Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İki Hastalığın Ayrımı

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Clear All
new posts

  • İki Hastalığın Ayrımı

    Herkese iyi akşamlar.

    Şimdi yardımcı olursanız sormak istediğim bir soru var.

    Bipolar ve borderline tam olarak nasıl ayrılır.

    İkisi de bildiğim kadarıyla farkları olan hastalıklar. 23 yaşında majör depresyon denildi, hastanede de yattım 33 gün kadar. Haplar verildi kullandım ama işte o haplı kafada olduğumdan hiç sormak aklıma gelmedi. Sadece 1 defa duygu durum bozukluğu dendiğini hatırlıyorum. Devlet sırrı gibi saklanıyor onu da hiç anlamış değilim. Sadece 1 defa 4 sene önce sinirlenip çekip gitmiştim ama yakaladılar. İlk başta 8 hap kullanırken 5 e indi 3 oldu en sonunda da tamamiyle bırakacaksın denildi bıraktım. Mayıs ayından beri kullanmıyorum.

    Bipolar olarak biliyorum ama ben hatırladığım kadarıyla 16 yaşımdan beri (eğer bipolarsa) karma epizod denilen dönemdeyim. Hiç uzun depresyon veya mani denilen anları yaşamadım.

    Belirtileri çok benziyor ama dün sadece bi yazıyı okudum ne olduğumu öğrenebilmek için en dikkatimi çeken özellik insanları ayırma. İyi veya kötü artık pek yapmıyorum, yapamıyorum ama eskiyi hatırlayınca ve şimdi de içimdeki hisler arada bunu gösteriyor.

    Bir de salı günü psikoterapiye gidicem hiç gitmemiştim. Orda da tam cevabı alabilirim fakat yinede merak ettim. Tam tedavi olmadan da kimseyle görüşmek istemiyorum, yaptıklarımın pişmanlığı var çünkü malesef bilmiyordum.

  • #2
    Bütün insanlarda ruh hali değişiklikleri olur. Bazı günlerde insan bastırılmış ruh hali içinde olur, her şey yorucu ve külfetli gelir ve kendine güveni "zedelenir". Bazı zamanlarda ise, örneğin insanın aşık olduğu zamanlarda, insan kendini hareketli ve coşkulu hisseder, her şey kendiliğinden güzel bir ruh hali içinde oluverir.

    Bipolar veya manik depresif hastalıklarda bu ruh hali değişiklikleri normal ölçülerin çok ötesinde gerçekleşir ve yaşam koşullarından bağımsızdır. Bu ruh hali değişiklikleri bütün ara safhalar da dahil olmak üzere en ağır depresiften ağır manik'e kadar uzanır.


    Borderline kişilik bozukluğunda kişi kendisini güzel, başarılı hissederken birden değişkenlik göstererek kendisini çok önemsiz biri olarak algılayabilir.

    Borderline Kişilik Bozukluğu, genç erişkinlik döneminde başlayan, kişilerle olan ilişkilerde, kendilik algısında ve duygulanımda tutarsızlıklar ve ani dürtüsel davranışlarla karakterize bir durumdur.Bordolini kisilik bozukluklari belirtilerini arastirabilirsin aslinda yada istersen yazabilirim bir kacini aklimda kaldigi kadariyla..
    'Öldüm' der durur, yine de yaşarsın!...

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: siirimsi View Post
      Bütün insanlarda ruh hali değişiklikleri olur. Bazı günlerde insan bastırılmış ruh hali içinde olur, her şey yorucu ve külfetli gelir ve kendine güveni "zedelenir". Bazı zamanlarda ise, örneğin insanın aşık olduğu zamanlarda, insan kendini hareketli ve coşkulu hisseder, her şey kendiliğinden güzel bir ruh hali içinde oluverir.

      Bipolar veya manik depresif hastalıklarda bu ruh hali değişiklikleri normal ölçülerin çok ötesinde gerçekleşir ve yaşam koşullarından bağımsızdır. Bu ruh hali değişiklikleri bütün ara safhalar da dahil olmak üzere en ağır depresiften ağır manik'e kadar uzanır.


      Borderline kişilik bozukluğunda kişi kendisini güzel, başarılı hissederken birden değişkenlik göstererek kendisini çok önemsiz biri olarak algılayabilir.

