benzettim kendi yaşadıklarıma.Sürekli düşünürdüm ilaç alırdım alınca uykum gelirdi zaten kendimi yeterince yoruyorum başlıyordum uyumaya bayağı uyuyorum.Bence bu hastalığın en önemli tedavisi düşünmemek beyni rahatlatmak yani uyumak çünkü bu rahatsızlıgı olan kişi uyumadığı zaman çok enerji harcar.Tabi ilaç sayesinde kesinlikle kullanılmalı.

                            Daha sonra teşhis kondu bana hastaneye yattım 1haftaya yakın tedavi gördüm hatta daha fazla 1ay tam hatırlamıyorum zaten hatırlamak da istemiyorum hastanede 10 11 kadar benim gibi rahatsızlıgı olan kişiler vardı benden de kötülerdi.Ben şükürler olsun ki hızla iyileştim ama tam değil tabikide asıl şimdi başlıyordu bunu hissediyordum daha sonra uzun yıllar peşimden geldi yakamı bırakmadı hastalık başladığında bizimkiler anlıyordu çok uyuduğumu sürekli bişeyler düşündüğümü saçmaladığımı söylüyorlardı.İntihar girişimim hiç olmadı düşünmedim bile çünkü kendime kıymet veriyordum.Bizimkiler çok üzülüyordu belki tek onlar üzülüyordu beni gören onlardı.Hasta olmadığım zamanlarda Başka arkadaş vs. anlattıgımda bazen dalga konusu oluyordu ozman etkilemiyodu ama eve gelip başımı yastığa koyunca hüzünleniyordum neden ben diyordum sinirlerim tavan yapıyordu isyan ediyorumdum hayata ağlıyordum cesaretleniyordum artk kısık sesle ağlamaktan boğazlarım acıyordu.Gözlerim kıpkırmızı oluyordu.
                            Daha sonraları çok kez rahatsızlandım sayısız kez dönüp bakınca ömründen giden günler için ağlıyordum iyileştiğimde utanıyordum kendimden.Nasıl anlatılır ki bilmiyorum.Bazen hasta olduğumda özellikle hastanede kendimi şifreli harfler kuruyor birilerinin izlediğini düşünüyordum bunlar gibi şeyleri düşündükçe tahmin edemezsiniz ama canımı çok yakıyordu sanki hayatımdan birini çalmışlar gibi.

                            Bu anlattıklarım sadece yaşadıklarımın yarısı belkide çeyreği bile değil size önerim şu bence rahat bırakın üstüne gitmeyin fazla kalabalık ortamlara girmeyin kafe olsun kesinlikle önermem hastalığı daha çok tetikliyor.Yalnız kalıcağı ortamları seçin bol bol uyku ilaç kesinlikle alınmalı.Güzel yerlere götürün insan olmayan manzarası doğası havası temiz olan yerleri seçin sevdiği şeyleri yapın.Dikkat etmeniz gereken husus da herzaman davrandığınız gibi davranın o sizi zaten izliyor olucaktır sizi izlemiyorsa bakmıyorsa da kafası başka yerlerdedir.Normal davranın elini yıkadığında uzun uzun çıkmıyorsa onu kendiniz de tahmin etmişsiniz zaten 5dak demişsiniz evet ben olsam bende 5 defa yıkardım ya da 5 dak yıkarsam o zaman temiz oluyor diye düşünürdüm.Hastalığın kötü yanları da bunlar ağzınızdan çıkan kelimenin ona ne gibi birşey yaptıracağını tahmin edemeyebilirsiniz.Hadi gel 10 dak sigara içelim desen belkide 10 sigarayı içer .Ama kafası başka yerlere gider 1.sigara bitmeden söndürür.Hastalığımda sigara içmeyi bile unutuyordum 1ay boyunca içmemişim farkında olmadan sigara içtiğimi hatırlamama vakit bile olmamıs...

                            Yorum

                            İşleniyor...
                            X