Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Psikoterapiler gerçekten etkili mi? Neler anlatıyorlar/yaptırıyorlar?

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Clear All
new posts

  • Psikoterapiler gerçekten etkili mi? Neler anlatıyorlar/yaptırıyorlar?

    Anksiyete bozukluğum var ve bunun için de davranışçı bilişsel terapi almayı planlıyordum.

    Psikoterapi için özele gitmeyi düşünüyordum ama ailem buna değmeyeceğini düşünüyor. Ebeveynim diyor ki “Onlar da bizim sana dediklerimizi diyecekler, farklı bir şey söylemeyecekler. Seni ikna etmeye çalışacaklar, ‘milyarlarca insan hava kirliliğiyle yaşıyor, kendini fazla dinleme, kendine hobi edin, başka şeylere odaklan, sosyal ve girişken ol, her şeyi fazla kafana takma’ diyecekler”. Uzmana gidip istediğim sonucu alamazsam hayal kırıklığımın daha büyük olacağını söylüyorlar. Kafam karıştı. Her ay seans başına 300 TL vermeye değecek mi bilmiyorum. Siz bu konuda ne dersiniz?

    Anksiyetemi bir başka başlıkta detaylıca anlatmıştım. Burada kısaca tekrarlamam gerekirse; egzoz dumanında bulunan toksik maddelerin ve ağır metallerin beyin fonksiyonları üzerinde olumsuz etkileri olduğuyla ilgili bazı haberler okumuştum. Ayrıca bu gazların hamilelerde erken doğum, çocuklarda otizm ve mental retardasyon riskini artırdığını öğrendim. Bu durum beni korkuya düşürdü. Egzoz gazlarının IQ seviyemi ve zihinsel performansımı düşüreceği konusunda aşırı derecede kaygılanmaya başladım. Yani “acaba bu zehirli gazlar bende zihinsel engelliliğe yol açar mı?” diye bir kaygı oluşuyor.

    Kendisi eski bir okb'li olan bir arkadaşım bana ısrarla şunu tavsiye etmiştir:

    "Takıntılarının üstüne git! Korkularınla yüzleş ve korkularını ignore et/umursama."

    Yani kısacası sistematik duyarsızlaştırma yöntemini kullan!

    Teoride basit, pratikte zor.

    Bunun için sizce ne tür egzersizler uygulamam gerekiyor?

    Caddeye çıkıp umarsızca yürüş yapmak gibi mi?

    Youtube gibi video sitelerinden yoğun egzoz gazları çıkaran motorlu araç videolarını sık sık seyretmek işe yarar mı sizce?

    Tam ekran yapıp izlesem ve orada olduğumu imgelesem?

    Yani bir bilgisayar simülasyonu oluşturmak belki işe yarayabilir.

    Ne dersiniz?

  • #2
    Denemeye değmez mi ?
    ''bilirim, gidenlerle ölünmez ama kalanlarla da yaşanmıyor''
    18.12.2012 - 2015
    ©

    Yorum


    • #3
      her ay seans başına 300tl çok.. daha uygun yerler var.. biraz araştır derim.. ücreti az olup da kaliteli terapi yapan kişiler varmış.. arkadaşlardan duydum ben de.. kendim denemedim gitmeyi ama gidenler nedense memnun oluyor.. bence de bi dene.. işe yaramazsa bırakırsın zaten..
      "sen hiçbir işe yaramaz değilsin. Seni senden çalan toplumdur."
      Tezer


      http://www.sinirda-hareket-var.blogspot.com/

      Yorum


      • #4
        valla ben kardes nefes hareketlerı yapiyorum,isede yariyor sakinlesiyorum, ilgini cekerse sana bir isim vericem youtubeda izlersin

        Yorum


        • #5
          caddelerde uzun yürüyüş faydalı olacaktır.
          bu konuda ilaç en etkilisidir ve ucuzdur.
          psikoterapi çok pahalıdır. en az haftada 1 den yıllarca sürebilir ve ilaç gibi etkili değildir.
          benim tavsiyem psikiyatri doktoruna gitmen ve uygun bir ilaca başlaman.

          Yorum


          • #6
            senin hastalıgının derininde varoluş ve isyan var..........

            Yorum


            • #7
              Anladım, yani sorunla nasıl başa çıkılabileceğini öğretiyorlar ve olumsuz inançların yerine olumluları ikame ediyorlar. Ama babaanne oğütleri tarzında değil.

              Evet, daha ekonomik ve kaliteli bir terapist bulunabilir. Genelde isim yapmış kişilerde 300 TL civarı oluyor. Ama isim yapmış biri şart değil benim için. Yeter ki işinin ehli olsun.

              Görüşlerinizi paylaştığınız için teşekkürler.

              Sormak istediğim bir diğer soru: acaba online terapistler etkili mi? Hiç deneyen var mı aranızda?

              Yorum


              • #8
                Evet, kaygılarımın yoğunlaştığı nokta beyinsel fonksiyonların felce uğraması korkusu.

                Ama artık kendime söz verdim ki egzoz gazlarının zararlarını araştırmayı/düşünmeyi bırakacağım.

                Bu zor ve uzun bir süreç olacak. İrade ve istikrar gerektirir. Caddede dolaşırken evhamlarım ve kaygılarım tekrar uyanacak ama ben hiçbir şey olmamış gibi günlük işlerimi yapmaya devam edeceğim. İçimdeki ses sürekli "egzoz gazı soludun, zihinsel gücün geriledi" dese de kendime moral verici ve avutucu şeyler aramakla vakit harcamayacağım.

