Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Konuşmakta zorlanma,Garip bir his...

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Clear All
new posts

  • Konuşmakta zorlanma,Garip bir his...

    merhabalar, Insanlarla konusurken bazen tam anlamıyla kendimi ifade edemşyorum agızım dilim kuruyor, dilim sürcüyor. Bir kaç gündur şunu fark ettim. Hoşlandığım veya ilgilendiğim bir kız var , o sınıfta olduğunda yada konuşmak istediğimde onunla karnıma garip bi agrı giriyor ve kendimi konuşmaktada daha zor hissediyorum konuşmasamda öle hissediyorum. Bir ara paxil kullandım , anksiyete ve sosyofobi için, daha sonralarda da efexor kullandım. simdi ise hic bişi kullanmıyorum. Bu konula yardımınızı bekliyorum .. Simdiden teşekkürler..

  • #2
    Başkalarının senin hakkında ne düşündüğünü fazla umursuyorsun sanırım.Evde sesli bir şekilde kitap okuyarak sesini güzelce kullanıp tanımanı öneririm.Ve kendini bu konuda gayet iyi hissetiğinde bunu toplum içindeyken de hissetmeye çalış.İnsanlar zaten başkalarını dinlemezler genelde, dinleseler de öylesine yani.Bu yüzden bu kadar çok takma.Takarsan yanlış kelimeler kullanır dil sürçmesi yaşar dikkat çekersin o zaman dinlemeye başlarlar işte.Konuşurken sadece şöyle düşün: BUnu yapabilirim!Ve karşındakilerin gözlerine bakmadan konuşmak, konsantrasyonu sağlada en önemli etken.Sadece düşüncelerine odaklanırsan sorun yaşamazsın..

    Yorum


    • #3
      bende de 1 senedir bi haller oldu dilim sürçmeye başladı bişey anlatırken kendimi kasmaya başladım konusmak istemiyorum artık bu yuzden konusmamı aklıma takıyorum ve boylece konusamıyorum zorlanıyorum neden oluyor bole seyler anlamıyorum.

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: Fönmakinası View Post
        Başkalarının senin hakkında ne düşündüğünü fazla umursuyorsun sanırım.Evde sesli bir şekilde kitap okuyarak sesini güzelce kullanıp tanımanı öneririm.Ve kendini bu konuda gayet iyi hissetiğinde bunu toplum içindeyken de hissetmeye çalış.İnsanlar zaten başkalarını dinlemezler genelde, dinleseler de öylesine yani.Bu yüzden bu kadar çok takma.Takarsan yanlış kelimeler kullanır dil sürçmesi yaşar dikkat çekersin o zaman dinlemeye başlarlar işte.Konuşurken sadece şöyle düşün: BUnu yapabilirim!Ve karşındakilerin gözlerine bakmadan konuşmak, konsantrasyonu sağlada en önemli etken.Sadece düşüncelerine odaklanırsan sorun yaşamazsın..
        Kesinlikle katılıyorum bunlar seni çok iyi yönde etkileyecektir. Başta kendine kendini kanıtlamalısın.



        Yaşam ard arda gelen mevsimlerden oluşur.
        Her insan mükemmel yazların ihtişamına ulaşmak için
        birkaç şiddetli kışa katlanmak zorundadır.
        Ve unutmamak gerekir ki, kışlar asla kalıcı değildir

        Yorum


        • #5
          Kendini küçük görmemelisin, kendini güçlü görmelisin. Söyleyeceğin sözeleri kendinden emin şekilde söylemelisin. Bunları yapamaya çalışmalısın eğer içinde bulunduğun durumdan tamemn kurtulmak istiyorsan.

          Yorum


          • #6
            Çok Teşekkürler paylaşımlarınız için.
            Aslında ara sıra Sesli kitap okuyorum. Bunu devamlı yapmaya çalışayım. )
            Bugun şunu fark ettim acaba karşı cinse karşımı böyle durum yaşıyorum diye karın ağrısı ateşinin yukselmesi az bıraz el titremesi elin ayağın tutması filan ...Öyle değilmiş çünkü yakın bir kız arkadaşımla oturduk yemek yedik konuşabildik. Ama gel gör ki İlgi duydugum birinin karşısında bu belirtiler cikiyor. Tanışmak istediğim biriyle konuşamadım. Bu konuda kendine güven düyorsunuz ama bu nasıl bir şekilde olucak ? bazen karamsarlığada düşüyorum. Vucut olarak yapılı biri değilim ve kısa boyluyum. Aklımı bir şekilde telkinlemeli ve bunun yanında özgüvenimi arttırmalıyım ama nasıl ?