      Borderline Kişilik Bozukluğu, genç erişkinlik döneminde başlayan, kişilerle olan ilişkilerde, kendilik algısında ve duygulanımda tutarsızlıklar ve ani dürtüsel davranışlarla karakterize bir durumdur.Bordolini kisilik bozukluklari belirtilerini arastirabilirsin aslinda yada istersen yazabilirim bir kacini aklimda kaldigi kadariyla..
      Teşekkürler cevap için.

      Belirtilerini okudum ama işte çok benziyor. İlk google'a neymiş bu ddb diye yazdığımda bipolar çıktı, sonuçta yıllarca yaptığım şeyleri kontrol dışı yapıyordum ve ne olduğumu öğrenmek istedim sadece. İşte şans eseri borderline tanımını gördüm kendi kendime tespit yapmak istemem ama yalansız bir şekilde bu muyum diye sorduğum her şey uyuyor.

      Hiç 3 ay 1 ay 6 ay ya da 1 hafta bile o mani dönem gibi dönem olduğunu hatırlamıyorum. En son geçen yaz iyiydim ama yine gün içersinde değişiyordu. Bu karma denilen duygu durum değişikliği her an olabilir mi? Kesinlikle sabitlik yok, istikrar hiçbir şeyde olmadı zaten duygularda da yok.

      Bi öfke patlamasıyla hastaneye yatırıldım zorunlu olarak, evi terk edip kimseyle görüşmek istemediğimi söyledim, ilk başta majör depresyon denildi sonra ddb dendi kaldı öyle.

      Tam en keskin ayrıldıkları belirti ne olabilir ki ailem biraz pimpiriklidir, ilaçları kesinlikle bıraktırmazlar ama bıraktırdılar. Hiçbir şey anlamadım.

      Yorum


      • #4
        ikisinde de duygulanım düzensizliği vardır (unstable mood )
        fakat borderline da duygulanım gün içinde değişiklik gösterebilir. yani aynı gün içinde depresyon, anksiyete, öfke yaşayabilir.
        bipolarda ise haftalarca ve hatta aylarca sürebilen uzun manik ve uzun depresif dönemler vardır.

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: sosyoroll View Post
          Teşekkürler cevap için.

          Belirtilerini okudum ama işte çok benziyor. İlk google'a neymiş bu ddb diye yazdığımda bipolar çıktı, sonuçta yıllarca yaptığım şeyleri kontrol dışı yapıyordum ve ne olduğumu öğrenmek istedim sadece. İşte şans eseri borderline tanımını gördüm kendi kendime tespit yapmak istemem ama yalansız bir şekilde bu muyum diye sorduğum her şey uyuyor.

          Hiç 3 ay 1 ay 6 ay ya da 1 hafta bile o mani dönem gibi dönem olduğunu hatırlamıyorum. En son geçen yaz iyiydim ama yine gün içersinde değişiyordu. Bu karma denilen duygu durum değişikliği her an olabilir mi? Kesinlikle sabitlik yok, istikrar hiçbir şeyde olmadı zaten duygularda da yok.

          Bi öfke patlamasıyla hastaneye yatırıldım zorunlu olarak, evi terk edip kimseyle görüşmek istemediğimi söyledim, ilk başta majör depresyon denildi sonra ddb dendi kaldı öyle.

          Tam en keskin ayrıldıkları belirti ne olabilir ki ailem biraz pimpiriklidir, ilaçları kesinlikle bıraktırmazlar ama bıraktırdılar. Hiçbir şey anlamadım.
          bir de hızlı döngülü, aşırı hızlı döngülü ve çok fazla aşırı hızlı döngülü şeklinde bipolar tipleri var: rapid cycling, ultra rapid cycling, ultra ultra rapid cycling bipolar.

          Yorum


          • #6
            Anladım sağolun. Yine en iyi psikolog karar verecek galiba.

            Hiç durmuyor havaya göre, zamana göre, üzülüyorum niye bilmiyorum, kendimi bir şey okuyup gülerken yakalıyorum niye gülüyorum onu da bilmiyorum. Devamlı bi hareketlilik yok ama heyecan, biraz da baskı olunca, başımda biri dikilince hiçbir şey yapamıyorum.

            Hangisi daha daha iyidir en azından kötünün iyisi bilmiyorum sadece merak ettim.

            Yorum

            İşleniyor...
            X