bence hiç hafif değil, yan etkilerini çok fazla gördüm.
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
EFEXOR KULLANANLAR MUTLAKA BAKSIN
Collapse
X
-
Son 15 sene içinde irili ufaklı 6-7 tane depresyon atağı geçirmiş ve bunların kimisini ilaçsız,kimisini yarım bıraktığım tedavilerle,son 2 atağımı da uzun süre ilaç tedavisiyle (iş sahibi olup sorumluluklarımı yerine getiremeyeciğimi düşündüğüm için.. ama keşke ilk ataklarda da düzenli tedavi olsaydım.ne o kadar uzun süre o denli acı çekerdim nede depresyonun nüksetmesi bu kadar sık olurdu.) atlattım.
efexoru 2005-2007,2010-2011 aralığında ve son 3 haftadır kullanıyorum.şu an kullandığım doz 150 mg.daha önceleri 300 mg a kadar çıkmıştım.efexorden önce bir çok antidepresan kullanmış olarak birisi olarak şunu söyleyebilirimki: efexor çok güçlü ve yan etkileri çok fazla olan bir ilaç.ama diğer antidepresanlara göre kullandığım süre sonunda beni tamamen tedavi etmiş bir ilaç.(keşke şu nüksler de olmasa).ben de görülen yan etkiler:çarpıntı,cinsel isteksizlik ve sertleşme-ejekulasyon problemi,gerginlik,uyku kaçırma,çene kitlenmesi,halsizlik.ama eski tecrübelerime göre bu etkiler zamanla geçiyor ya da azalıyor.sabırlı olmak gerek.ilaç etkisini 3 hafta sonunda göstermeye başlıyor ve bir kaç ay içinde yataktan kalkamayacak,zihnen ve bedenen slow motion hareket etmeye başlayan ve bunaltı-iştahsızlıklarla 10 larca kilo veren beni ayağa kaldırıp can veriyor.Bırakırken ise azaltarak bıraktığım için ben de hiç bir sıkıntı olmamıştı.
Depresyon teşhisi yeni konmuş ya da bu ilacı yeni kullanmaya başlamış kişilere naçizane şunu belirteyimki depresyonu kökünden kazımadıkça (kapsamlı ilaç tedavisi ve psikoterapi) malesef büyük oranda tekrarlayan ve sonraki atakları daha da ağırlaşan bir lanet.bununla yaşamasını öğrenmek,belirtileri önceden görebilmek (sabah bunaltılarının başlaması gibi) ve gerekirse ömür boyu ilaç kullanmak gerekiyor.bahsi olan antidepresan ise diğer ilaçlar gibi kişiden kişiye etkisi değişebilen bir ilaç.sadece yan etkilere ve ilacın faydalı etkilerinin görünmesi için biraz sabır gerekiyor.ondan sonra ilaç değiştirilebilir.
Aşağıdaki linklerde efexorun etken maddesi venlafaksinle ilgili yapılmış araştırma sonuçları bulunmaktadır.
http://www.psikofarmakoloji.org/pdf/9_4_5.pdf
http://onlinemakale.dusunenadamdergi...153416-4-1.pdf
Bir de bu kadar olumsuz yorumu görüp ilacı kullanmaktan çekinen arkadaşlara şunu diyeyimki bu ilaçtan fayda görenlerden çok bu ilacı beğenmeyenlerin yorum yaptıklarını unutmasınlar.yoksa yorum yüzdesine ilacın faydalılığını bu yüzdeye göre düşünmek çok yanlış olur.
Herkese Allahta şifa diliyorum.Depresyon konusunda onca araştırmalarıma ve okuduğum kitaplara,gözlemlerime-tecrübelerime dayanarak son olarak şunu diyebilirimki kişilik yapısı değişmedikçe (aşırı sorumluluk duygusu,evham,alınganlık,karamsarlık,titizlik,müke mmelliyetçilik),dış çevredeki stres kaynakları yok olmadıkça bu hastalığı tamamen yok etmek zor.ayrıca ibadet etmek ve düzenli spor yapmak da depresyona iyi gelen,bilimsel olarak kanıtlanmış kavramlar.Last edited by depresif_99; 31-08-2012, 07:30 PM.