                Başka çıkar yol bilmiyorum.

                Tabi ki psikoterapiden vazgeçmiş değilim. İyi bir psikoterapi ile daha kolay bir şekilde sorunu atlatabilirim.

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: Eskiler..
                  Biz anlatıyoruz , bir şeyler paylaşıyoruz bu sorunu yaşayanlar olarak. Genelde dert dinleme ve sohbet yani ama bu işin uzmanları size anksiyete atağı sırasında kesin yapılmasını - tekniğini öğretirler . Fark burada zaten..

                  Sizin , benim herkesin farklı kişilik yapıları var. Buna göre terapist kişiye özel yöntem belirler. Burada bizim yazdıklarımız geçerli olmaz , herkes farklı .. Gerisi sizin ödevleriniz yapmanızdan geçer. Ödev nedir . zordur ama işin temeline iner. yani ;
                  Davranış terapisi olarak anksiyete ile yüzleşme.
                  Bilişsel terapi ise en ağırlıklı olarak bilgi verir ve " Otomatik olumluz düşüncelerin " yerine gerçekçi ( doğru olan ) düşünceleri sizin adınıza bulur ve size kabul ettirir . ama bu tavsiye değildir.
                  Vay be diyebilirsin ? bu hiç aklıma gelmedi meğerse çıkış yolu varmış diyerek ..
                  Ben psikiyatri tarafından sadece bir seans aldım. Sonrasında gerek görmedi. Yaşlısın zaten kendin aşarsın dedi

                  @ bymhrrm nefes hareketlerine birde " içinden sayma " eklerseniz anksiyete atağı anında * 2 kat etkili olabilir. Bir , bin - iki , bin gibi.. Ağızdan nefes verirken yine aynı teknik kullanılacak. Ne yapar bu anksiyete belirtilerine değil , rahatlamaya odaklar .
                  ama bu nefes olayını en iyi normal ken muhakkak alışkanlık haline getirmektir.
                  Yanlış anlama da malesef buda gerçektir. Ne kadar anksiyete nöbeti geçirirsen O kadar anksiyete ile başa çıkabilmeyi öğrenirsin. Dışarda , işde , otobüsde vs. Asıl öğretici sorunun kendisi dir. Terapist de yüzleş bakalım der ( yavaş yavaş ).
                  Zamanla da ( sorunu zaman çözmez ama ) sen adım attıkça duyarsızlaşma kesin başlar. Genelde sadece düşünce olarak kalır oda bir zaman sonra aklına bile gelmeyebilir. Meşguliyet olduktan sonra ..
                  Kişisel görüşlerim ..
                  Geçmiş olsun.
                  tesekurler oncelikle sana katılıyorum nefes hareketleri sadece Anksiyete oldugunda degil her zaman yapılmalı bende artık oyle yapmaya basladim nerede bir yere otursam(tren,otobus ,vs) hemen yapıyorum ve buda beni daha saglıklı dusunmeye tesvik ediyor ,nefes hareketleri pek ciddiye alinmıyor cunku ugrasmak lazım ,emek vermek lazım(gunde en az bir saat yapılması lazım,ben deniyorum iyi geliyor:happy,yani boyle yaparak hem kendimi motive ediyorum,hemde saglıklı kararlar vermeye calısıyorum

                  Yorum


                  • #10
                    bence denemelisin..!
                    I Wish...

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: piagett
                      işte öncelikle benim için gerekli olup olmadığını bilmiyorum bu konuda bilgi almak istiyorum
                      konu sahibine söylemiştim ben
                      I Wish...

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: piagett
                        hımm anladım ama en son yorumu ben yazdığım için bana söyledin sanmıştım
                        ........
                        I Wish...

                        Yorum


                        • #13
                          Tıp okumamış, doktor sıfatından mahrum, üniversitenin psikoloji bölümlerinden mezun olan; psikiyatristler tarafından pek de sevilmeyen; doktor-hemşire arasındaki gizli tatsızlığa benzer bir ilişkinin kahramanı olan kişilerin hazırladığı hayali, fuzuli testlerin ve uygulamaların; çaresizlikten ne yapacağını şaşırmış hasta üzerindeki değerlendirmeleridir psikoterapi. Paranızı kaybetmeniz için yeterince hastalık ve yeterince terapist var etrafta.

                          Yorum


                          • #14
                            İlaç yazabilir miyim piagett? Asla. Ama herhangi bir psikolog kadar o gereksiz işi yapablirim.

                            Yorum


                            • #15
                              Birşeyin var olabilmesi için gerekli olması gerekmez. Etrafta pek çok gereksiz, hatta sakıncalı şey var piagett. İyi niyetle, helalinden yaparak mesleklerini icra edenlere lafım yok ama benim için ölü ve itibar etmediğim bir branş. Ama psikiyatriye (tıp fakültesi mezunlarına)inanır ve itibar ederim. Buradan doktorculuk yapıp, diplomasız randevu verdirme bana şimdi. Vebale sokma beni Burada birbirimizin dertlerine ve konularına yazdığımız yorumlar ve cümlelerle yazılı terapistlik yapıyoruz zaten birbirimize. Elimde o uyduruk psikolog testleri resimlerinden yok ama onlar kadar psikolojiden anlıyorum sanırım. Buradayız, randevuya ne hacet. Elimden geldiğince, dilim döndüğünce yardım ederim elbet.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X