Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Konuşamıyorum !

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Clear All
new posts

  • Konuşamıyorum !

    Selam arkadaşlar ben aranıza yeni katıldım. Benim birçok psikolojik rahatsızlığım var yada ben olduklarını düşünüyorum. Bunların en önemlilerinden ve sosyal hayatımı en çok etkileyenlerden biri insanların karşısında istediğim gibi konuşamamam ve kendimi ifade edememem. Çevremdeki insanların çoğundan daha iyi eğitim alıyorum, çoğundan daha çok kitap okumuşluğum vardır, daha fazla genel kültürüm olduğunu düşünüyorum ve çevremdeki insanları gözlemlediğimde bazı şeyleri yanlış bildikleri veya hiç bilmedikleri halde bir konu hakkındaki görüşlerini şiddetli bir şekilde savunuyorlar. Yani benden daha iyi hiçbir özellikleri olmadıkları gibi çoğuda daha bilgisiz. Bunları bilmemem rağmen ben bu insanlarla konuşurken, daha doğrusu konuşmaya çalışırken çok zorlanıyorum.Kendimi ifade etmekte düşüncelerimi karşımdaki insana aktarmakta güçlük çekiyorum Çoğu zaman saçmaladığımı düşünüyorum. konuşma bittikten sonra keşke şurda şunu söyleseydim diyerek çok orjinal sözler bulabilsemde iş işten geçmiş oluyor. bu davranışım yüzünden insanlar arasında küçük görüldüğümü bile düşünüyorum.Lütfen bana yardım edin bu durumumun psikolojide bir ismi var mı bir tedavi yöntemi var mı bu konularda yardımınızı bekliyorum.
    Last edited by I am Jack's wasted life; 18-02-2011, 01:17 AM.

  • #2
    bende de benzer sorunlar var ayvayı yemişin...

    Yorum


    • #3
      Saol arkadaşım çok güzel moral verdin...

      Yorum


      • #4
        bende bıktım böyle insanlardan adamlar gözgöre göre yalan uyduruyorlar ya..atıp tutuyorlar millet de bunlara değer veriyor..

        Yorum


        • #5
          Ben artık şunu anladım ki bir konudaki düşüncenin doğru veya yanlış olması önemli değil bu düşünceyi insanlara nasıl aktardığı önemli.

          Yorum


          • #6
            bende senin gibiydim.
            mükemmeliyetçi olmayı bırak.olduğu kadar konuş gitsin.kendini rahat bırak.
            hem baktığın zaman birçok insan saçma ve gereksiz konuşuyor etrafta.

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: tre@sureBack
              bunlar ise yariyormuki allah askina ya?? bence hic yaramiyor..

              bende yazarim öyle bi kitab üzerinede kisisel gelisim yazarim iyi satar... maksat laf olsun torba dolsun, cebim dolsun...
              Kişisel gelişim kitaplarının faydasını kitapta yazanları uyguladığımızda görürüz. Bizler okuyoruz bilgileniyoruz ama uygulamıyoruz, böyle olunca sahip olduğumuz bilgi bir işe yaramıyor.
              De mi? : )
              Her şey güzel olacak...

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: tre@sureBack
                bunlar ise yariyormuki allah askina ya?? bence hic yaramiyor..

                bende yazarim öyle bi kitab üzerinede kisisel gelisim yazarim iyi satar... maksat laf olsun torba dolsun, cebim dolsun...
                bende bıraktım artık o kitapları okumayı...
                mesela kitapçıda o rafı direk atlıyorum artık çünkü baydı.
                eskiden hemen o reyona meylederdim.
                baktımki uygulamayınca okumanın anlamı yok.
                iyi hissetmek için okumak değil harekete geçmek lazım.

                Yorum


                • #9
                  Evet daha etkili yöntemler var, mesela harekete geçmek pratik yapmak gibi ama bunları da yapmıyoruz değil mi?
                  K.g.kitaplarda hakarete geçmenin önemi ve harekete geçtiğimizde neler yapabileceğimiz yazıyor. İçimizdeki tembelliği bir yenebilsek çok şey yaparız ama Türkler olarak tembeliz. : ) Ben de dahil.
                  Her şey güzel olacak...

                  Yorum


                  • #10
                    Bir reklam vardı... Öğretmen hep beni seçiyor anne çok çalışmam lazım çoookk diyordu, son cümleni okuyunca aklıma o geldi.
                    Senin uyguladığın da çok güzel, bak ne güzel hadislerden kendine pay çıkarıp hayatına uygulayabiliyorsun.... : )
                    Her şey güzel olacak...

