Duyuru

Collapse
No announcement yet.

herkesten yorum lütfen!!

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Clear All
new posts

  • #16
    Bende aleviyim. Hatta dede kızıyım. Sende az çok fark etmişsindir aleviler geçinilmeyecek insanlar değiller. Ama az çok şimdiden bilmeni isterim. Eğer aleviliği benimsemiyorsan , kabul etmiyorsan evliliğiniz gelmemesi gereken boyutlara gelir. Çevre sonuçta. Sadece onunla değil akrabalarıyla ailesiyle de evleneceksin bir yerde. Başta mezhepler sonra da bu eğitim düzeyi sizi çok etkiler. Yinede her şey size kalmış. Ben sadece olayın ciddiyetini yazdım sana.
    Last edited by HurricaNe ~; 14-10-2011, 10:56 PM.



    Yaşam ard arda gelen mevsimlerden oluşur.
    Her insan mükemmel yazların ihtişamına ulaşmak için
    birkaç şiddetli kışa katlanmak zorundadır.
    Ve unutmamak gerekir ki, kışlar asla kalıcı değildir

    Yorum


    • #17
      Her anne baba nın gözünde yavruları daha çocuktur.Yaptığın hareketlerde öyle.Zira yaptığımız hareketlerle,işlerle onlarda övünür veya aptıklarımızdan onlarda utanç duyarlar.O halde en güzel yol tüm aile bireyleriyle sağlam bir iletişim kurabilmek.Derdini sağlam anlatamazsan ,sağlam cevapta alamazsın.İnsan samimi,olgun ve ne istediğini bilen bir kişi olarak derdini aktardığında aynı nisbilikte cevap alması muhtemeldir...

      Yorum


      • #18
        Orjinal yazı sahibi: HurricaNe ~ View Post
        Bende aleviyim. Hatta dede kızıyım. Sende az çok fark etmişsindir aleviler geçinilmeyecek insanlar değiller. Ama az çok şimdiden bilmeni isterim. Eğer aleviliği benimsemiyorsan , kabul etmiyorsan evliliğiniz gelmemesi gereken boyutlara gelir. Çevre sonuçta. Sadece onunla değil akrabalarıyla ailesiyle de evleneceksin bir yerde. Başta mezhepler sonra da bu eğitim düzeyi sizi çok etkiler. Yinede her şey size kalmış. Ben sadece olayın ciddiyetini yazdım sana.
        uyarın için teşekkürler eğer nasip olur da evlenirsek ben ailelerindeki 5.sünni gelin olucam
        çok şükür kültür olarak iki sünni ailenin bi araya geldiğinde görüceği farklılıklardan fazlası yok

        Yorum


        • #19
          Orjinal yazı sahibi: serder View Post
          Ailenin seninle ilgili endişelerini tahmin edebliyor isen o endişelerin karşısında neler yapacağını göstermeli ve onları ikna etmelisin. Unutma ki aileler çocuklarının yanlış yapmalarını istemezler ve buna engel olmak isterler. Senin ailende aynı şeyi yapacaktır. Ailen hangi hamlenin yanlış olacağını düşüneceğini bulabilir isen işin kolay. Örneğin asla okulu BIRAKMA. Aileninde bunu yapmayacağına inanmasını sağla. Senin kendi kararlarını verirken duyguları ile değilde yetişkin bir birey gibi her yönü ile düşünüp akıl ve mantığı duygularla harmanladığını görürlerse daha kolay ikna olacaklardır. Unutma ki senin bu güne onlar getirdi. Onlar sayesinde doğru kararları alabilecek kadar iyi yetiştin
          En önemlisini de sona sakladım. Babasını yitirmiş biri olarak birçok sevgili ve eş bulabilirsin ama annen yada baban YALNIZCA bir taneler....
          Umarım ukalalık etmemde faydam dokunur....
          kesinlikle haklısın onlar benim ailem ne kadar kıymetli olduklarını anlatmam elbette gerek yok.
          aslında çok haklısın sonuçta ben onların korkularını çözebiliyorum belki de tek tek bu korkuları yok etmem gerekir ki kararımın doğru olduğu konusunda bana güvenebilsinler.

