Babam bunu yaptığında 60 yaşındaydı, bana değil ağabeyime yaptı bunu. Çok eskiden 17-18 yaşlarında bayram namazına gitmediği için çok büyük bir sinir ve hiddetle dövmüştü ki o zamanlar sadece cuma ve bayram namazını kılan biriydi. Sonra aynı baba eve geç geldiği için diğer yetişkin oğlunu dövmüştü bir zamanlar. Aynı adam, gelinini de dövdü. Son yaşadığım olay 3 sene önce oldu. 17-18 yaşındayken dövdüğü oğlu okudu öğretmen oldu, kendi ayakları üzerinde durabilen biri oldu yani. 3 sene önce, 37 yaşında bir adamdı. Ben onun küçük kardeşiyim, o zamanlar 30 yaşındaydım, ailemden uzakta çalıştığım için bir evde yalnız kalıyordum. Bir gün bütün aile beni ziyarete gelmişti. Ağabeyim de öğretmen olduğu için yaz tatilinde gelme imkanı bulmuştu. Bir akşam o şehirde yaşayan akrabalardan biri misafirliğe gelmişti karı koca. Sanırım babam önce telefon açtı ağabeyime neredeyse erken gelsin eve diye. Ağabeyim de arkadaşından geç geldi, geldiğinde gitmişlerdi misafirler. O babam olacak adam, bu sudan sebepten ne yaptı ? 37 yaşında bir öğretmen olan, hani denir ya, yaşını başını almış, çalışmış bir meslek sahibi olmuş, saçları yarı yarıya dökülmüş, okumuş yazmış kendi ayakları üzerinde duran oğluna çok sinirlendi. O kadar öfkelendi ki (İki oğlunu ve bir gelinini dövdüğü zamanki gibi) onun üzerine yürüdü ve onunla beraber benim üzerime yürüdü. Karşısındakiler 10 yaşında savunmasız çocuklarmış gibi, annem araya girmese bir iki tane indirecekti. Öfkeyle hiddetle bağırdı çağırdı. O öfkenin karşısında kim olsa etkilenir. İkimizi de sindirdi, koltuğa oturttu. Kendimi o kadar incinmiş hissettim ki. Sonra o 37 yaşındaki çocuk, ağladı sinirden titreye titreye; "Baba gerçekten böyle bir şey yapmak istemedim, neden böyle bir şey yaptım bilmiyorum, hiç istemedim böyle bir şey, bilmiyorum neden böyle yapıyorum...." Bir kız çocuğu gibi, zayıf çaresiz, kimsesiz, zavallı gibi titreye titreye ağlaya ağlaya yalvarır gibi sesler çıkardı. Şimdi hatırlayamadığım yalvarırcasına şeyler söyledi. 37 yaşında bekar bir öğretmendi bu hallere düşen. 37 yaşındaki oğluna bu anı yaşatan bir babaydı. Ben de, -30 yaşındaki bir başka çocuk da- ağabeyinin yanında oturmuş titriyordum. Bir şeyler söyleme fırsatı buldum gözü dönmüş babaya. Ama zayıf ve titreyerek. Annem de ağlıyordu sanıyorum. ,
Bu babam olacak kişi çocuklarını hep küçümser, eleştirir, aşağılayıcı konuşmalar yapmıştır ömrü boyunca. Hatırladığım kadarıyla çocuklarına hiçbir sevgi gösterisi de yapmamıştır(öpmek, başını okşamak v.s. gibi). Babamın NARSİSİST olduğunu yeni yeni anlıyorum. Ben de OKB'liyim. Bir defasında yine sudan bir sebepten öfkeyle bunun psikolojisi falan bozuk değil diyerek benim üzerime yürüdü, yine annem girdi araya. Ama ben sessiz kalamadım kendimden geçtim, eşyalara saldırdım her şeyi yere döktüm, ağladım bağırdım, git başımdan dedim....Evet o bir NARSİSİST.
Ben çocukluktan beri içine kapanık biriydim. Yalnız yaşadığım ve bu olayların yaşandığı dönemlerde psikiyatriste gitmeye başladım ve bende OKB olduğunu anladım. Çocukluktan beri. Babamda da NARSİSİST kişilik bozukluğu olduğunu artık biliyorum.
Bu babam olacak kişi çocuklarını hep küçümser, eleştirir, aşağılayıcı konuşmalar yapmıştır ömrü boyunca. Hatırladığım kadarıyla çocuklarına hiçbir sevgi gösterisi de yapmamıştır(öpmek, başını okşamak v.s. gibi). Babamın NARSİSİST olduğunu yeni yeni anlıyorum. Ben de OKB'liyim. Bir defasında yine sudan bir sebepten öfkeyle bunun psikolojisi falan bozuk değil diyerek benim üzerime yürüdü, yine annem girdi araya. Ama ben sessiz kalamadım kendimden geçtim, eşyalara saldırdım her şeyi yere döktüm, ağladım bağırdım, git başımdan dedim....Evet o bir NARSİSİST.
Ben çocukluktan beri içine kapanık biriydim. Yalnız yaşadığım ve bu olayların yaşandığı dönemlerde psikiyatriste gitmeye başladım ve bende OKB olduğunu anladım. Çocukluktan beri. Babamda da NARSİSİST kişilik bozukluğu olduğunu artık biliyorum.


Yorum