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: I am Jack's wasted life View Post
                      Selam arkadaşlar ben aranıza yeni katıldım. Benim birçok psikolojik rahatsızlığım var yada ben olduklarını düşünüyorum. Bunların en önemlilerinden ve sosyal hayatımı en çok etkileyenlerden biri insanların karşısında istediğim gibi konuşamamam ve kendimi ifade edememem. Çevremdeki insanların çoğundan daha iyi eğitim alıyorum, çoğundan daha çok kitap okumuşluğum vardır, daha fazla genel kültürüm olduğunu düşünüyorum ve çevremdeki insanları gözlemlediğimde bazı şeyleri yanlış bildikleri veya hiç bilmedikleri halde bir konu hakkındaki görüşlerini şiddetli bir şekilde savunuyorlar. Yani benden daha iyi hiçbir özellikleri olmadıkları gibi çoğuda daha bilgisiz. Bunları bilmemem rağmen ben bu insanlarla konuşurken, daha doğrusu konuşmaya çalışırken çok zorlanıyorum.Kendimi ifade etmekte düşüncelerimi karşımdaki insana aktarmakta güçlük çekiyorum Çoğu zaman saçmaladığımı düşünüyorum. konuşma bittikten sonra keşke şurda şunu söyleseydim diyerek çok orjinal sözler bulabilsemde iş işten geçmiş oluyor. bu davranışım yüzünden insanlar arasında küçük görüldüğümü bile düşünüyorum.Lütfen bana yardım edin bu durumumun psikolojide bir ismi var mı bir tedavi yöntemi var mı bu konularda yardımınızı bekliyorum.
                      aynı durum bende de var olabileceğinin en iyisi olmaya çalışıyorum,yanlış yapmamalıyım,her yaptığım her söylediğim onaylanmalı,doğru olmalı...öyle birşey imkansız aslında bir insanın yaptığı herşeyin herkes için doğru olması...imkansızı istiyoruz...öncelikle bu inancımızı değiştirmemiz lazım yani doğru yaşamanın bir standardının olmadığına kendimizi inandırmamız lazım.Kendi doğrularımızla yaşamayı öğrenmemiz lazım. Başkaları bize göre saçma sapan davrandıklarında bile kendilerini mükemmel görebiliyorlar çünkü bizim ne düşündüğümüz onlar için önemli değil,onlar yaptıklarının doğru olduğuna inanıyorlar ve onay beklemiyorlar...fark burda işte biz ay' a da gitsek kendimizi sinek kadar değerli bulmayız çünkü kendimize başkalarının gözüyle bakıyoruz ve hep olumsuzu düşünüyoruz...
                      ”Bir insanın hayattaki en önemli faaliyeti, ruhuna gereken özeni göstermesidir.”

                      Yorum


                      • #12
                        Açılan konuyla ilgili düşüncelerimi de dile getirdim mi tamamdır... : )

                        Arkadaş kendini ifade edemediğini söylemişsin... Bu tecrübe eksikliğinden yani sohbet ortamlarında fazla bulunmayışından kaynaklanabilir. (Küçük çocuklar da yaşlarının verdiği tecrüb eksikliğinden dolayı kendilerini ifade edemezler.) Başka bir sebebi özgüven eksikliği olabilir ya da başka bir psikolojik rahatsızlık. Psk. rahatsızlıktan oluşan ya da doğuştan gelen dikkat eksikliği olabilir. Bu nedenden dolayı beynin konsantre olamaz ve cümle kuramazsın. Diğer bir sebep enerji eksikliği olabilir; içinde canlılık, azim yoksa beynimde kelimeleri sıraya koyup cümle kurmaya erinirsin düzgünce cümleler kuramazsın.
                        Her şey güzel olacak...

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: tre@sureBack
                          evet.... o reklama ithafen söyledim o son cümleyi.... ))
                          Hmmm insanın hayatına giren aklına gelince gülümseten reklamlardan biriydi. : ) Ben çıkıyorum cumaya gitmem lazım. İyi günler.
                          Her şey güzel olacak...

                          Yorum


                          • #14
                            bende de aynı şekilde ve buna ek olarak yazılarımda da cümle kurarken takılıyorum, uzunca ne yazacağımı düşünüyorum. yazdığım cümleleri tekrar tekrar kontrol ediyorum, okuyorum. okudukça sanki saçmalamışım gibi geliyor. siliyorum yada tekrar yazıyorum. düşünce özürlü gibiyim sanki, gelmiyor kelimeler, gelse de tam birleştiremiyorum, zaman alıyor. mesela normal birinin 2 dk. da yazacağı bir yazıyı ben bu sebepten 10 dk. da yazabiliyorum anca.
                            herhangi bir konuda konuşacağım zaman önce onu kafamda kuruyorum ki, konuşmaya başladığımda saçmalamış gibi görünmeyeyim diye. ama buna rağmen düşündüklerimle alakasız kelimeler çıkıyor ağzımdan, kendimi kontrol edemiyormuşum gibi bir his geliyor. sf var ama bu problemim bununla mı bağlantılıdır merak ediyorum.

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: unuturumseni View Post
                              bende de aynı şekilde ve buna ek olarak yazılarımda da cümle kurarken takılıyorum, uzunca ne yazacağımı düşünüyorum. yazdığım cümleleri tekrar tekrar kontrol ediyorum, okuyorum. okudukça sanki saçmalamışım gibi geliyor. siliyorum yada tekrar yazıyorum. düşünce özürlü gibiyim sanki, gelmiyor kelimeler, gelse de tam birleştiremiyorum, zaman alıyor. mesela normal birinin 2 dk. da yazacağı bir yazıyı ben bu sebepten 10 dk. da yazabiliyorum anca.
                              herhangi bir konuda konuşacağım zaman önce onu kafamda kuruyorum ki, konuşmaya başladığımda saçmalamış gibi görünmeyeyim diye. ama buna rağmen düşündüklerimle alakasız kelimeler çıkıyor ağzımdan, kendimi kontrol edemiyormuşum gibi bir his geliyor. sf var ama bu problemim bununla mı bağlantılıdır merak ediyorum.
                              Evet evet ayynısı bende de var. Buna bir isim koyulmalı, bir adı varsa bilen birisi söylesin. Nedir özgüven eksikliği mi, sosyal fobi mi?? Bilinmeyen daha kötü yapıyor insanı. Konuya da baktım, herkes birşeylerden bahsetmiş ama kimse bunun ne olduğundan ya da çözüm yollarından bahsetmemiş.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X