          Yorum


          • #20
            Orjinal yazı sahibi: hartemes View Post
            Ailene çok acıdım. Onlar kızlarını okutmak için çalışıyor, kızlarına daha güzel bir gelecek vermek için. Kızları daha nişanlı bile olmadığı herifin tekiyle aynı evde yaşıyor. Üstelik adam zor zar lise mezunu olmuş biri, mezhep olayını kültür farkını falan söylemiyorum bile. Gerçekten ailene çok çok acıdım.
            zor zar lise mezunu olmuş biri derken galiba çok iyi tanıdığın birini anlatıyosun zira benim bahsettiğim kişinin bu sölediğinle bi alakası yok.
            bişiy daha nişanlı olsaydık aynı ewde kalabilirdik sana göre öle mi? yani mesele bi yüzükse senin için takarız bi yüzük ayıp ettin senden kıymetli mi yeter ki sen bu saçma önyargılarınla aileme acımaya kalkışma

            Yorum


            • #21
              dede kızı ne demek?
              Orjinal yazı sahibi: HurricaNe ~ View Post
              Bende aleviyim. Hatta dede kızıyım. Sende az çok fark etmişsindir aleviler geçinilmeyecek insanlar değiller. Ama az çok şimdiden bilmeni isterim. Eğer aleviliği benimsemiyorsan , kabul etmiyorsan evliliğiniz gelmemesi gereken boyutlara gelir. Çevre sonuçta. Sadece onunla değil akrabalarıyla ailesiyle de evleneceksin bir yerde. Başta mezhepler sonra da bu eğitim düzeyi sizi çok etkiler. Yinede her şey size kalmış. Ben sadece olayın ciddiyetini yazdım sana.

              Yorum


              • #22
                Orjinal yazı sahibi: tonihuxley View Post
                dede kızı ne demek?
                alevilikte dedeler lider oluyo bildiğim kadarıyla
                dini açıdan üst seviye bi insan kabul ediliyo

                Yorum


                • #23
                  Ali Evi dir.Gerçekte Alevilik.Ali Evi olmanın yolu İnsanlıktan geçer.İnsana hizmet,insana hürmet vardır.Yeterki insan gibi yaşamasını bilelim.Sünni likte de Kul hakkı ve kişiler arası bir üstünlüğün bulunmadığı gibi kavramlar geçer.Peygamberin Veda hutbesi İnsan hakları beyannemesi gibi İnsana verilen değerlerden bahs eder...

                  Yorum


                  • #24
                    insan aşık olunca bi tek aşkı yeter ona. hayatta gelmek istediği yeri filan unutur. evcimen biri olduğunu düşündürten şey bu olabilir. hislerin normal bir sevgiye döndüğünde, bir zamanlarki hayallerinle yaşadığın hayat arasında uçurum olmasın.

                    Yorum


                    • #25
                      Bu saatten sonra ailen karşı çıksada başkası ile evlenemezsin. Aklında sürekli O olur. Keşke onunla evlenseydim vs.

                      Ailene bu durumu anlatman için önce güzellikle anlatacaksın, kabul etmezlerse aynı evde yaşadığını söyleyip dozunu artıracaksın. En sonunda bu haddeye gelmez inş. bu benim hayatım ve 2 senedir birlikte aynı evi paylaşıyoruz, her şey pahasna evleneceğim diyeceksin gerekirse evlatlıktan red etmeyi göze alacaksın ve sonrasında bayramlarda bagislanmayı bekleyeceksin. Bu gibi durumlarda önce anneye durum anlatılır, anne de babaya durumu anlatır.

                      Baştan olaylar yanlış olmuş. Aynı evde yaşama, cinselliği evlilik öncesi yaşama vs. Ailenin yok olmaz deme şansı yok. Alevi olduğu için söylemiyorum damatlarını onlarında beğenmesi gerekirdi.