Yorum
-
bu tür ilaçlarla kendinizi kandırmamanızı öneririm aklımızın bize oynadığı oyunlarla bi ilaçla tedavi olmak yerine her ne olursa olsun şükredip yaşamaya devam etmek en hayırlısı bu ilaçlara bağlı kalmak bizi sevdiklerimizden uzaklastırır ve olmayanları olduruyo hissettirir gerçek bi dünyada gerçek bi mutluluk nasip etsin herkese allah kafanızı neye yorarsanız bu o yönde hareket eder allah başlaynlara bırakmayı nasip etsin. başlayıpta tedavi olduğuna inanan dostlarımız için söylüyorum bir ilacın hayatınızdaki yalandan düzelmelere etki edebilceğini düsünmelerini on yedi yasında biri olarak yanlış buluyorum bu tür ilaçlar bizi kandırır arkadaşlar bizi normale dönüştürmez herkes kendi doğrularını ve yanlışlarını yönetir mutlu olmak için her şey sizin elinizde oldu ki mutsuz oldunuz yine düzelten siz olmalısınız basit vücut uyuşturucu ilaçlar değil
Yorum
-
Efexor XR 75 mg kullanıyorum. Doktor 37.5 mgdan 75'e çıkardığından beri çok kilo kaybettim, güçten düştüm. Şimdi de o kiloları geri kazanmak için Prakten adında bir şurup kullanıyorum. Bu şurup iştah açıyor. Öncesine göre daha iyiyim. Ama ben öyle kendimi sürekli iyi hisseden biri değilim. Yani ilaç mucizeler yaratmadı. Ama sanırım bir süre daha onunla yaşamalıyım. Çok iyi hissettirsin diye aslında 150 mg'a çıkmak geliyor içimden ama tabii bu düşünce yanlış olur çünkü ilacın etkisi yavaş yavaş ortaya çıkıyor. Yanlış mıyım? Efexor kullananların düşüncelerini almak isterim. Sizde ne gibi etkiler yarattı?Merdivenlerden çıkarken / Orada olmayan bir adama rastladım / Bugün de yoktu orada! / Keşke, keşke hiç gelmese!
Yorum
-
kullandığım dönem içerisinde bende yanlızca iştahsızlık yapmıştı. Daha az yan etki yapmasına SSRI bir antideprasandan Efexore geçmeme bağlıyorum. hiç antideprasan kullanmadan bu ilaca başlamış olsaydım. daha cok ve farkıl yan etkiler yaşayabiliirdi. Tabi şunu da unutmamak gerekir. yan etki ve etki kişiye ve bünyeye göre farklılıklar gösterir. GEÇMİŞ OLSUNOrjinal yazı sahibi: grabesmond View PostEfexor XR 75 mg kullanıyorum. Doktor 37.5 mgdan 75'e çıkardığından beri çok kilo kaybettim, güçten düştüm. Şimdi de o kiloları geri kazanmak için Prakten adında bir şurup kullanıyorum. Bu şurup iştah açıyor. Öncesine göre daha iyiyim. Ama ben öyle kendimi sürekli iyi hisseden biri değilim. Yani ilaç mucizeler yaratmadı. Ama sanırım bir süre daha onunla yaşamalıyım. Çok iyi hissettirsin diye aslında 150 mg'a çıkmak geliyor içimden ama tabii bu düşünce yanlış olur çünkü ilacın etkisi yavaş yavaş ortaya çıkıyor. Yanlış mıyım? Efexor kullananların düşüncelerini almak isterim. Sizde ne gibi etkiler yarattı?
Yorum
-
Arkadaslar sakin korkmayin.
Ben Efexor ile 8. yilimi bitiricem. ve okudugum kadari ile sanki bu kdar uzun sure kullanan yok gibi. İlaclar her kiside elbetteki ayni etkiyi yapmiyor. BEn efexora geleene kadar neler denedim V e nihayetpanik atakta bu ilac beni bambaska biri yapti. Evet gec aldigimdabende fena oluyorum. sanki yerde degil havada duruyorum . Sindirim sistemim bitti. Cok kilo aldim. Ama hicbirsey kriz gecirdigim anlardan daha fena olamazbunlar arasinda
uzun yillar oldu ve inanin bu konu hakkinda konsmuyordum. ama paylasmak istedim cunku icinizi anlayabiliyorum. Allahim bu aciyi dusmanima da vermesin. ve hayatimda ilk defa dusmanim icin boyle bisey diyorum. cunku gercekten tarifsiz bi aci bunlar...