            Yorum


            • #7
              Merhaba,

              Benimde kardeşim bu durumdaydı aynı söylediğiniz gibi heyecanlanınca kekeliyordu.Dil terapisti desteği aldık sonuç verdi.Düşünmenizi tavsiye ederim.

              Yorum


              • #8
                Merhaba, Peki Ben izmirdeyim, nasıl bulabilirim?

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: vaejoviade View Post
                  Çok Teşekkürler paylaşımlarınız için.
                  Aslında ara sıra Sesli kitap okuyorum. Bunu devamlı yapmaya çalışayım. )
                  Bugun şunu fark ettim acaba karşı cinse karşımı böyle durum yaşıyorum diye karın ağrısı ateşinin yukselmesi az bıraz el titremesi elin ayağın tutması filan ...Öyle değilmiş çünkü yakın bir kız arkadaşımla oturduk yemek yedik konuşabildik. Ama gel gör ki İlgi duydugum birinin karşısında bu belirtiler cikiyor. Tanışmak istediğim biriyle konuşamadım. Bu konuda kendine güven düyorsunuz ama bu nasıl bir şekilde olucak ? bazen karamsarlığada düşüyorum. Vucut olarak yapılı biri değilim ve kısa boyluyum. Aklımı bir şekilde telkinlemeli ve bunun yanında özgüvenimi arttırmalıyım ama nasıl ?
                  Boyunu uzatmak için çaba sarfet. Süt ürünleri tüket , basketbola başla.
                  Egzersizler yap. Özgüvenini bunlar pekiştirecektir.



                  Yaşam ard arda gelen mevsimlerden oluşur.
                  Her insan mükemmel yazların ihtişamına ulaşmak için
                  birkaç şiddetli kışa katlanmak zorundadır.
                  Ve unutmamak gerekir ki, kışlar asla kalıcı değildir

                  Yorum


                  • #10
                    çok dert ediyosan ilgili doktora git düzenli program verir sana çok kolay uzarsın

                    Var Tabi benimde yaslı sözlerim
                    Akar Kanı cennetin bekledikleri
                    Atar Gibi kalbime girmek İstedi
                    Kendimi Kabrime Gömmek İstedim...

                    Yorum


                    • #11
                      Efexoru ben kullanıyorum sanırım bırakıcam sevmedim ben bu ilacı aşşağılık gibi hissettiriyor

                      Var Tabi benimde yaslı sözlerim
                      Akar Kanı cennetin bekledikleri
                      Atar Gibi kalbime girmek İstedi
                      Kendimi Kabrime Gömmek İstedim...

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: filmdefilm
                        karşındaki insanla konuşurken heycanlanmak, tökezlemek, dil sürçmeleri vs bütün bunların ana sebebi karşındakine kendini ispat etme çabandır... yakın bir arkadaşınla konuşurken rahatsındır çünkü ona kendini ispat etme zorunluluğun ortadan kalkmıştır... ne düşüneceğini çok sorgulamadan konuşursun onunla...
                        Evet. Çok doğru söylüyorsun. Bende öyle düşündüm. =) peki bu ispatlama cabası.. neden ? napmalı =(

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: mert77 View Post
                          Efexoru ben kullanıyorum sanırım bırakıcam sevmedim ben bu ilacı aşşağılık gibi hissettiriyor
                          Ben sanmıyorum. Ama paxil gerçekten daha etkili bu konuda Mert..

                          Yorum


                          • #14
                            Bilinçaltını yenileyebileceğini düşünüyorsan, meditasyon öneririm öncelikle. Hemen ilaç kullanma. Türlü meditasyon çalışmalarıyla beynini kontrol edip bilinçaltını temizleme aşamasına geldiğinde, özgüveni aşılayacaksın kendine. Şimdilik detaya girmeyim. İlgini çekerse özel mesaj at.

                            Yorum


                            • #15
                              Süt 22den sonra biraz zor sanırsam,ve genetik bizimki zaten, ailede en uzun benim... boyum 1.62 olmasına ragmen..

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X