                      Yorum


                      • #26
                        Orjinal yazı sahibi: engineer_eng View Post
                        zor zar lise mezunu olmuş biri derken galiba çok iyi tanıdığın birini anlatıyosun zira benim bahsettiğim kişinin bu sölediğinle bi alakası yok.
                        bişiy daha nişanlı olsaydık aynı ewde kalabilirdik sana göre öle mi? yani mesele bi yüzükse senin için takarız bi yüzük ayıp ettin senden kıymetli mi yeter ki sen bu saçma önyargılarınla aileme acımaya kalkışma
                        Anne babalarımızın ahlak dediği şey senin için sadece saçma ön yargı öyle mi? Rezil birisin.

                        Yorum


                        • #27
                          Orjinal yazı sahibi: engineer_eng View Post
                          uyarın için teşekkürler eğer nasip olur da evlenirsek ben ailelerindeki 5.sünni gelin olucam
                          çok şükür kültür olarak iki sünni ailenin bi araya geldiğinde görüceği farklılıklardan fazlası yok
                          O zaman çok rahat edersin. Umarım ailen de kabullenir bu durumu

                          Orjinal yazı sahibi: tonihuxley View Post
                          dede kızı ne demek?
                          Hz. Ali'nin soyundan gelmek. Alevilerde cem evinde ibadeti sağlayan insan gibi bir şey dede. Sizin hocalar gibi yani. İnternette araştırırsanız bir şeyler bulursunuz. Ya da özel mesajdan ulaşabilirsiniz bana merak ediyorsanız anlatırım...



                          Yaşam ard arda gelen mevsimlerden oluşur.
                          Her insan mükemmel yazların ihtişamına ulaşmak için
                          birkaç şiddetli kışa katlanmak zorundadır.
                          Ve unutmamak gerekir ki, kışlar asla kalıcı değildir

                          Yorum


                          • #28
                            Kusura bakma sanırım her türlü yoruma açıksın fakat aileni anlamaya çalış, çocuklarının değerini ne kadar iyi bilenleri, yani onlar seni buraya kadar kim bilir ne zorluklarla getirdiler,sen ise okulu bırakıcam falan yazmışsın. Tabiki de atlatamassın biraz embeti kurmaya çalış ailen açısından, biraz dur düşün, duygusal değil mantıklı düşün o zaman aşabilirsin belki.
                            Ben de seni bir deftere hapsederim.
                            -Özlediğim zaman okurum.

                            Yorum


                            • #29
                              Orjinal yazı sahibi: engineer_eng View Post
                              alevilikte dedeler lider oluyo bildiğim kadarıyla
                              dini açıdan üst seviye bi insan kabul ediliyo
                              Hz. Ali'nin soyundan olan erkeklere dede denir. Bu kişiler cem evlerinde ibadeti sağlar. Alevilik hakkında bilgiler falan bu kişilerden öğrenilir. Dede dendiği zaman eminim aklınıza baya yaşlı bir insan geliyor. Ama öyle değil. Bu kişiler 20li yaşlarda bile olabiliyorlar. Bu dedenin kızına dede kızı deniyor. Dede kızı kına gecelerinde falan kınayı yakar. O evlenen kişilerin böylece mutlu olacağına inanılır. Sonra bu kız bir dedeyle evlenirse ana olur. Küçük bir özet bu da işte
                              Sevgili gelin adayımıza küçük bir ön bilgi olmuş oldu



                              Yaşam ard arda gelen mevsimlerden oluşur.
                              Her insan mükemmel yazların ihtişamına ulaşmak için
                              birkaç şiddetli kışa katlanmak zorundadır.
                              Ve unutmamak gerekir ki, kışlar asla kalıcı değildir

                              Yorum


                              • #30
                                Orjinal yazı sahibi: hartemes View Post
                                Anne babalarımızın ahlak dediği şey senin için sadece saçma ön yargı öyle mi? Rezil birisin.
                                benim ahlağımı sorgulayacak şey sen değilsin
                                ben senin sölediğin laftan yola çıkarak sana bişiy sordum nişanlı bile olmadığın bi adamla demişsin demek ki birer yüzük taksak ok öle mi
                                kendini aşamamış şeyler de bu hayatta yaşamaya dewam ediyo malesef ve hayatlarını başkalarına hakaret ederek ortalıkta ahkam keserek adam oldum zannederek geçiriyolar hadi yoluna gereksizliklerle geçirecek waktim yok

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X