Efexor evet bazi biyolojik sorunlar yapiyor. Ama dikensiz gulde olmuyor be arkadaslar.. inanin eski hallerimden ese kalmadi. sinir stres vb. hersey bitti. ama ben sabirla malesef 8
( senedir kullaniyorum. emeksiz yemek yok.. sabir sabir....
Saglicakla....
Yorum
-
Yarın git eczaneye, efexor iste bakalım, veriyor mu vermiyor mu..Orjinal yazı sahibi: yenotamo View Post....prozac'ı gidip eczaneden alabilirinzi ancak efexoru mutlaka psikyatr ların reçetelemesi gerekiyor...
....kendim doz azaltarak kapsülcükleri bölerek azalltım cumada bırakıyorum.....
ezbere konuşuyosunuz.
İlaca başlarken doktora gidiyosunuz da, bırakırken ne diye gitmezsiniz anlamıyorum.
Yenomato bunları senin şahsına söylemiyorum. Bunları okuyup benimseyen, hatta uygulayan arkadaslara. Bilinçli olun lütfen, sağlık bu; gitti mi kolay kolay geri kazanılmaz..
Yorum
-
haklisin.. ama insan beyni bilincaltinda butur seyleri bastirip, herhangi bir zamanda
Tamamen yok olana kadar mecburen...
Doktorum alaninda cok iyi. bukadar degisebilecegimi hayal edemezdim gercekten.
Tesekkur ederim iyi temennilerin icin arkadasim.
Yorum
-
Efexor'u eczaneden gidip parayla alabiliyorsunuz evet. Biraz araştırmak, lütfen.
Ayrıca nasıl oluyor da 8 yıl boyunca doktor bir bünyeye venlafaksin vermeyi kabul ediyor anlamıyorum.
Son olarak;
Efexor'da 3. ayım. Daha çok yeni olduğumu söyleyebilir miyiz yoksa etkisini tamamen göstermiş midir?Merdivenlerden çıkarken / Orada olmayan bir adama rastladım / Bugün de yoktu orada! / Keşke, keşke hiç gelmese!
Yorum
-
Sıkıntıların yok olana kadar efexor kullanmaya devam edecek misin yani?Orjinal yazı sahibi: mutlucan View PostTamamen yok olana kadar mecburen...
Doktorum alaninda cok iyi. bukadar degisebilecegimi hayal edemezdim gercekten.
Tesekkur ederim iyi temennilerin icin arkadasim.
Ne kadar daha mesela; 3 yıl, 5 yıl, 10 yıl??
Doktorun alanında iyi olabilir ama dediğim gibi, bunu MUTLAKA araştırmalısın..
Yorum
-
Enough.......
3 ay cok yeni daha.... bakin soyleki; kisilik yapimiz ve yasamimizdaki alt yapi birbirini etkiliyor. Ben asabi ve bi okadarda disa donuk degisik biriydim. iletisimim cok guclu idi ancak asiri sorumluluk ustlenip agir streese girwrdim. sonrada sabir konusunda zorlanip hemen. ofkelenirdim. biriknce bu tur haller artik serotoninde yetmedi. ve bir gece sohbet esnasinda cat diye adeta boguldum an meselesi idi bu. unvr.hocalari kontrol etti ve ilaclar hic yetmedi.aksine kotu oldum.titreme bogulma fenalik hissi tavan yapti. En son efexor ve xanax rahatlatti. ve sabirla seyrettim sonucu. ben inanilmaz ama yeni bir insan oldum. insanlari daha iyi anlar oldum.kotuye bile sabirli oluyorum ve yardimci bile oluyorum. sinir olayim kalmadi. hosgoru ile cozemedigim sorun yok. ama sabir iste. Ancak tabi 8 yil konusunu evet artik yeniden degerlendirmeli. suan gundemimde. fakat lutfen sabirli olun. ben bile halennnnn baharda ic daralmasi yasiyorum. ben bile diyorum cunki cok iyi netice aldim dememe ragmen. demekki azda olsa beynimde izler kaldi. onlar yok olmali.
selamlar.
Allah acil sifa nasib etsin herkese
Yorum

Yorum